wireless notebook adapter

Pagina: 1
Acties:

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Ik zoek een goede (prijs/prestatie verhouding) laptop adapter die ondersteuning heeft voor linux fedora core 6. De laptop is al een paar jaar oud en heeft geen up to date hardware (als er uitgebrijdere systeem informatie nodig is moet je het maar zeggen, dan zoek ik het wel even op). Ik weet niet heel veel over netwerken en dat soort dingen, noem me gerust een noob op dit gebied.

alvast bedankt

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

Tof, nieuwe distro?
uitgebrijdere
:X

Anyway, als je schermantennes hebt doet een ProWireless 2200 het wel leuk, anders zou ik iets met een Prism chipset nemen. Ikzelf heb ook Broadcom werkend gehad dmv. de Wndows-drivers en Ndiswrapper.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Yapser schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:21:

Anyway, als je schermantennes hebt doet een ProWireless 2200 het wel leuk, anders zou ik iets met een Prism chipset nemen. Ikzelf heb ook Broadcom werkend gehad dmv. de Wndows-drivers en Ndiswrapper.
Moet hij wel een MiniPCI slot hebben :P

Anders moet je even hier kijken TS:

http://www.goonda.org/wireless/

http://pcmcia-cs.sourceforge.net/ftp/SUPPORTED.CARDS

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-03 14:58

Emiel1984

Made in NL

blaguy schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:34:
De laptop is al een paar jaar oud en heeft geen up to date hardware (als er uitgebrijdere systeem informatie nodig is moet je het maar zeggen, dan zoek ik het wel even op). Ik weet niet heel veel over netwerken en dat soort dingen, noem me gerust een noob op dit gebied.
Hallo noob :+ er zijn verschillende type adapters:

- PCMIA - WIFI
- USB - WIFI
- RJ45 - WIFI

Als wij dus je een advies\tips willen geven moeten we wel weten of je laptop 1 of meer van deze onderdelen ondersteunt\bevat. Dus heeft de laptop PCMIA, USB of een RJ45 poort ??

[LTS][MTS][HTS]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Kaartjes met een ralink chipset werken ook prima en zijn makkelijk en goedkoop te krijgen.
lijst kaarten: http://ralink.rapla.net/

Je moet trouwens een cardbus kaartje hebben, ook wel PCMCIA genoemd, of PC Card.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Hij ondersteund PCMCIA en USB. Ik heb een voorkeur voor PCMCIA omdat hij maar een USB aansluiting heeft en zo'n kaart is makkelijker.
smokalot schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:42:
Kaartjes met een ralink chipset werken ook prima en zijn makkelijk en goedkoop te krijgen.
lijst kaarten: http://ralink.rapla.net/
Welke van dit lijstje werkt het best en is niet al te duur?

[ Voor 53% gewijzigd door blaguy op 23-02-2007 17:27 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

blaguy schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:24:
Welke van dit lijstje werkt het best en is niet al te duur?
Euhm, die kaartjes hebben dus allemaal de RT2500 chipset en werken dus allemaal hetzelfde. Dit is iets wat je prima zelf uit kan zoeken dmv. de pricewatch. zo'n Sweex/Asus/Edimax van het goede type zal dus gewoon prima werken.

• blaguy

blaguy

Computer says no...

Topicstarter
Werken deze allemaal meteen op linux, of is er een driver voor?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-03 14:58

Emiel1984

Made in NL

blaguy schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:55:
Mocht je een keuze moeten maken tussen sweex en een ander merk dan zou ik gaan voor het andere merk :p .. Mijn ervaring met sweex netwerkproducten is errug slecht, daarbij ben ik in mijn omgeving niet de enige met dat idee. (Al weet niet niet of ze beter werken in linux)

Kijk een paar reviews door zou ik zeggen, kies degene met de beste review\prijs vergelijking.

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 24-02-2007 12:27 ]

[LTS][MTS][HTS]

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

blaguy schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:55:
Ik snap niet waarom je "of" zegt, maar het antwoord op beide vragen is ja. Staat op 1 klik afstand van de link die ik je al eerder gaf trouwens.

Merken maken overigens amper uit, zeker bij netwerkkaartjes. De meeste "fabrikanten" zoals sweex plakken alleen maar stickers, misschien dat er wel verschillen zijn in de windows drivers die ze meeleveren ofzo, maar de hardware is praktisch identiek altijd.

Edit: naast prijs kun je natuurlijk ook de ondersteuning van linux door de sticker plakker als argument meenemen: en als je op de homepage van de linux driver kijkt:
[...]and it wasn't that long before the results came in, most hardware
manufacturers agreed to donate some hardware, and Conceptronic
even has donated 15 (!) wireless devices to our project.
Conceptronic lijkt dus een goede keuze...

[ Voor 30% gewijzigd door smokalot op 24-02-2007 15:50 ]

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1