Geheugen niet op volle snelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:24
Ik denk dat mijn geheugen niet op volle snelheid loopt. In CPU-Z loopt mijn FSB:DRAM met 4:5.

http://img2.freeimagehosting.net/image.php?34f620c208.jpg

Hoe kan ik dit 1:1 laten lopen? En scheelt dat veel in prestaties?
Mijn Specs:
Intel Core2Duo E6300 (stock cooler)
Asus P5LD2 SE/C Mobo
Asus 7600GT Silencer
400W voeding

Thnx alvast.

(Hoop dat de afbeeldingen goed zijn gegaan, ik upload niet vaak afbeeldingen.)

[ Voor 33% gewijzigd door VeeGee op 23-02-2007 16:15 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je link naar het plaatje doet het niet (je linkt gewoon naar imageshack.us). Wat je moet doen om het 1:1 te laten lopen is de frequentie van je RAM even hoog laten lopen als je FSB. Nu weet ik niet wat je instellingen zijn, dus ik kan je helaas geen raad geven. Maar is het niet zo dat je CPU terugclockt dmv speedstep waardoor de 1:1 verhouding niet meer klopt?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kijk is of je in je bios iets over mem divider vind. Die moet op 2x staan, bij jou staat ie waarschijnlijk op 2.5x.
leonpwner1 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:11:
Je link naar het plaatje doet het niet (je linkt gewoon naar imageshack.us). Wat je moet doen om het 1:1 te laten lopen is de frequentie van je RAM even hoog laten lopen als je FSB. Nu weet ik niet wat je instellingen zijn, dus ik kan je helaas geen raad geven. Maar is het niet zo dat je CPU terugclockt dmv speedstep waardoor de 1:1 verhouding niet meer klopt?
Als je je geheugen gelijk houd met de fsb dan klokt het geheugen terug als je fsb terug klokt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt waarschijnlijk PC5300 (667MHz) geheugen. Aangezien je FSB op 266MHz draait (1066/4 omdat het een quad pumped bus is) en je geheugen op 334MHz (667/2 omdat het DDR geheugen is) is de verhouding scheef.

Als je alles 1:1 wil laten draaien zal je het geheugen in je BIOS op 533MHz moeten zetten.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Afbeelding is niet goed gegaan, hier in elk geval niet.

Volgens mij heb je gewoon de goede instellingen, dat die niet 1:1 draait is volgens mij (zonder enige gegevens van je geheugen want dat geef je niet) omdat je geheugen gekocht hebt dat altijd 4:5 loopt met die cpu (fsb), ik ken nu de snelheden niet vanbuiten maar je kan verschillende soorten geheugen bij een C2D steken maar ze zullen niet allemaal synchroon met de cpu draaien.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk. We verwachten dan ook dat je zelf op zoek gaat naar oplossingen voor een probleem en die ook zelf uitprobeert voordat je hier een topic opent. Daar is werkelijk niets van te lezen in je topicstart.

Verder meld je in je topicstart niets over je BIOS instellingen of ueberhaupt iets (een plaatje is ter illustratie, niet ter vervanging van de harde cijfers). Beetje loos zo...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.