Toon posts:

grote fps problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(sorry als dit de foute sectie is)

geforce 6600gt
p4@3ghz
1 gig ram

Bij elk spel kom ik niet boven 20-30 ghz, en bij CSS en bf2 als het wat druk wordt zakt hij neer tot 10 fps

Zelfs met alle settings op low

Ik heb alle drives gedrefragged, van de laatste officieele drivers naar de dhzeropoint drivers gegaan, spyware check,virus check en niks werkt!

Als iemand oplossingen heeft,zeg het aub in dit topic

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zeg ook eens wat voor moederbord je hebt, harde schijf, welke drivers en dat soort dingen...

Ik stel voor: eerst gróndig alle troep van je pc met DriverCleaner, dan de laatste WHQL-drivers erop, om te kijken of het daar aan ligt. Heb je hiervoor ATi gehad? Dan kan het zijn dat restjes drivers de boel verpesten. DriverCleaner dus :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Kijk eens naar je mem verbruik, gebruik te toevallig meer dan dat je hebt?

edit: tijdens gamen natuurlijk he...

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 23-02-2007 15:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
@jeking motherboard asus p5p800

Ik heb overlaatst wel een nieuwe HDD gekocht, ik weet niet of het sindsdien begonnen is

Ik heb vroeger ATI gehad maar dat was zon 3 maand geleden en toendat ik naar nvidia ging waren er geen problemen

Ik gebruik drivercleaner

Je wilt me dus om opnieuw 93.71 erop te gooien? want dat heb ik al is gedaan

Mijn ram gaat niet over de 1024 mb

Ik gebruik atm DHZer0point 0.8466 (Forceware 84.66)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 15:30 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ehm, wat verwacht je? Een 6600GT is geen wereldkaart, en zal echt niet BF2 met 30 FPS trekken (je 1 GB RAM helpt ook niet mee).

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 10:05
@ hierboven

Met mijn vorige computer kon ik al BF2 spelen, met alles op medium/low en dan ook nog 40/60 FPS

Dit was met een:

AMD Athlon 3000+ 64bit
768mb ram PC 3200
ATi Radeon 9600XT 265mb ram

En aangezien hij op low speelt zou hij dus écht wel meer fps dan dat moeten krijgen.

Ontopic:

Heb je geen Spyware of virusen op je pc? Misschien handig om even een progsel erover heen te draaien die dit tegen gaat.

[ Voor 35% gewijzigd door Rickz op 23-02-2007 16:01 ]

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Inderdaad helemaal niet raar. Je hebt gewoon een redelijk oud systeem..

edit: op hierboven: met dat oude systeem wel?? vreemd.. ik dacht dat je huidige al oud was 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door CHRING op 23-02-2007 16:01 ]

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

• Rickz
  • Laatst online: 09-06 10:05
Oh, mijn huidige is nog niet zo oud:

E6600 @ 3.3
1gb geheugen (komt nog een gieg bij)
ATi Radeon X1900XT (loopt sneller dan een X1900XTX)

dus mijn huidige valt nog prima op te gamen hoor

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Verwijderd

Topicstarter
games als CSS moet ik toch echt wel hoger als 15fps kunnen runnen hoor

virussen en spyware zijn allemaal verwijderd, net ook nog is crapcleaner erovergegooit, veranderd niks

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Mischien is dat het wel, mischien heb je allemaal anti-virus/anti-spyware programma's draaien op de achtergrond ;) Kijk eens in je taakbeheer of er iets is dat veel CPU of RAM slurpt, en draai even HDtune, want mischien is deze (je hardeschijf) wel een beetje kapot ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 23-02-2007 16:09 ]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Heb je toevallig skype of een dergelijk programma aanstaan? Hoe zit het met je CPU usage tijdens gamen?

Een vriend van mij had ook problemen met FPS tijdens gamen als skype aanstond, waarom is me nog steeds een raadsel.

Mijn rig

Verwijderd

Probeer anders eens een verse windowsinstallatie, zo ben je zeker dat het niet aan virussen/spyware te wijten is.:) Deze kaart moet idd CSS zeker >15 fps kunnen trekken, zo rond de 60fps is rëeel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb men ram is zo getrokken dat hij maar 290/1024 gebrukte,nogsteeds fps problemen

over de CPU heb ik wat twijfels maar hij komt zeker niet hoger als 15 percent

IDD, ik ga wrs men windows opnieuw moeten herinstaleren, raden jullie een hele clean install aan? of gewoon windows install en alle drives buiten C:\ houden?

Verwijderd

En hoe staan je andere instellingen? Anti-Aliasing en Anisotropic Filtering?

Verwijderd

Topicstarter
staan af

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mijn eerste idee is dat je processor te warm wordt en aan thermal throttling gaat doen. Laat de temperaturen van je computer eens monitoren terwijl je een spelletje speelt.

Een herinstallatie van Windows kan misschien ook helpen als het probleem te wijten is aan allerlei rotzooi op je systeem.

[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-02-2007 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg bij startup een test en hij zij cpu over tempured

bij speefan staan temp2 en temp3 op 91-121C

edit: in mijn bios staat cpu temp op 90 C, wat dus veel te hoog is

de rest van mijn hardware zijn temps zijn wel normaal |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog een update:

Op clockgen staat men clocks op 3006 inplaats van 3000,als ik het terug zet op 3000 dan begint men scherm te flikkeren, ik weet niet hoedat ik in bios clock

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
zit je koeler wel goed vast? is dat niet beschadigd/los gegaan bij plaatsen nieuwe hdd? probeer ook een nieuwe koelpasta erover te smeren

you had me at EHLO

• Haan
  • Laatst online: 13:44

Haan

dotnetter

De clocksnelheid varieert altijd een beetje omdat de FSB altijd een beetje schommelt (spread spectrum optie in bios die standaard aanstaat).

Maar als je cpu echt 90 graden C is, dan is die zwaar aan het throttlen, zodat de prestaties van je processor zwaar naar beneden gaan. Dat zou dus heel goed het probleem kunnen verklaren. Check dus de koeling van je processor eerst!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Even offtopic., met welk programmaatje kan ik het beste FPS checken voor games ?

Alvast bedankt.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

FRAPS is een leuk tooltje wat je buiten een spel om op kan starten en dan ingame je FPS count laat zien in gele letters. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 15:19

Cidious

The Bloody Gent

Je CPU temperatuur ziet er inderdaad erg slecht uit als dit wel de juiste is.. want bij 85 graden celcius sluit een athlon zichzelf al uit dacht ik als het niet nog lager is geworden op een barton was het zelfs 75 ofzo.. dus het zou gek zijn als je cpu echt 90 graden zou zijn.

verder zou ik even kijken naar je voeding.. hoe oud deze is en van wat voor merk etc etc.. want ik heb een soortgelijk probleem gehad met framerates in games enzo en dat lag toen aan mijn te oude voeding.

Een voeding verliest met elk jaar weer een stuk van zijn capaciteit en het zou nu kunnen zijn dat je voeding het gewoon slecht trekt nu en je daardoor framedrops krijgt..

ik hoop dat je hier iets aan hebt.

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

Pagina: 1