Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printplaatbaan gesloopt hoe op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
Zoals jullie waarschijnlijk weten is er een modchip voor de wii, als tweaker kon ik het natuurlijk niet laten om deze te gaan installeren of in ieder geval een poging tot, toen ik bezig was met het 5de (en laatse punt solderen) deed ik iets teveel tin erop waar door er mogelijk kortsluiting zou worden gemaakt, ik dat dus er af proberen te halen mbv de soldeerbout omdat ik geen tinzuiger heb. Maar goed opeens die hele printbaan schiet mee los, waarschijnlijk omdat ik te lang de bout erop hield.
Waarschijnlijk is het slecht te zien op de foto maar het is niet makkelijk om een scherpe foto te daarvan te krijgen. Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6381/wiisq1.jpg.

Op internet vond ik na een tijdje zoeken 2 oplossingen eigenlijk, namelijk een draadje tussen de 2 punten of zilverlijm gebruiken, wat raden jullie aan? het liefst doe ik eigenlijk een draadje omdat zilverlijm nogal duur is. Weten jullie misschien nog oplossingen?

Trouwens het ziet er onder misschien niet netjes uit qua solderen maar in het echt ziet dit er veel beter uit...

Learn to forget...

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 08:19

paularts

Paulux !!!!!!

Persoonlijk vind ik een draadje de makkelijkste en beste oplossing het is wel priegel werk maar geeft imo het beste resultaat

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

Verwijderd

je kan een draadje pakken wat ook een oplossing is is bison zilver lijm

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-11 09:03
inderdaad gewoon een draadje er tussen solderen (tussen de 2 eilandjes waar het spoor zich tussen bevind)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Joh zijn de Wii chips nu al beschikbaar? Geinig! Draadje werkt prima.

Volgende keer als je gaat modden, koop dan de-soldeer litze, en een normale soldeerbout, dan voorkom je dit soort problemen.

• guus.assmann
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2021
Met de-soldeer litze loop je ook het risico dat de boel te heet wordt.
En tinzuiger gaat het best voor dit soort dingen.
Ik doe dan een stukje siliconenslang over de zuigmond, dan gaat 'ie langer mee.

Zilverlijm is hiervoor niet geschikt. Je kunt die niet fijn genoeg doseren en krijgt weer kortsluiting.

Een stukje draad, zoals wikkeldraad van een spoel of transformator is erg geschikt.

Succes

Guus Assmann

Verwijderd

wikkeld draad lijkt me ook niks, als het draad dan ergens tegen aankomt heb je gelijk sluiting.
Gewoon dun stikje geisoleerd draad is goed

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je naar een transfo kijkt dan zie je daar al die wikkelingen tegen elkaar, denk je dat die daar sluiting maken? Er zit ook nog wat isolatie op die draden. Dan heb je evenveel kans op sluiting door iets aan te raken als bij gewone geisoleerde draad.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Wikkeldraad is wel vrij snel breekbaar en héél erg dun. Dat kynar spul dat 'men' gebruikt om mee te modden, dat is heel fijn op zich. Gewoon een PVC coating en net iets dikker dan wikkeldraad maar toch dun genoeg.

Verwijderd

sebastius schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:32:
Wikkeldraad is wel vrij snel breekbaar en héél erg dun. Dat kynar spul dat 'men' gebruikt om mee te modden, dat is heel fijn op zich. Gewoon een PVC coating en net iets dikker dan wikkeldraad maar toch dun genoeg.
Ja dat kan. Andere optie is om een heel klein schroeverdraaiertje te pakken, van beide kanten de printbescherming iets open te krassen en dan een verbinding met tin te leggen.

Veel gebruikte methode, succes garanteed!
Pagina: 1