Hallo ik ben redelijk nieuw op Got en wil binnenkort een nieuw systeem aanschaffen, omdat mijn huidig systeem in rook is opgegaan.
Eisen:
1.Moet de nieuwste spellen op (redelijk)hoge settings kunnen draaien nadat ik later een nieuwe videokaart heb gekocht
2 Ik wil mijn pc in de toekomst wel wat gaan overclocken
3.De pc erg snel opstarten en de normale app zoals office soepel kunnen draaien
4.Later zal de pc vista moeten draaien dus dit moet hij ook wel soepel kunnen draaien
5.Later zal ik zoals ik al zei een nieuwe videokaart kopen, dit omdat ik nog ietsje wil wachten voor ik een directx 10 kaart koop.
6.Moet ook wel redelijk soepel grafische app kunnen draaien zoal coreldraw x3 photopaint …
Ik koop al deze onderdelen bij een vriend van me voor een vrienden prijsje, dit zijn de merken waarover ik beschik: Abit, AMD, BenQ, Brother, Cherry, D-Link, Data Flash, Freecom, Hercules, HP,
Intel, Maxink, MGE, Microsoft, Patriot, Philips, Q-Force, Seagate, Sparkle, Symantec, Thecus, THL, Tybotech.
vragen: is dit een goed systeem, of weet je iets beter in dezelfde prijsklasse.
is alles compactibel met elkaar?
Mijn boodschappenlijstje:
Processor
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Goede prijs/prestatie en past mooi in mijn budget.
Moederbord:
Abit Moederbord IN9 32X-MAX Wi-Fi
Goed bord en ondersteund ook al quad core heeft ook sli en de nieuwe chipset van nvidia.
Videokaart
Tybotech x700 pro
Ik heb nog 2 van deze kaartjes liggen in afwachting tot een mooie dx10 kaar die miss een ppu aan boord heeft.
Ram:
Patriot Dual Channel DDR2 2x1024Mb PC2-6400 800Mh
Ik denk dat dit genoeg is voor vista te draaien en wat te gamen. Later kan ik nog een zo een pakketje bijvoegen
Dvd-rw:
LITE-ON 16X SATA DVD+/-RW WH/BL OEM
Goede standaard dvd fikker en ook sata
Hardeschijf:
4x 320 gb hdd seagate 7200.10 sata2 16mb
Ik heb er nog 3 liggen en ik zal er nog eentje bestellen goede stille hardeschijven
Behuizing:
Tybotech briza 1x 80 mm in front 1x 80mm on the top 1x 80mm in the back
heb ik nog liggen van mijn vorige pc.
Cooler:
miss de scyte ninja of de freezer
hier heb ik in feite geen idee van.
Fsp Group blue storm 500
goede voeding en ik heb hem nog liggen
totaal:800 euro
Winkel:
Manisoft
Alvast bedankt voor je reactie
Indien er iets niet klopt met de topic start zeg het ik zal het dan veranderen.
Eisen:
1.Moet de nieuwste spellen op (redelijk)hoge settings kunnen draaien nadat ik later een nieuwe videokaart heb gekocht
2 Ik wil mijn pc in de toekomst wel wat gaan overclocken
3.De pc erg snel opstarten en de normale app zoals office soepel kunnen draaien
4.Later zal de pc vista moeten draaien dus dit moet hij ook wel soepel kunnen draaien
5.Later zal ik zoals ik al zei een nieuwe videokaart kopen, dit omdat ik nog ietsje wil wachten voor ik een directx 10 kaart koop.
6.Moet ook wel redelijk soepel grafische app kunnen draaien zoal coreldraw x3 photopaint …
Ik koop al deze onderdelen bij een vriend van me voor een vrienden prijsje, dit zijn de merken waarover ik beschik: Abit, AMD, BenQ, Brother, Cherry, D-Link, Data Flash, Freecom, Hercules, HP,
Intel, Maxink, MGE, Microsoft, Patriot, Philips, Q-Force, Seagate, Sparkle, Symantec, Thecus, THL, Tybotech.
vragen: is dit een goed systeem, of weet je iets beter in dezelfde prijsklasse.
is alles compactibel met elkaar?
Mijn boodschappenlijstje:
Processor
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
Goede prijs/prestatie en past mooi in mijn budget.
Moederbord:
Abit Moederbord IN9 32X-MAX Wi-Fi
Goed bord en ondersteund ook al quad core heeft ook sli en de nieuwe chipset van nvidia.
Videokaart
Tybotech x700 pro
Ik heb nog 2 van deze kaartjes liggen in afwachting tot een mooie dx10 kaar die miss een ppu aan boord heeft.
Ram:
Patriot Dual Channel DDR2 2x1024Mb PC2-6400 800Mh
Ik denk dat dit genoeg is voor vista te draaien en wat te gamen. Later kan ik nog een zo een pakketje bijvoegen
Dvd-rw:
LITE-ON 16X SATA DVD+/-RW WH/BL OEM
Goede standaard dvd fikker en ook sata
Hardeschijf:
4x 320 gb hdd seagate 7200.10 sata2 16mb
Ik heb er nog 3 liggen en ik zal er nog eentje bestellen goede stille hardeschijven
Behuizing:
Tybotech briza 1x 80 mm in front 1x 80mm on the top 1x 80mm in the back
heb ik nog liggen van mijn vorige pc.
Cooler:
miss de scyte ninja of de freezer
hier heb ik in feite geen idee van.
Fsp Group blue storm 500
goede voeding en ik heb hem nog liggen
totaal:800 euro
Winkel:
Manisoft
Alvast bedankt voor je reactie
Indien er iets niet klopt met de topic start zeg het ik zal het dan veranderen.
[ Voor 2% gewijzigd door Nock372 op 23-02-2007 16:41 . Reden: vragen? ]
25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)