Toon posts:

Wel wireless I-net, geen thuisnetwerk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een tijdje ene wireless netwerk thuis zodat ik met alle computers hier overal kan internetten. Alleen nu zou ik ook graag tussen de computers onderling bestanden en printers willen delen. Hoe moet ik dit voor elkaar gaan krijgen?

Ik kan geen werkgroup instellen omdat ik met 1 computer op een domein werk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 15:11 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Bestands en printerdeling staat aan?
Pc's zitten allen in dezelfde werkgroep?
Je kan van elke pc de andere pingen?
Je router heeft wireless isolation uit staan?

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:48:
Bestands en printerdeling staat aan?
Pc's zitten allen in dezelfde werkgroep?
Je kan van elke pc de andere pingen?
Je router heeft wireless isolation uit staan?
Dat zal ik eerst eens allemaal gaan controleren, maar moet ik verder nog iets instellen in mn router?

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Welkom op GoT!

Heb je de FAQ - Netwerken al bekeken?

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

wat heb je al gedaan?

heb je deze al bekeken?

Faq Netwerken
en
Faq, specifiek over delen van bestanden

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat heb ik al bekeken. Ik heb tot nu toe vrij weinig er aan geprobeerd maar ik heb geen enkel idee hoe ik het allemaal aan moet pakken. Ik heb nu gewoon een wireless router waardoor ik hier in huis draadloos kan internetten, maar ik zou graag ook bestanden willen delen ed.

Met mijn laptop werk ik ook in een domain van de TUe, dus ik weet niet precies hoe het zit want dat moet eigenlijk ook nog wel blijven werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 14:55 ]

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-03 07:54
Weer eentje die zich registreerd en zonder enig onderzoek een topic opent! Ik denk dat hier zo een slotje op ligt 8)7 8)7 8)7 8)7

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:54:
[...]

Jah dat heb ik al bekeken. Ik heb tot nu toe vrij weinig er aan geprobeerd maar ik heb geen enkel idee hoe ik het allemaal aan moet pakken. Ik heb nu gewoon een wireless router waardoor ik hier in huis draadloos kan internetten, maar ik zou graag ook bestanden willen delen ed.
No offense, maar als je er zelf weinig aan geprobeerd heb, moeten wij dan wél de moeite nemen om alles voor te kauwen hoe het moet?

[ Voor 3% gewijzigd door Slasher op 23-02-2007 14:57 ]

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

misschien moet je dan hier eens beginnen:

google, windows bestanden delen

de eerst hit geeft al een aardige uitleg!

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb al genoeg geprobeert maar moet alles de hele tijd weer herstellen omdat ik niet meer op het TU domain kan als ik heb zitten prutsen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:05:
Jah ik heb al genoeg geprobeert maar moet alles de hele tijd weer herstellen omdat ik niet meer op het TU domain kan als ik heb zitten prutsen.
Dan maak je 2 hardwareprofielen aan.
1 voor op de TU voor in het domein (dus ingesteld zoals het nu goed werkt op de TU).
En 1 voor thuisgebruik met gewoon een werkgroep.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 23-02-2007 16:13 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

Sonic1986 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:57:
Weer eentje die zich registreerd en zonder enig onderzoek een topic opent! Ik denk dat hier zo een slotje op ligt 8)7 8)7 8)7 8)7
Weer eentje die na 2,5 jaar geregistreerd te zijn niet weet dat dit soort postjes overbodig zijn en dat veel smilies als irritant worden ervaren! 8)7 Post dan gewoon niet..

TS: kan je andere machines benaderen dmv. \[pcnaam]?

Verwijderd

Als je je computer ook op het bedrijfsnetwerk gebruikt zou ik hier zelf niet te veel mee gaan stoeien als je kennis op dit gebied rond het 0 punt ligt. Kun je beter eens vragen of jullie systeembeheerder even kan bijspringen. Ik weet dat ik het niet leuk vind als er aan netwerk PC's/notebooks wordt gerommeld door gebruikers.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 11:05

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:36:
Als je je computer ook op het bedrijfsnetwerk gebruikt zou ik hier zelf niet te veel mee gaan stoeien als je kennis op dit gebied rond het 0 punt ligt. Kun je beter eens vragen of jullie systeembeheerder even kan bijspringen. Ik weet dat ik het niet leuk vind als er aan netwerk PC's/notebooks wordt gerommeld door gebruikers.
offtopic:
Als een systeembeheerder zn gebruikers de rechten geeft om zn netwerk instellingen te veranderen moet ie niet zeuren als ze er gebruik van maken ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Pagina: 1