Toon posts:

IE7: DIV's genest in FORM floaten niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het floaten van mijn div's in een bepaalde situatie die ik niet kan verklaren.
Bij het floaten van mijn div's in een form komen al mijn div's toch onder elkaar te staan.. Ik heb in mijn css aangegeven om te floaten, de breedtes ligt het ook niet aan.. het gekke is dat als ik mijn form er uit sloop een gedeelte wel float. Ik heb nergens anders het probleem gezien en het is ook alleen in IE 7. Ik kon geen oplossing vinden in google of GoT.. dit is de pagina waar het allemaal gebeurd: contactformulier vasili interactive

Om jullie niet te vermoeien hier een uitgeklede versie van de structuur en css. Alle niet relevante zaken dus weggelaten:
HTML:

<div class="content">
<h1>registratie</h1>
<p>Om u snel van dienst te zijn en voor een soepele afhandeling...blabla </p>
<hr class="divideline" />
<form name="frm" action="./formsubmit.php?page=5" method="post">
<div class="formInputs">
...labels en input's
</div>
<div class="formInputs">
...labels en input's
</div>
</form>
</div>
<div class="triggers_right">
<h2>contact</h2>
<p>contactgegevens enzo..</p>
</div>

Het probleem zit dus in het feit dat IE7 de formInputs niet wilt floaten. En de allerlaartste div.. moet floaten naast de 'content'-div. Het is dus een twee-colloms pagina.. links is het formulier dat weer uit twee helfden bestaat... en de rechtercollom is een vakje met contactgegevens.
hier is de CSS:

.content
{
width: 510px; /* 570 */
display: block;
float: left;
}
form
{
display: inline;
}

.triggers_right
{
border: 1px solid #414141;
width: 178px; /* 178 */
display: block;
margin-right: 15px;
margin-top: 35px;
}
.formInputs
{
margin-left: 25px;
width: 207px; /* 250 */
}

Als iemand weet hoe het zit hoor ik het graag.. een aantal dingen die ik heb geprobeerd:
  • table tot een inline maken
  • table collapsen/hiden etc.
  • alle floats weggehaalt en alle elementen natuurlijk laten floaten door ze inline te maken.
  • form weghalen (dit loste een gedeelte van het probleem op maar dan wil het contactblok nog niet floaten met de 'content-div'. Bovendien kan ik die form natuurlijk niet verwijderen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
IE6 heeft de bug ook

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. inderdaad.. IE6 ook. Ik zou toch zweren dat ik het tijdje geleden daar ook in getest heb. :? En er is niets veranderd. Maar never mind.. IE6 en IE7 dus...

Van de double-margin bug ben ik me al bewust.. (dmv van een andere frustrerende toestand ergens anders in de website |:( ) daarom staat er onderaan mijn eerste post ook een lijstje met de dingen die ik heb geprobeerd (iets inline maken is het antwoord op de double-margin bug) Maar dat is dus niet de oplossing helaas :'(

Dat de bug ook in IE6 is, is eigenlijk een geruststelling. Wordt het probleem een stuk minder exotisch van. ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:09

crisp

Devver

Pixelated

haal die clear: both; eens weg bij je labels

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
jaaa! thanks Crisp!! _/-\o_ die labels haalde dus alle zijliggende div's weg.. :*) :D
superbedankt! ik had die clear gezet om die labels maar van die inputs af te houden. blijkbaar was dat helemaal niet nodig
Pagina: 1