[sql server] Upgrade en move

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
zonder te groeten de volgende situatie:

Een SQL Server 2000 is door een extern bedrijf (tijdsregistratiesoftware) geupdate naar een SQL Server 2005. Vervolgens is daar een tijdsregistratie database (pronet/protime) op gezet en in productie gegaan.

Nu wilde ik met de SQL server manager 2005 de server beheren, zie ik ineens achter de naam v/d server een versienummer staan: SQL Server 8.0.760 !

Nu heb ik even gecontroleerd, en jawel, SQL Server 8 = SQL Server 2000.
Ga ik op de machine naar software, dan zie ik daar verschillende installaties:

SQL Server 2005
SQL Server 2005 Backwards compability
Microsoft SQL Server native Client
SQL Server 2000
SQL Server 2000 Pivot tables

Oftewel: Ze hebben mij een database geleverd op een SQL Server 2000 Engine..!
De 2005 engine (+ fikse licentie) staat er naast uit z'n softwarematige neus te vreten.. :(

Wat moet ik doen om de huidige actieve (meerdere database's jah) te verplaatsen naar de SQL Server 2005 Engine? btw, ik wil de db's ook op de SAN hebben binnenkort, dus kan ik gelijk doen...

Mijn oplossing:

- SQL Server 2000 stoppen.
- Backup databases maken.
- Detach van databases.
- Kopieër .ldf en .mdf bestanden naar nieuwe locatie (ISCSI mapping naar SAN).
- Verwijderen SQL Server 2000 Engine.
- Attach .ldf en .mdf.

Gaat dit werken? Probleem is nu ook dat ik de SQL 2005 engine niet kan bereiken (ik weet niet hoe :o ), moet ik daarnaartoe connecten met andere poort?

p.s. het externe bedrijf is al gebeld, maar die willen het niet voor me oplossen

you had me at EHLO

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheNymf schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:02:
zonder te groeten de volgende situatie:

Een SQL Server 2000 is door een extern bedrijf (tijdsregistratiesoftware) geupdate naar een SQL Server 2005. Vervolgens is daar een tijdsregistratie database (pronet/protime) op gezet en in productie gegaan.
[...]

p.s. het externe bedrijf is al gebeld, maar die willen het niet voor me oplossen
Rekening nog niet betaald?

Volledige bedrag wordt niet overgemaakt zolang de boel niet volgens afspraak is afgehandeld (lees: op 2005 staat).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
is al betaald - is zelfs meer dan een jaar geleden ^^ maar omdat het volledig functioneerde zonder onderhoud niet meer naar gekeken... :+ vanaf vorige week plannen gemaakt om er wat extra's mee te gaan doen (toevoegen aan iscsi lan etc.)

you had me at EHLO