Besten,
Ik probeer hier een kleine applicatie te maken waarbij je een tekstje kan schrijven en een foto bij kan uploaden. Alles werkt goed, maar kwam op iets raars uit. Vanaf de image een bepaalde breedte heeft ( bv. 600px ) dan gaat hij deze niet uploaden en dus ook niet tonen. Al vind ik niets speciaals in mijn code. Kan dit iets server matigs zijn ?
Hierbij de stukken code :
En de html:
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="80000">
<input name="file" type="file" size="60" />
De bestanden gaan niet over max file size, maar ik denk eerder over de breedte . . .
Iemand een idee ?
Alvast bedankt!
DiGiTi
Ik probeer hier een kleine applicatie te maken waarbij je een tekstje kan schrijven en een foto bij kan uploaden. Alles werkt goed, maar kwam op iets raars uit. Vanaf de image een bepaalde breedte heeft ( bv. 600px ) dan gaat hij deze niet uploaden en dus ook niet tonen. Al vind ik niets speciaals in mijn code. Kan dit iets server matigs zijn ?
Hierbij de stukken code :
PHP: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| if (isset($_FILES["file"])){ $naam = $_FILES["file"]["name"]; // de spaties uit het bestand halen $naam = str_replace(" ", "_", $naam); $artikelid = mysql_insert_id(); $naam = mysql_insert_id() . "_" . $naam ; $doelbestand= "folder/articleimgs/".$naam; $bronbestand= $_FILES["file"]["tmp_name"]; $verplaats=move_uploaded_file($bronbestand,$doelbestand); if ($verplaats) { //zet de image naam in de db insertimage($naam, $artikelid); } else { echo "error"; } } |
En de html:
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="80000">
<input name="file" type="file" size="60" />
De bestanden gaan niet over max file size, maar ik denk eerder over de breedte . . .
Iemand een idee ?
Alvast bedankt!
DiGiTi