Nieuwe schijven, maar geen zoemende maxtors

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:22
Ik heb nu 2x 160gb 7200rpm/8mb cache maxtors diamondmax 9 in mijn pc zitten en ik erger me aan het getril/gebrom van deze schijven terwijl ze draaien. Het is een constant gebrom dat ook nog eens door mijn kast versterkt wordt.
Ik wil nu gaan upgraden naar 2x320gb of 2x500gb en het liefst wil ik schijven die niet zo zoemen.
Ik zit zelf aan seagates baracuda's 7200.10 te denken, maar is dit een verstandige keuze?
Performance moet niet heel slecht zijn, maar komt zeker niet op de eerste plaats.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb hier zelf alleen maar Seagate barracuda's en ik moet zeggen dat ik het prima schijven vind! Nooit problemen ermee en lekker stil :) Western Digital schijnt ook behoorlijk stil te zijn.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
samsung spinpoint schijven zijn ook heel erg stil, zo niet de stilsten.

Kijk maar eens op http://www.storagereview.com/

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 19:17
http://www.storagereview.com/php/benchmark/bench_sort.php
en dan "idle noise"

damn net telaat

[ Voor 9% gewijzigd door InfoTracer op 23-02-2007 16:26 ]

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb bij mn broer 2x een baracuda 7200.10 320GB SATA ingebouwd...en hoor ze niet...zelfs niet met mn oor tegen de kast.
Zelf heb ik Samsung draaien (4x een 160GB ATA en SATA) ook niet hoorbaar.
:)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

hier ook Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS

doodse stilte !

Verwijderd

Kleine vraag.

Waarom gebruik je in godsnaam geen harddisk coolers? Deze dempen het geluid uitstekend, en coolen ook nog eens prima.

Zalman ZM-2HC2 Harddisk Heatpipe Cooler

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05-2025
Je kan ook naar de WD Caviar SE's kijken, zijn stil en snel: http://techreport.com/rev...spinpoint-t/index.x?pg=13

volgens dit lijstje zal je toch een WD of Samsung moeten nemen voor stilte.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Gutteguttegut schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:27:
Ik heb bij mn broer 2x een baracuda 7200.10 320GB SATA ingebouwd...en hoor ze niet...zelfs niet met mn oor tegen de kast.
Zelf heb ik Samsung draaien (4x een 160GB ATA en SATA) ook niet hoorbaar.
:)
Die samsung dingen hoor ik anders ook maar al te goed, maar ze piepen niet zo irritant als die maxtor dingen.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-02 23:33

Emiel1984

Made in NL

Waarom probeer je het eerst niet is met dempers zoals rubbere ringetjes?? Of heb je die al ?
Is het niet vooral de kast zelf die er zo een kabaal van maakt ? Zolang alles goed vast zit kan alleen de schijf zelf nog een beetje trillen en dat kan nooit veel zijn (of je schijf is bijna 'dood' of is aan een defragmentatie toe )

[LTS][MTS][HTS]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik heb hier een Samsung SP2504C in mijn server zitten in een Silentmaxx harddisk enclosure (blauw revisie 2)

Ik had eerlijk gezegd gedacht dat hij stiller zou zijn, ik kan hem toch nog goed horen maar dan is mijn server ook wel erg stil (volledig passief gekoeld)

Ik heb zelf het idee dat moderne flued beared harddisks elkaar niet veel meer ontlopen, echt luidruchtige desktopschijven kom je eigenlijk nauwelijks meer tegen naar mijn mening

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:22
Ja het is lian li kast met een soort sccuifmechanisme. Ik heb al geprobeerd om de boel wat strakker vast te zetten, maar zonder resultaat. Als ik de schijf in mijn handen houd terwijl deze draait voel ik ook een flinke dosis getril (zonder dat ie aan t zoeken is) en dat veroorzaakt ook het lawaai denk. Ik ga eens op die link kijken die jullie gaven! thnx

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Terryb47 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:36:
Je kan ook naar de WD Caviar SE's kijken, zijn stil en snel: http://techreport.com/rev...spinpoint-t/index.x?pg=13

volgens dit lijstje zal je toch een WD of Samsung moeten nemen voor stilte.
Die WDs zijn dus niet stil. Ze zijn nb nog luider dan de Maxtors. Tijdje geleden op aanraden 4 van die dingen aangeschaft (300gb) omdat ik moe werd van de onbetrouwbare Maxtors. Helaas miskoop geweest... de WDs hebben van zichzelf een lichte fluitende toon..... en aangezien mijn hele kast <-20db is hoor ik dat. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik mij irriteer aan hds die geluid maken.. dus een minder kritisch persoon zal er minder last van hebben.

Verder vind ik de WDs tot nu toe wel betrouwbaar. Heb ze er +1 jaar inzitten zonder problemen. Daarvoor heb ik een jaar gehad dat er in totaal 4 maxtors zijn overleden. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 28-03-2007 05:52 ]

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
Raven, je weet dat je op een topic van meer dan een maand oud aan het replyen bent he... ;) Denk dat de TS onderhand toch wel een keuze heeft kunnen maken :P
Pagina: 1