Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dat mogelijk is? Op de een of andere manier wil vista niet booten, terwijl mijn dvd drive wel boot met mijn xp-installatie cd. Nou ben ik niet zo dol op terug sturen van software, het leek mij wel interessant om te weten of vista ook vanuit dos kan worden geinstalleerd (bij xp kon dat bv. met de jullie vast wel bekende winnt.exe) of die vista bootable maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
heb je wel een dvd speler? aangezien je zegt hem in de cd speler te doen...
Dan moet vista namelijk gewoon kunnen booten...

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
DVD van vista insteken en booten van DVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vista hoort gewoon bootable te zijn.
Staat booten vanaf dvd aan in je bios?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:13:
heb je wel een dvd speler? aangezien je zegt hem in de cd speler te doen...
Dan moet vista namelijk gewoon kunnen booten...
Ja, heb een dvd-speler, was ff een typo. Kan hem natuurlijk wel terugsturen, maar daar zal wel weer een week overheen gaan. Het liefst heb ik het zo snel mogelijk :)

Ben nu aan het klooien in dos, kijken of ik misschien vanuit dos de pc naar de vista install kan laten booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:14:
Vista hoort gewoon bootable te zijn.
Staat booten vanaf dvd aan in je bios?
Ja, heb het allemaal gechekt, met een bootable backup dvd boot hij wel gewoon, ook de windows xp cd boot gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als ik gewoon vanuit windows installeer, en dan install now als je de dvd erin doet... Upgrade hij dan, ook als je een andere partitie kiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 11:51
Toen het nog beta was kon dat niet omdat de setup van vista 64 bit was en niet kon draaien op mijn 32 bit XP, Maar om je vraag te beantwoorden...Als je een andere partitie kiest en niet voor upgrade dan krijg je gewoon een nieuwe install van vista ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:24:
En als ik gewoon vanuit windows installeer, en dan install now als je de dvd erin doet... Upgrade hij dan, ook als je een andere partitie kiest?
Nee, je kan (of soms moet) ook een clean install doen :)

(En volgens mij gaat installeren vanuit DOS niet werken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:28:
[...]
Nee, je kan (of soms moet) ook een clean install doen :)

(En volgens mij gaat installeren vanuit DOS niet werken :P )
Oftewel; ik kan gewoon vanuit XP vista installeren zonder te booten, en zonder up te graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:33:
[...]

Oftewel; ik kan gewoon vanuit XP vista installeren zonder te booten, en zonder up te graden?
Booten zal wel moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- heel vage dubbelpost - ik zag mijn eigen reacties niet :S

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- heel vage dubbelpost - ik zag mijn eigen reacties niet :S

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel natuurlijk zonder dat ik nadat het gedeelte van de installatie dat zich in winxp afspeelt is afgelopen ook nog moet booten vanaf de DVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Topic Fok: image bestand (vista) bootable maken
Volgens mij heeft hij net voor de eerste keer een illegale cd gedownload maar weet hij niet wat hij er mee aanmoet..

[ Voor 15% gewijzigd door djexplo op 23-02-2007 18:39 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, nee hoor is niet de eerste keer dat ik een dvd/cd bootable maak ;) Dit is nog een legale ook ;)

Nogal nutteloze link IMO

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
De gelijkenis viel mij gewoon op :)

Het lijkt mij trouwens haast onmogelijk om vista van uit ms-dos te starten. Ook omdat vista alleen met ntfs werkt.

Als je nog steeds op zoek ben gebruik dan de oude naam Longhorn als zoek term...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt mij trouwens haast onmogelijk om vista van uit ms-dos te starten. Ook omdat vista alleen met ntfs werkt.
Vista werkt ook prima met FAT32 en volgens mij zelfs met FAT16 (hoewel ik dat niet zeker weet, is toch nutteloos). Je kan dus met een Win98-bootflop prima een Vista-partitie benaderen als die FAT32 heeft. Ok, met puur MS-DOS niet, maar dat maakt voor het principe niet uit, want de bootflop van Win98 werkt op dezelfde manier en met dezelfde commando's.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
wildhagen schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:58:
[...]

Vista werkt ook prima met FAT32 en volgens mij zelfs met FAT16 (hoewel ik dat niet zeker weet, is toch nutteloos). Je kan dus met een Win98-bootflop prima een Vista-partitie benaderen als die FAT32 heeft. Ok, met puur MS-DOS niet, maar dat maakt voor het principe niet uit, want de bootflop van Win98 werkt op dezelfde manier en met dezelfde commando's.
FAT16 betwijfel ik, was dat niet gelimiteerd tot 2GB partitiegroote? Viste heeft er 10 nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkJack schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:00:
[...]

FAT16 betwijfel ik, was dat niet gelimiteerd tot 2GB partitiegroote? Viste heeft er 10 nodig denk ik.
Klopt, ik was er alleen ff niet zeker meer van of Vista er wat mee kon :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus... Ik kan gewoon vanuit xp een install van vista starten zonder te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik zou eerst eens gaan uitzoeken waarom je DVD niet wil booten. Ik meen dat er ook als je de setup uit XP start er na reboot toch van DVD opgestart moet worden om de systeembestanden etc op je bootschijf/partitie te zetten....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-08 16:38
Inderdaad, Vista kun je niet geheel in XP installeren. Halverwege de installatie zal ie toch moeten rebooten en zijn eigen installer booten, wat natuurlijk via de DVD gaat.

Heb je de DVD zelf (illegaal) gebrand? Zo ja, dan is er bij het branden iets fout gegaan. Het is dacht ik altijd zo dat je bij Nero altijd op 'Voltooien' moet drukken ookal zegt ie dat ie klaar is, anders kan de DVD alleen door een dvd-rw gelezen worden. Ik spreek uit ervaring...
Pagina: 1