Toon posts:

Tweedehands Xbox 360

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ga waarschijnlijk morgen een tweedehands xbox 360 kopen (mei 2006).
Zijn er dingen waar je op moet letten bij aanschaf? zaken die snel kapot gaan o.i.d.???
alle reacties zijn welkom.

jasper

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Gewoon vragen of je even een kwartiertje ofzo erop mag spelen om te checken of ie wel 100% in orde is.

Verder even kijken of alle stekkers/snoertjes e.d erbij zitten.

En kijken of hij niet beschadigd is (Dat niet iemand hem uit z'n handen heeft laten flikkeren ofzo :X )

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 16:49
ThinkPadd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:01:
Verder even kijken of alle stekkers/snoertjes e.d erbij zitten.
En kijken of hij niet beschadigd is (Dat niet iemand hem uit z'n handen heeft laten flikkeren ofzo :X )
Dit is wel heel belangrijk. De vriend van mijn zusje had ook een 2e handse gekocht en die kerel was vergeten de stekker mee te geven voor de adapter. Nu lijken die wel op standaard pc snoeren, maar er zit een inkeping in waardoor die niet passen 8)7

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

En vraag om het bonnetje. Als hij in mei 2006 gekocht is, moet je minimaal tot mei 2007 garantie hebben. Heb je toch nog een beetje zekerheid.

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Ik zou gewoon een nieuwe xbox kopen, meer zekerheid, langere garantie, etc
ik heb ook een keer een 2de hands ps2 gekocht, en die was de volgende dag stuk

XBL: Warheadheadshot

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Remmertjuh schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:10:

ik heb ook een keer een 2de hands ps2 gekocht, en die was de volgende dag stuk
tja, ik heb weleens een tweedehands auto gekocht, die doet t nu nog.

oftewel, wat een non-reden.

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:07
Je loopt altijd het risico dat hij binnen een week kapot is. Vooral letten op hoeveel geluid hij maakt + hitte (uitvallen/vastlopen hebben de oude generatie xbox360's wel eens last van). Dat is het wel zo'n beetje (als je hem niet wil gaan modden, anders naar DVD drive kijken ;))

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
blix schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:15:
Je loopt altijd het risico dat hij binnen een week kapot is. Vooral letten op hoeveel geluid hij maakt + hitte (uitvallen/vastlopen hebben de oude generatie xbox360's wel eens last van). Dat is het wel zo'n beetje (als je hem niet wil gaan modden, anders naar DVD drive kijken ;))
Volgens mij maakt die xbox 360 gewoon al een takkeherrie >:) Bij een kameraad moet je het geluid erg hard zetten zonder dat gezoem van de ventilator te horen 8)7
Dat in tegenstelling van mijn xbox, die doet het gewoon stil (en met xbmc kan 'ie nog stiller).

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13

DJ Vincento

1422055

Dat getik uit een ps2 schijnt zo te horen, maar als ik bij een kameraad op de ps2 speel hou ik m'n hard vast als ik steeds dat getik en geratel hoor, net een floppy-drive.

Moderne cd/dvd spelers maken tegenwoordig ook allelei beigeluiden, mijn cd-spelers van minstens 15 jaar oud geven geen enkel ander geluid dan muziek, getik en geratel is niet te bekennen.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik zou er op letten dat je niet te veel betaalt ;)

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 12:07
wimjongil schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:22:
[...]

Volgens mij maakt die xbox 360 gewoon al een takkeherrie >:) Bij een kameraad moet je het geluid erg hard zetten zonder dat gezoem van de ventilator te horen 8)7
Dat in tegenstelling van mijn xbox, die doet het gewoon stil (en met xbmc kan 'ie nog stiller).
Valt wel mee, hij maakt alleen een !$%!@$$!@$@ herrie als hij van de DVD leest... Lijkt net een straaljager :+

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Gewoon tijdje op spelen, zonder bon niet kopen en je wil alles erbij en natuurlijk afdingen!!

Hoeveel ga je er eigenlijk voor betalen??

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

blix schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 02:28:
[...]

