mxstream/ADSL => Kan het NOG ingewikkelder?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik heb nu voor het eerst aan ADSL weten te snuffelen. En ik moet zeggen; Het is rete rommelig en dubbelop allemaal.

Lokaal IP voor PC, maar toch vast IP bij het modem. Aanmelden bij mxstream, aanmelden bij de provider. Externe toegang, VPN.
Modem instellen via browser e.d..

Is er ergens een soort documentatie/uitleg over de details van alle instellingen e.d. zodat je zelf ook wat kan sleutelen aan die zut?

Waarom kan KPN het niet een tikkie simpeler maken waarbij je gewoon het IP toekent aan de computer (ok je hebt dan geen ondersteuning voor meerdere computers meer maar toch), en het belangrijkste: Waarom moet je 2 keer inloggen???

Dat moet toch makkelijker kunnen?

Alle info/links is/zijn welkom...

Thnxz

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

(Was dat dubbel-inloggen niet afgeschaft?) Ik weet in ieder geval dat er programma's zijn die je dat uit handen nemen, het was te downloaden bij XS4ALL....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55
Dat dubbel inloggen is origineel bedacht om zo meerdere breedbanddiensten naar de consument te brengen. Dit wordt binnenkort afgeschaft (heb ik gehoord) zo ook de VPN en NAT troep. Verder is het echt niet moeilijk als je het boekje volgt. En waarom zou je in je instellingen willen rommelen? als het werkt dan werkt het toch? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

dat dubbel inloggen kan nog niet weggehaald worden, dat komt dit jaar pas, gewoon afwachten

Verwijderd

Niet zeuren over adsl..

als het werkt dan werkt het...

ik heb casema..ik mag zeuren :P

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Tjonge jonge... Zijn we nou tweakers of niet?

Er hangt een beetje een mentaliteit van "If it ain't broke, don't fix it!"

En daar zitten we toch niet op te wachten of wel???? :)

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zondag 04 februari 2001 22:38 schreef WarMaster het volgende:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :7

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

Op zondag 04 februari 2001 22:06 schreef WarMaster het volgende:
Waarom kan KPN het niet een tikkie simpeler maken waarbij je gewoon het IP toekent aan de computer (ok je hebt dan geen ondersteuning voor meerdere computers meer maar toch), en het belangrijkste: Waarom moet je 2 keer inloggen???

Je spreekt jezelf een beetje heel erg tegen. Sommige dingen tweak je. En andere dingen gewoon niet. Face it!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 22:06 schreef WarMaster het volgende:

(ok je hebt dan geen ondersteuning voor meerdere computers meer maar toch), en het belangrijkste: Waarom moet je 2 keer inloggen???

Alle info/links is/zijn welkom...

Thnxz
Ik heb ADSL via Xs4all en bij deze provider kun je een tooltje dowloaden, die ervoor zorgt dat je verbinding in de lucht komt en blijft (ADSL online o.i.d.) Ten tweede: een vast IP adres op een machine wil natuurlijk niet zeggen dat er NIET meerdere computers kunnen worden aangesloten... *D

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Als je winroute installeert kan je met meerdere computers op een vast ip adres. Heb ik namelijk ook met Chello zooitje.

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

hmmm winroute heb ik nog niet aan de praat gekregen met MxStream....
WinGate werkte daarintegen wel.
Kijk voor meer info ff op de xs4all adsl service page:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/index.html

-Think Progressive-

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
kingkarolus Dat tooltje had ik idd al gevonden, maar werkt dat ook bij andere providers? Want die maat van me die ADSL heeft zit bij HCCNET.

En het maken van een NAT/proxy hoe je het wil noemen, draai ik mijn hand niet om :)

Iemand enig idee of Sygate er wel mee werkt?
Want daar ben ik nogal fan van...

Tampie2000
Over het niet tweaken: Het makkelijker kunnen doelt alleen op het feit dat er een overbodige procedure in het systeem zit, want SNELLER verholpen moet worden... En euhh.. Is sneller maken niet 1 van de doelstellingen van een tweaker :?

Verwijderd

ik heb gehoord dat 1 april het dubbele inloggen verwijderd wordt

wel klote van het systeem op dit moment: het draaien van een nameserver is zo goed als onmogelijk |:(

maar zodra dat dubbele inloggen weg is gaat 't niet sneller, hoor :) 512kbit blijft 512kbit en 1Mbit blijft 1Mbit ;)

verder gebruik ik linux als server, dus met winroute enzo kan ik je niet helpen. ik weet wel dat inlogtooltjes niet compleet provider-afhankelijk zijn; het kan alleen zijn dat je een paar kleine instellingen moet veranderen (bv xs4all veranderen naar HCCnet)

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 11:58 schreef WarMaster het volgende:

Dat tooltje had ik idd al gevonden, maar werkt dat ook bij andere providers? Want die maat van me die ADSL heeft zit bij HCCNET.
Ik vermoed dat het ook voor andere providers kan werken want je kunt heel wat instellen in het tooltje (o.a. Internet-service type, login naam + ww(uiteraard...), ADSL-webserver etc.) - maar ik weet het niet zeker.

