We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Verwijderd
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Er hangt een beetje een mentaliteit van "If it ain't broke, don't fix it!"
En daar zitten we toch niet op te wachten of wel????
We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Ik had het niet beter kunnen verwoordenOp zondag 04 februari 2001 22:38 schreef WarMaster het volgende:
Tjonge jonge... Zijn we nou tweakers of niet?
Op zondag 04 februari 2001 22:38 schreef WarMaster het volgende:
Je spreekt jezelf een beetje heel erg tegen. Sommige dingen tweak je. En andere dingen gewoon niet. Face it!!Op zondag 04 februari 2001 22:06 schreef WarMaster het volgende:
Waarom kan KPN het niet een tikkie simpeler maken waarbij je gewoon het IP toekent aan de computer (ok je hebt dan geen ondersteuning voor meerdere computers meer maar toch), en het belangrijkste: Waarom moet je 2 keer inloggen???
Dat moet toch makkelijker kunnen?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Ik heb ADSL via Xs4all en bij deze provider kun je een tooltje dowloaden, die ervoor zorgt dat je verbinding in de lucht komt en blijft (ADSL online o.i.d.) Ten tweede: een vast IP adres op een machine wil natuurlijk niet zeggen dat er NIET meerdere computers kunnen worden aangesloten...Op zondag 04 februari 2001 22:06 schreef WarMaster het volgende:
(ok je hebt dan geen ondersteuning voor meerdere computers meer maar toch), en het belangrijkste: Waarom moet je 2 keer inloggen???
Dat moet toch makkelijker kunnen?
Alle info/links is/zijn welkom...
Thnxz
WinGate werkte daarintegen wel.
Kijk voor meer info ff op de xs4all adsl service page:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/index.html
-Think Progressive-
En het maken van een NAT/proxy hoe je het wil noemen, draai ik mijn hand niet om
Iemand enig idee of Sygate er wel mee werkt?
Want daar ben ik nogal fan van...
Tampie2000
Over het niet tweaken: Het makkelijker kunnen doelt alleen op het feit dat er een overbodige procedure in het systeem zit, want SNELLER verholpen moet worden... En euhh.. Is sneller maken niet 1 van de doelstellingen van een tweaker
Verwijderd
wel klote van het systeem op dit moment: het draaien van een nameserver is zo goed als onmogelijk
maar zodra dat dubbele inloggen weg is gaat 't niet sneller, hoor
verder gebruik ik linux als server, dus met winroute enzo kan ik je niet helpen. ik weet wel dat inlogtooltjes niet compleet provider-afhankelijk zijn; het kan alleen zijn dat je een paar kleine instellingen moet veranderen (bv xs4all veranderen naar HCCnet)
Verwijderd
Ik vermoed dat het ook voor andere providers kan werken want je kunt heel wat instellen in het tooltje (o.a. Internet-service type, login naam + ww(uiteraard...), ADSL-webserver etc.) - maar ik weet het niet zeker.Op maandag 05 februari 2001 11:58 schreef WarMaster het volgende:
Dat tooltje had ik idd al gevonden, maar werkt dat ook bij andere providers? Want die maat van me die ADSL heeft zit bij HCCNET.
Die maat van mij had dus de brief en info gekregen van KPN... De provider zou binnen 6 werkdagen de login sturen en binnen 3 weken zou het DHZ pakket komen.
Lau Loene login van provider (HCCNET)
Maar het DHZ pakket was er binnen 2 weken (netjes).
Alles aangesloten dit weekend. Heelas geen login, en geen helpdesk open in het weekend, dus wachten tot maandag (vandaag), en dan bellen voor de login.
antwoord: De login wordt pas op 15 februari verzonden, en tot die tijd is geen login mogelijk...
WAT EEN CRAP!!!
Mijn advies aan hem is dus: Laat HCCNET maar stikken, en ga maar voor een andere provider.
Want dit is al een hele slechte voorbode voor de toekomst...
Verwijderd
en kon pas op maandag xs4all bereiken voor mijn inlognaam,dit zegt alleen maar wat over
de helpdesk van de genoemde bedrijven kpn was wel het hele weekend te bereiken.
En dat het afstemmen van de levering op provider niet synchroon loopt ach dat vind ik niet raar.
Over dat inloggen ik heb welgeteld 4 keer ingelogd en het hele zooitje draait al 3mnd.
Ik ben verschrikkelijk tevreden over adsl.!!
Verwijderd
DAt heb ik ook gehoort, maar nog nooit van KPN of XS4all. Die zeggen alleen maar 2001. Ik zal er dus maar niet te veel van uit gaan.Op maandag 05 februari 2001 12:59 schreef sir mchyde het volgende:
ik heb gehoord dat 1 april het dubbele inloggen verwijderd wordt
Ik wil maar al te graag van m'n NAT-IP af. Zijn we dat dan kwijt op 1 April? (
Want nu kan ik geen ftp beginnen of een fserve op MIRC
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Bij mij kan dat allemaal hoor, zal waarschijnlijk echt aan jouw config liggen..Op maandag 12 februari 2001 17:03 schreef MGSNK het volgende:
hmmmmmm
Ik wil maar al te graag van m'n NAT-IP af. Zijn we dat dan kwijt op 1 April? ()
Want nu kan ik geen ftp beginnen of een fserve op MIRC
Op zich vind ik die vage inlogprocedure niet eens zo erg...