Valt wel mee, hij maakt alleen een !$%!@$$!@$@ herrie als hij van de DVD leest... Lijkt net een straaljager :+
Heb naast een persoon gezeten die GoW speelde, het gezoem van de koeling was redelijk laag..redelik zon'beetje als een pc naast je...een normale office pc dat is! Totdat het een level inlaadt :'(

Anyhow by tweedehands altijd even checken of alles goed zit inderdaad!

There is no place like ::1

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
blix schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 02:28:
[...]

Jah, het was ook alleen maar tijdens CoD3 (wat trouwens een retegaaf spel is :9~). Met Xbox live demo's downloaden en dan van de hdd afspelen was gewoon goed te doen, geen takkeherrie bv ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik meen me te herrineren dat de garantie niet overdraagbaar was, dus let daar even op.

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Exorcist schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:00:
Ik meen me te herrineren dat de garantie niet overdraagbaar was, dus let daar even op.
Zoiets had ik ook in het grots 360 topic gelezen! Zou wel bijdehand zijn als de garantie vervalt wegens doorverkoop.. Op de bekende online sites zijn namelijk wel hele interessante tweedehands 360's te koop. Paar spellen erbij en compleet voor 350 euro bijvoorbeeld! Zit er ook hard over te denken, maar wil wel zekerheid hebben w.b.t. garantie.

PS. Dit lees ik net op marktplaats:

beste mensen

let op op mensen die denken rijk te kunnen worden hier op marktplaats

1 maart is de prijsverlaging van de xbox 360 in verbant met de komst van de ps3

de prijzen zijn vanaf 1 maart

premieum nu 399 dan 299

core nu 299 dan 229

dus beter weekje wachten dan hier een vermogen voor een tweedehands ding te kopen

Kan iemand dat verifieren?

[ Voor 27% gewijzigd door XeNoBiTe op 25-02-2007 11:07 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nee, want dat gaat MS echt niet een maand van tevoren aangeven, dan koopt nu niemand een 360 meer. Verder lijkt de verlaging ook wel erg fors (ik zou eerder denken aan €249 en €349) en in de VS en Japan ging de prijs ook niet omlaag toen de PS3 kwam, dus waarom wel als de PS3 in Europa uitkomt?

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 22:28
Er was laatst al een aktie met een core voor 229 bij de mediamarkt dacht ik.

Maar even wachten kan op hardware gebied nooit kwaad ;)

hoi

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Neem ook even een kopie van een muziek CD oid mee en controleer of de Xbox de schijfjes krast. Er was gisteren een heel onderwerp in Kassa over de 360.

Zie: http://games.blog.nl/xbox...orzaakt_krassen_bel_kassa

Of ga naar www.google.nl en typ in: xbox krassen ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:27
Garantie is niet overdraagbaar bij microsoft. Heel scheel heb pas ook 2dehands gekocht. Allemaal moeilijk moeten doen want hij was niet goed.

• XeNoBiTe
  • Niet online
J_star schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:32:
Garantie is niet overdraagbaar bij microsoft. Heel scheel heb pas ook 2dehands gekocht. Allemaal moeilijk moeten doen want hij was niet goed.
En hoe heb je uiteindelijk toch aanspraak kunnen maken op de garantie?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

J_star schreef op zondag 25 februari 2007 @ 18:32:
Ik meen mij te herinneren dat garantie een zogenaamd kwalitatief recht is en dus het product volgt. Dus MS kan dat wel zeggen, maar ze zouden het niet mogen zeggen. Anderzijds blijft er altijd een verschil tussen gelijk hebben (of het recht aan je zijde hebben) en het ook krijgen....

Verwijderd

Volgens consumentenrecht dient het apparaat binnen een redelijke termijn geen defecten te vertonen. Garantie heb je, ook al ben je 5e eigenaar, als het apparaat binnen een ongebruikelijke tijd kapot gaat heb je recht op reparatie. Afhankelijk van de leeftijd mag een fabrikant wel een deel van de kosten in alle redelijkheid in rekening brengen (bij TV's weet ik dat JVC /Loewe en Sharp een beeldbuis afschrijven over 5 jaar, 1e jaar is kosteloos vervangen, 2e jaar 20% betalen, 3e jaar 40, 4e jaar 60 en 5e jaar 80% als ik me het goed herinner). Ook microsoft valt onder het europees recht en zal conform hieraan zijn verplichtingen moeten nakomen als een door hun geleverd produkt niet voldoet.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Concluderend valt er dus te zeggen dat je zonder problemen een tweedehands 360 kan kopen. Natuurlijk eerst even checken bij diegene of hij geen abnormale geluiden maakt of games bekrast. Misschien dan toch nog iets om over na te denken dan!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:27
Ja sta je dan als enige consument te zeggen uhm ik heb defect, ja maar meneer u bent niet de eerste eigenaar. Dus de garantie is vervallen. Het is wel grote onzin zou ik zeggen dat ze mij wouden laten betalen. Binnenkort eens vragen aan een advocaat ofzo :P