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ok... Nieuwste STUNT (om te huilen gewoon):

Die maat van mij had dus de brief en info gekregen van KPN... De provider zou binnen 6 werkdagen de login sturen en binnen 3 weken zou het DHZ pakket komen.

Lau Loene login van provider (HCCNET)
Maar het DHZ pakket was er binnen 2 weken (netjes).

Alles aangesloten dit weekend. Heelas geen login, en geen helpdesk open in het weekend, dus wachten tot maandag (vandaag), en dan bellen voor de login.

antwoord: De login wordt pas op 15 februari verzonden, en tot die tijd is geen login mogelijk...

WAT EEN CRAP!!!

Mijn advies aan hem is dus: Laat HCCNET maar stikken, en ga maar voor een andere provider.
Want dit is al een hele slechte voorbode voor de toekomst... :r

Verwijderd

Grappig ik kreeg mijn adsl pakket op vrijdag
en kon pas op maandag xs4all bereiken voor mijn inlognaam,dit zegt alleen maar wat over
de helpdesk van de genoemde bedrijven kpn was wel het hele weekend te bereiken.
En dat het afstemmen van de levering op provider niet synchroon loopt ach dat vind ik niet raar.
Over dat inloggen ik heb welgeteld 4 keer ingelogd en het hele zooitje draait al 3mnd.
Ik ben verschrikkelijk tevreden over adsl.!!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Maar je moet toegeven dat het RETE frustrerend zijn als je nog eens 10 dagen extra moet wachten :( :(

Verwijderd

Tsja, bij planet verliep alles heel erg soepel. Pakket was er snel, maar nog geen planet login:pass. In het weekend bellen met HD et voila! :p

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op maandag 05 februari 2001 12:59 schreef sir mchyde het volgende:
ik heb gehoord dat 1 april het dubbele inloggen verwijderd wordt
DAt heb ik ook gehoort, maar nog nooit van KPN of XS4all. Die zeggen alleen maar 2001. Ik zal er dus maar niet te veel van uit gaan.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:54
hmmmmmm
Ik wil maar al te graag van m'n NAT-IP af. Zijn we dat dan kwijt op 1 April? ( ;) )
Want nu kan ik geen ftp beginnen of een fserve op MIRC :(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

hm, ftp en fserv werken hier goed, hoor.. misschien ligt 't aan jouw config?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 12 februari 2001 17:03 schreef MGSNK het volgende:
hmmmmmm
Ik wil maar al te graag van m'n NAT-IP af. Zijn we dat dan kwijt op 1 April? ( ;) )
Want nu kan ik geen ftp beginnen of een fserve op MIRC :(
Bij mij kan dat allemaal hoor, zal waarschijnlijk echt aan jouw config liggen..

Op zich vind ik die vage inlogprocedure niet eens zo erg...

Heb ik gedaan met m'n server en alle andere pc's kunnen zonder probs internetten :)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:37

Convoy

g44p

er is een leuk scriptje voor, zodat, wanneer je je pc opstart, logt ie automatisch in, en dus gelijk netwerk, rete handig scriptje.

Verwijderd

yo inderdaad je bent een tweaker of niet,>:) alleen is er met mxstream een 'probleem'de verbinding word nl. bij KPN geregeld. Heb je dus een 1024 abbo dan regelen zij ( in een of andere centrale) dat je ook niet harder gaat dan 1024kbps.:'(
je modem kan nl met gemak 8mbps aan, maar als dit niet bij kpn ondersteunt word kan je kl*ten met de instellingen wat je wilt:(

• Convoy
  • Laatst online: 13:37

Convoy

g44p

kpn wil in de toekomst wel naar een 8mbps lijn toe, in verband met de opkomst van Cistron. Is mij vertelt op een opendag van KPN MxStream, dus er is nog hoop voor MxStream gebruikers

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 12:32 schreef -BrZ- het volgende:
[...]

Op zich vind ik die vage inlogprocedure niet eens zo erg...

Heb ik gedaan met m'n server en alle andere pc's kunnen zonder probs internetten :)
ik vind 't ook niet erg en ik heb ook zo'n scriptje, maar met die protocollen kan ik geen nameserver draaien.. niet echt fijn dus.

ik zit dus te wachten totdat die protollen verdwijnen :)

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 14:53 schreef freekweb het volgende:
kpn wil in de toekomst wel naar een 8mbps lijn toe, in verband met de opkomst van Cistron. Is mij vertelt op een opendag van KPN MxStream, dus er is nog hoop voor MxStream gebruikers
En wat mag dat wel weer niet gaan kosten dan?

