Medion HDD2go vliegt er steeds uit

Pagina: 1
Acties:
  • 1.179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rquadraat
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Heb een Medion HDDrive2Go 320 Gb MD90071 in het dockingstation bovenop de Medion MD8818 zitten, die draait onder Windows XP Media Center Edition. Daarbij een Maxtor externe harde schijf van 250 Gb.
Grote bestanden kopiëren naar de Medion HDDrive2Go lukt niet. Hij schiet er dan halverwege of vaak nog eerder uit. Het blauwe led-lichtje gaat uit en is niet meer terug te vinden in Mijn computer of Windows verkenner. Na een herstart is ie daarna gewoon weer terug. Inmiddels heb ik twee keer de schijf geformatteerd met het bestandssysteem NFTS. Bestanden van zo´n 300 Mb lukt meestal nog wel, maar zodra de grootte de 500 Mb passeert, laat staan bestanden van meer dan 1 Gb dan vliegt ie er elke keer weer uit.
Heb over bovenstaande niets in de forums kunnen vinden.

Zijn er meer mensen met dezelfde problemen en natuurlijk nog mooier: is er iemand onder jullie die er een oplossing voor weet!

Verwijderd

mischien al weer een heel wat verouderd topic maargoed beter deze kicken dan een nieuwe openen voor het zelfde probleem

ik loop tegen het zelfde probleem aan alleen krijg ik wel bestanden van 8gb enz er op...
na een halfuurtje gedraait te hebben met al mijn 4 hdd2go schijven aangesloten op mn medion... 1tje in het slidein vak van mn pc, de rest er bovenopgestapeld en aangesloten.

op de 1 of andere manier stoppen ze er na ongeveer een half uurtje mee.
ik heb niets aanstaan om energie te besparen of iets dergelijks naar mijn idee ?
als ik even de kabel er uit haal voor 2 sec en weer er inplug doen ze het weer en werken weer een half uurtje goed.

waar het precies aan ligt ben ik nog niet achter, het vreemde hieraan is dat ik het op de zelfde pc met ox86 niet had ? !!!

ik draai windows xp en ik zou graag weten als iemand weet waardoor die veroorzaakt word en hoe dit op te lossen is. Want het is best vervelend als je een image vanaf die schijven mount en dan opeens de schijf wegvalt....

Verwijderd

kick

niemand die een oplossing heeft voor mij, ik word er onderhand ziek van :'(

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Onder xp had ik last van USB apparaten die over gingen op low power en dus uitvielen na een paar minuten/half uur. Mischien even kijken naar de power instellingen.

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:51
in je systeembeheer het powermanagement van elke usb root hub afzetten, zoals barfieldmv al aangaf