Ik heb het opgelost met de persoon waarvan ik hem heb gekocht.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
hoe kunnen hun nou ruiken dat je de xbox 2ehands hebt? als je de bon hebt heb je garantie

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Bulls-NL schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:52:
hoe kunnen hun nou ruiken dat je de xbox 2ehands hebt? als je de bon hebt heb je garantie
Sommige mensen hebben hem geregristeerd, op naam.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Net zoiets als Vista (software algemeen) dus bijvoorbeeld, kan je ook niet doorverkopen.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 11:30
(jarig!)
Koop er een bij www.priceattack.nl, nu enorm goedkoop en er zijn er maar 15, snel wezen dus.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DarkShadow schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:24:
Koop er een bij www.priceattack.nl, nu enorm goedkoop en er zijn er maar 15, snel wezen dus.
Dat is een betrouwbare site?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DarkShadow schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:24:
Uitverkocht!!

Testing, one, two ...

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-02 16:14
Hallo,

Ik had mijn XBOX verkocht via marktplaats wel had ik hem geregisteerd.
De box had nog 10 maanden garantie.
Na een paar maanden kreeg ik een telefoontje van microsoft dat ze de Xbox kwamen ophalen voor reparatie.
Nadat ik vertelde dat ik hem al verkocht had kreeg ik te horen dat de nieuwe eigenaar 120 euro moest betalen omdat de box dan niet onder garantie viel.
Lullig voor die gozer die hem gekocht heeft maja niks aan te doen, ik wist dit ook niet.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 21:44

silitek

Tubes Only

rav994 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:31:
Hallo,

Ik had mijn XBOX verkocht via marktplaats wel had ik hem geregisteerd.
De box had nog 10 maanden garantie.
Na een paar maanden kreeg ik een telefoontje van microsoft dat ze de Xbox kwamen ophalen voor reparatie.
Nadat ik vertelde dat ik hem al verkocht had kreeg ik te horen dat de nieuwe eigenaar 120 euro moest betalen omdat de box dan niet onder garantie viel.
Lullig voor die gozer die hem gekocht heeft maja niks aan te doen, ik wist dit ook niet.
1) Waarom zou je als 2de eigenaar GEEN garantie krijgen?....Het gaat toch om het apparaat niet om de persoon :( ...als dat waar is, is dat knap waardeloos van Microsoft en volgens mij niet rechtsgeldig

2) En als je niet wist dat tie stuk was hoe komt het dan dat ze jou bellen???...ze hebben geen glazenbol waar ze in kunnen kijken.

vaag

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Ik zou even vragen of je zijn x-box schijfjes even mag bekijken of er geen krassen op zitten a la deze

• rav994
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-02 16:14
silitek schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 16:39:
[...]

1) Waarom zou je als 2de eigenaar GEEN garantie krijgen?....Het gaat toch om het apparaat niet om de persoon :( ...als dat waar is, is dat knap waardeloos van Microsoft en volgens mij niet rechtsgeldig

2) En als je niet wist dat tie stuk was hoe komt het dan dat ze jou bellen???...ze hebben geen glazenbol waar ze in kunnen kijken.

vaag
1) heb ik niet verzonnen komt van microsoft af, vind het ook een regel van niks ik probeer aleen maar iemand te waarschuwen hier.

2) De nieuwe eigenaar heeft hem aangemeld en mijn gegevens stonden nog in de database, dus werd ik gebeld.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-02 11:30
(jarig!)
ach je kan er best mee wegkomen, gewoon zorgen dat hij niet is geregistreerd.
Pagina: 1