[Vista] "BOOTMGR is missing" enkele Vista installatie*

Pagina: 1
Acties:
  • 7.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-01 12:57
Hey Tweakers,

(Alweer mijn 3e topic van vandaag O-))

Ik zit met een beetje een lelijk probleem in Vista. Ik heb de Ultimate Edition geinstalleerd en deze werkt perfect. Mits ik in windows ZIT ;)

Ik krijg echt 8 / 10 keer de fout:

"BOOTMGR is missing"
"Press CTRL + ALT + DEL to reboot"

Als ik dan reboot, de vista CD erin doe en "Startup repair" doe...dan werkt hij weer. (Soms na 2x repairen)

Iemand anders dit probleem ook? Misschien enige oplossing? Ik wordt er een beetje moedeloos van :)

Bvd :),
b03tz

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
kzou zeggen slechte hdd, run maar eens een hdd tooltje van de fabrikant er op...

• b03tz
Het is een splinternieuwe 230 GB S-ATA II schijf...lijkt me erg stuf :)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Controlleer je harde schijf en je geheugen zou ik zeggen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• b03tz
anandus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:11:
Controlleer je harde schijf en je geheugen zou ik zeggen :)
Mm, zal vanavond direct doen. Het lijkt me echt vreemd want het spul is net nieuw.

Enige aanraders (programma's) om dit mee te doen ?

b03tz.

• Minksel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-11-2022
Ik heb precies hetzelfde probleem.....

Enige echt rare is dat als ik vista op een andere harde schijf installeer ik geen enkel probleem heb. Op SATAII vertikt ie 't gewoon vista te installeren.

Op een andere schijf ("gewoon" SATA) lukt het wel...??? Met installeren van XP nooit een probleem gehad met mijn SATAII schijf.

(mobo = asrock dual sata2 met 2 gig pc3200)

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
juist een nieuwe hdd heeft de eerste 2 maanden een grote kans stuk te gaan. als die het na 2 maanden redelijk intensief gebruik nog goed doet heb je een grote kans dat die het lang goed blijft doen.
is even afhankelijk van het merk harde schijf, iedere fabrikant heeft een tooltje waarmee je het kunt testen.
Je kunt ook een tooltje als HDtune gebruiken en dan geen quick scan doen . deze test echter alleen de leesfunctie en of al je blocks gelezen kunnen worden naar mijn idee.
die van de fabrikant doet een volledige check.

mja bij mij wil die niks weten van mijn harde schijf in de vista setup. zegt die gewoon dat die geen schijven ziet nadat ik de driver met succes installeer. er hangt zowel een sata 1 als sata 2 schijf op het asrock bord met uli chipset. naja dan stappen we over een (paar) jaartje(s) wel over. XP was ook pas goed bij SP2.

• compfreak27
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
deze melding kan ook voorkomen na het installeren van vista op een sata schijf terwijl er ook ide schijven in het systeem zitten!
vista zal dan proberen om de boot op 1 van de ide schijven te plaatsen ondanks dat je in de bios de sata als boot hebt ingesteld. dit probleem had winxp niet (hebben ze bij microsoft weer wat te doen)bij mij was de oplossing bios instellen boot via ide0 schijf 0 en alles werkt perfect Vista staat wel gewoon op de sata schijf

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Doe je aan multiboot misschien? (Met XP bijvoorbeeld?) Het zou kunnen dat je in XP een programma geïnstalleerd hebt die ziet dat er iets "niet klopt" aan je bootsector, en dat voor je repareert. Het kan ook zijn dat er nog wat oude overblijfselen van een oude bootmanager wat lastig doen ofzo.... heb je een Upgrade gedaan toevallig?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-02 20:51

discy

Cloud Architect

compfreak27 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:42:
deze melding kan ook voorkomen na het installeren van vista op een sata schijf terwijl er ook ide schijven in het systeem zitten!
vista zal dan proberen om de boot op 1 van de ide schijven te plaatsen ondanks dat je in de bios de sata als boot hebt ingesteld. dit probleem had winxp niet (hebben ze bij microsoft weer wat te doen)bij mij was de oplossing bios instellen boot via ide0 schijf 0 en alles werkt perfect Vista staat wel gewoon op de sata schijf
Wow! Goed gevonden!! _/-\o_ Dit is precies wat er ook bij mij gebeurde! :)

Een andere oplossing is de IDE-Schijf ontkoppelen vóór de installatie en deze na de installatie weer aansluiten.

Ik vraag me af of bij jou oplossing de IDE Schijf zichzelf ook uitschakeld na x minuten inactiviteit. Ik gebruik mijn IDE schijf alleen voor bestandopslag, installaties en backup. Zo'n uitschakeling (onder het motto energiebesparing) scheelt dan een hoop geluid. In jou geval bevat de IDE schijf namelijk de bootsector waardoor Windows dit misschien niet zou toe staan.

Als je windows niet opnieuw wil installeren kun je ook achteraf de bootmgr verplaatsen: http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-3407692.php

[ Voor 6% gewijzigd door discy op 02-04-2008 18:27 . Reden: toegevoegd: Bootmgr verplaatsen ]

Pagina: 1