M'n K7M met Athlon700 wil niet 3D-en :'(

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32
Mijn comp. heeft een probleempje: Hij wil niet 3D-en. Eerst even specs:

K7M, Athlon Classic 700Mhz
SBPCI128, TNT2M64/GeForce (beiden geprobeerd)
15.0GB maxtor, 40X cdrom etc.
300W voeding

Als ik in win98SE / win98 met NVidia reference drivers een 3D screensaver wil starten loopt ie vast.

In win2k hetzelfde probleem.

MS MidtownMadness liep ook in software rendering vast. Met de standaard win2k drivers en TNT2 M64 kan ie wel een OpenGL screensaver draaien, maar dat is (denk ik) omdat er dan geen h/w ondersteuning is voor OpenGL. Dat heb ik gelezen. Maar waarom ie dan in software rendering vastloopt? Beats me.

Wie o wie kan mij helpen met bios updates, fixes, patches, bios instellingen, drivers, incompatibility fixes etc.

SORRY! Ik heb niet expres 2x gepost! Delete er gauw eentje plz...

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Vriend van mij had dit ook met een splinterneue p3 600 en 16 mb nvidea vanta (prut kaart, maar hij zou moeten werken). Mannen van bioteq hebben moeten langskomen om de zaak te fixen, nu loopt alles wel, maar heb geen idee wat ze eraan gefixt hebben. Maar ik denk dat bij jou de oorzaak bij het mobo zit, ik zou dus ff de nieuwste bios downen bij Asus.

Verwijderd

heeft de K7M een via of een AMD chipset ?

/me denkt namelijk dat het niet het bios is maar de windows drivers voor het AGP slot

Verwijderd

AMD chipset, daar licht het probleem, zet eens AGP modus op AGP 1X (ipv. 2X of 4X) maar probeer eerst vooral even een nieuwe BIOS, wil ook vaak het probleem oplossen. Mooie chipset, alleen die 3D problemen.. tjssss, SuB blij, AMD houdt niet van NVidia.. met 3Dfx, matrox of ATI, no probs!