Heb ik gedaan met m'n server en alle andere pc's kunnen zonder probs internetten
Verwijderd
yo inderdaad je bent een tweaker of niet,>:) alleen is er met mxstream een 'probleem'de verbinding word nl. bij KPN geregeld. Heb je dus een 1024 abbo dan regelen zij ( in een of andere centrale) dat je ook niet harder gaat dan 1024kbps.:'(Op zondag 04 februari 2001 22:38 schreef WarMaster het volgende:
je modem kan nl met gemak 8mbps aan, maar als dit niet bij kpn ondersteunt word kan je kl*ten met de instellingen wat je wilt:(
Verwijderd
ik vind 't ook niet erg en ik heb ook zo'n scriptje, maar met die protocollen kan ik geen nameserver draaien.. niet echt fijn dus.Op dinsdag 13 februari 2001 12:32 schreef -BrZ- het volgende:
[...]
Op zich vind ik die vage inlogprocedure niet eens zo erg...
Heb ik gedaan met m'n server en alle andere pc's kunnen zonder probs internetten
ik zit dus te wachten totdat die protollen verdwijnen
Verwijderd
En wat mag dat wel weer niet gaan kosten dan?Op dinsdag 13 februari 2001 14:53 schreef freekweb het volgende:
kpn wil in de toekomst wel naar een 8mbps lijn toe, in verband met de opkomst van Cistron. Is mij vertelt op een opendag van KPN MxStream, dus er is nog hoop voor MxStream gebruikers
Verder lees ik dat er login scriptjes zijn enzow maarre, niet voor WIN2K PRO!
Welke provider heb je, Ik heb Planet Internet
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Heel leuk... laat ze maar eerst eens ADSL over heel Nederland laten uitrollen en uiteraard verbeteren!Op dinsdag 13 februari 2001 14:53 schreef freekweb het volgende:
kpn wil in de toekomst wel naar een 8mbps lijn toe, in verband met de opkomst van Cistron. Is mij vertelt op een opendag van KPN MxStream, dus er is nog hoop voor MxStream gebruikers
In mijn woonplaats hebben ze nog alleen de centrale gedaan waar het industrieterrein aan zit! Een beetje dom, want dat houd voor hun de kosten hoog! Bij het vak BE heb ik geleerd dat je de Constante kosten per eenheid product kan verlagen door ze over meerderer producten te delen!
Fl 1.000.00 / 10 aansluitingen > Fl 1.000.000 / 25 aansluitingen
Op industrieterreinen zijn er per vierkante meter minder aansluitingen dan in de woonwijken... dus... hoge kosten per aansluiting... dus... hogere prijzen!
Zodra ze woonwijken gaan aansluiten zal (hopelijk) de prijs gaan dalen!
Heeft er iemand 1 voor HCCNET?
jaja, en wat dag je van zakelijke diensten, die betalen aanzienlijk meer en hebben bovendien meer interresse. gokje, 75% van de bedrijven heeft interesse in breedband internet tegenover 5% van de particulieren.Op dinsdag 13 februari 2001 17:53 schreef capedro het volgende:
[..]
In mijn woonplaats hebben ze nog alleen de centrale gedaan waar het industrieterrein aan zit! Een beetje dom, want dat houd voor hun de kosten hoog! Bij het vak BE heb ik geleerd dat je de Constante kosten per eenheid product kan verlagen door ze over meerderer producten te delen!
Fl 1.000.00 / 10 aansluitingen > Fl 1.000.000 / 25 aansluitingen
Op industrieterreinen zijn er per vierkante meter minder aansluitingen dan in de woonwijken... dus... hoge kosten per aansluiting... dus... hogere prijzen!
Zodra ze woonwijken gaan aansluiten zal (hopelijk) de prijs gaan dalen!
Hmmm... heb zelf contact gehad met iemand van cistron die aangaf dat ook zij dat dachten, maar in werkelijkheid hebben ze zich er vet op verkeken!jaja, en wat dag je van zakelijke diensten, die betalen aanzienlijk meer en hebben bovendien meer interresse. gokje, 75% van de bedrijven heeft interesse in breedband internet tegenover 5% van de particulieren.
En een lol dat we straks allemaal hebben..
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
Sygate werkt prima wel maar sinds sygate wil het netspeed login niks meer automatisch doen en af en toe gaan de verbindingen op de aangesloten computers traag en op de server niet (of dit komt door sygate weet ik niet)Iemand enig idee of Sygate er wel mee werkt?
Want daar ben ik nogal fan van...
Even een persoonlijk vraagje aangezien je geen icq hebt.Op maandag 05 februari 2001 12:59 schreef sir mchyde het volgende:wel klote van het systeem op dit moment: het draaien van een nameserver is zo goed als onmogelijk
Weet je ook Waarom een namesserver niet werkt ? ik heb daar ook zoveel problemen mee, vanaf de ene provider werkt t wel en de andere weer niet.
Heeft t te maken met SOA reccords ?
(zou je me kunnen icq-en of zo, want ik meestal niet in dit topic.. sterkernog ik ben over een uur al weer vergeten dat ik hier iets had gepost)
* Roelant heeft ook goeie ervaringen met planet.Op maandag 12 februari 2001 16:54 schreef krak het volgende:
Tsja, bij planet verliep alles heel erg soepel. Pakket was er snel, maar nog geen planet login:pass. In het weekend bellen met HD et voila!