sigma lens op canon 400D

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-07 14:40
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een EOS 400D.
Hiervoor had ik een EOS 300 (analoog) en hierbij gebruikte ik een Sigma 70-220 UC-II 55.
Wanneer ik deze lens op mijn 400D gebruik krijg ik een foutmelding.
Ik heb gehoord dat er ergens een lijt moet zijn van lenzen die compatibel zijn met de EOS400d, misschien heb ik niet goed gezocht maar ik kan het met zowel google als op de sigma of canon site niet vinden. Weet iemand misschien waar ik zon lijst wel kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vragen over lenzen kun je het beste in het topic daarvoor bestemd vragen, daarvoor kun je hier even kijken

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

Zoefff

❤ 

Het is wellicht ook handig om te vermelden wat die foutmelding precies is?

Ben je niet toevallig vergeten om de diafragmaring op de uiterste stand (dus f/22) te draaien?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Zoefff schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:48:
Het is wellicht ook handig om te vermelden wat die foutmelding precies is?

Ben je niet toevallig vergeten om de diafragmaring op de uiterste stand (dus f/22) te draaien?
het gaat om de melding: "er99 opname is niet mogelijk schakel de camera uit en weer in of herplaats de baterij"

Waarom is het nodig om je diafragmarging op de uiterste stand te draaien? (ja ik ben een noob) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

omdat het diafragma vanuit de camera geregeld wordt... en deze heeft f22 nodig om het correct te kunnen regelen.

om het even makkelijk te zeggen.

Wellicht een mailtje naar Sigma? Sommige lenzen konden dacht ik een chip vervanger krijgen waardoor deze wel correct werken op digitale SLRs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:24

Zoefff

❤ 

Pat-Skim schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:11:
omdat het diafragma vanuit de camera geregeld wordt... en deze heeft f22 nodig om het correct te kunnen regelen.
Inderdaad. Als het diafragma handmatig op een diafragma groter dan f/22 (dus kleiner getal) staat, kan de camera het niet meer kleiner maken. Daarom moet je lenzen met een handmatig diafragma op een camera die het diafragma automatisch regelt, altijd handmatig helemaal dichtdraaien (grootste getal dus).

Zoals je zegt, een mailtje danwel belletje naar Sigma helpt je in dit geval misschien sneller dan wachten totdat er iemand toevallig een antwoord heeft.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Ik ga het eens even met dat diafragma spelen en als dat niet lukt, een beeltje naar sigma wagen, bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
beeltje=bellend mailtje? Als de diafragma-ring naar de hoogste waarde draaien niet helpt, dan zou ik het opgeven. Laten re-chippen oid lijkt me prijzig t.o.v. de waarde van deze lens.

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...als de Sigma niet te oud is dan doen ze het gratis voor je, daarentegen heb ik geen flauw idee hoe oud die lens is... Gewoon even mailen naar Sigma.
Pagina: 1