Verder lees ik dat er login scriptjes zijn enzow maarre, niet voor WIN2K PRO!

• MGSNK
  • Laatst online: 10:54
huh WAT!?!?! kun jij wel een eigen ftp beginnen en een eigen fserve in mirc beginnen?
Welke provider heb je, Ik heb Planet Internet

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• capedro
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op dinsdag 13 februari 2001 14:53 schreef freekweb het volgende:
Heel leuk... laat ze maar eerst eens ADSL over heel Nederland laten uitrollen en uiteraard verbeteren! |:(

In mijn woonplaats hebben ze nog alleen de centrale gedaan waar het industrieterrein aan zit! Een beetje dom, want dat houd voor hun de kosten hoog! Bij het vak BE heb ik geleerd dat je de Constante kosten per eenheid product kan verlagen door ze over meerderer producten te delen!

Fl 1.000.00 / 10 aansluitingen > Fl 1.000.000 / 25 aansluitingen

Op industrieterreinen zijn er per vierkante meter minder aansluitingen dan in de woonwijken... dus... hoge kosten per aansluiting... dus... hogere prijzen!
Zodra ze woonwijken gaan aansluiten zal (hopelijk) de prijs gaan dalen! :7

My weblog

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hoe zit het trouwens met die login scriptjes?

Heeft er iemand 1 voor HCCNET?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Op dinsdag 13 februari 2001 17:53 schreef capedro het volgende:

[..]

In mijn woonplaats hebben ze nog alleen de centrale gedaan waar het industrieterrein aan zit! Een beetje dom, want dat houd voor hun de kosten hoog! Bij het vak BE heb ik geleerd dat je de Constante kosten per eenheid product kan verlagen door ze over meerderer producten te delen!

Fl 1.000.00 / 10 aansluitingen > Fl 1.000.000 / 25 aansluitingen

Op industrieterreinen zijn er per vierkante meter minder aansluitingen dan in de woonwijken... dus... hoge kosten per aansluiting... dus... hogere prijzen!
Zodra ze woonwijken gaan aansluiten zal (hopelijk) de prijs gaan dalen! :7
jaja, en wat dag je van zakelijke diensten, die betalen aanzienlijk meer en hebben bovendien meer interresse. gokje, 75% van de bedrijven heeft interesse in breedband internet tegenover 5% van de particulieren.

• capedro
  • Laatst online: 20-05 09:15
jaja, en wat dag je van zakelijke diensten, die betalen aanzienlijk meer en hebben bovendien meer interresse. gokje, 75% van de bedrijven heeft interesse in breedband internet tegenover 5% van de particulieren.
Hmmm... heb zelf contact gehad met iemand van cistron die aangaf dat ook zij dat dachten, maar in werkelijkheid hebben ze zich er vet op verkeken!

My weblog

• Rarz
  • Laatst online: 24-06 21:56
Is er al meer nieuws over snellere verbinding met MxStream? 1024 is leuk, maar 8mbit is nog leuker. :) :)

En een lol dat we straks allemaal hebben..

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• Prulleman
  • Laatst online: 16:06
Iemand enig idee of Sygate er wel mee werkt?
Want daar ben ik nogal fan van...
Sygate werkt prima wel maar sinds sygate wil het netspeed login niks meer automatisch doen en af en toe gaan de verbindingen op de aangesloten computers traag en op de server niet (of dit komt door sygate weet ik niet)

Strava

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op maandag 05 februari 2001 12:59 schreef sir mchyde het volgende:wel klote van het systeem op dit moment: het draaien van een nameserver is zo goed als onmogelijk |:(
Even een persoonlijk vraagje aangezien je geen icq hebt.
Weet je ook Waarom een namesserver niet werkt ? ik heb daar ook zoveel problemen mee, vanaf de ene provider werkt t wel en de andere weer niet.
Heeft t te maken met SOA reccords ?
(zou je me kunnen icq-en of zo, want ik meestal niet in dit topic.. sterkernog ik ben over een uur al weer vergeten dat ik hier iets had gepost)

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Tip:

MX Beekje

• Roelant
  • Niet online
Op maandag 12 februari 2001 16:54 schreef krak het volgende:
Tsja, bij planet verliep alles heel erg soepel. Pakket was er snel, maar nog geen planet login:pass. In het weekend bellen met HD et voila! :p
* Roelant heeft ook goeie ervaringen met planet.
Pagina: 1