Toon posts:

Upscalen van niet HD digitaal TV signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een 1080p lcd scherm gekocht en zou graag het digitale niet HD TV signaal van mijn satelliet ontvanger (met scart uitgang) upscalen.

Is dit mogelijk met bvb sommige harddisk recorders met HDMI uitgang :?
Heeft iemand dat al geprobeerd en kent iemand zo'n apparaat (liefst niet te duur).

Alvast bedankt voor jullie reactie...

Sven

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

Zover ik weet is het nog niet mogelijk om zelf tv signaal te upscalen.

Verwijderd

Daklem schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:30:
Zover ik weet is het nog niet mogelijk om zelf tv signaal te upscalen.
Jawel, er zijn standalone scalers te krijgen. Maar die zijn nogal prijzig geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
De scalers die ik gevonden heb zijn inderdaad duurder dan mijn scherm
http://www.big-screen.de/...verter/Scan_Konverter.php

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:49:
De scalers die ik gevonden heb zijn inderdaad duurder dan mijn scherm
http://www.big-screen.de/...verter/Scan_Konverter.php
Behoorlijk prijzig ja! ;(

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Maar waarom wil je uberhaupt een standalone scaler ?

Je TV heeft zelf ook een scaler aangezien het beeld toch op de native-panel-resolutie gedisplayed moet worden.
Is de scaler van je TV dan zo slecht dat je echt een standalone scaler wilt hebben ?

Verwijderd

Topicstarter
Euh, naar analogie met een gewone dvd speler versus een hdmi dvd speler (met upscaling mogelijkheden) waar iedereen zo wild over doet (heb er zelf nog geen gekocht), dacht ik dat hetzelfde mogelijk was met mijn satelliet signaal...
Of zeg jij nu dat die hdmi spelers met ingebouwde upscalers in wezen geen beter werk doen dan mijn tv scherm?

• LDenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:27:
Euh, naar analogie met een gewone dvd speler versus een hdmi dvd speler (met upscaling mogelijkheden) waar iedereen zo wild over doet (heb er zelf nog geen gekocht), dacht ik dat hetzelfde mogelijk was met mijn satelliet signaal...
Of zeg jij nu dat die hdmi spelers met ingebouwde upscalers in wezen geen beter werk doen dan mijn tv scherm?
Ik zeg dat dat afhangt van de kwaliteit van de scaler in je TV :)
Als je een beetje moderne TV hebt denk ik dat je er niks mee op schiet.

Er waren wel oude beamers bijvoorbeeld met brakke scalers erin,dar wilde je echt wel een externe scaler voor gebruiken.

Maar ik denk dat als je net een TV hebt gekocht je verdomd weinig opschiet met een externe scaler.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:27:
Daar is eigenlijk niet over te zeggen. Sommige TV's hebben zeer goede scalers, andere TV's minder, en zodoende is vaak de scaler van de DVD-speler beter. Let wel dat de scaler van de TV altijd actief is als deze niet wordt aangestuurd op native resolutie.

Als dus je TV 1366x768 is, en je gooit er een 576p DVD beeld in en laat de DVD-speler naar 720p upscalen, dan doet te tv nog altijd 720p -> 1366x768.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle info!!
Was van plan om mijn dvd speler (die nog maar een half jaar oud is) buiten te gooiën voor een hdmi speler, maar ga nog even wachten tot de volgende generatie (Blue-ray of HD-DVD) betaalbaar wordt (misschien PS3; die geen eigen upscaler ingebouwd heeft btw).

• LDenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:10:
Bedankt voor alle info!!
Was van plan om mijn dvd speler (die nog maar een half jaar oud is) buiten te gooiën voor een hdmi speler, maar ga nog even wachten tot de volgende generatie (Blue-ray of HD-DVD) betaalbaar wordt (misschien PS3; die geen eigen upscaler ingebouwd heeft btw).
Slim plan, zou ik ook doen :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:10:
(misschien PS3; die geen eigen upscaler ingebouwd heeft btw).
Lijkt me wel dat die dat heeft. Voor dat ding is het peanuts namelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
"The bad: Pricey; first wave of games is somewhat anemic; doesn't upscale DVDs to HD resolution; ..."
http://review.zdnet.com/S...505-6464_16-31355103.html

• LDenninger
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:09:
"The bad: Pricey; first wave of games is somewhat anemic; doesn't upscale DVDs to HD resolution; ..."
Niet naar 1080, wel naar 720p dacht ik.
Voor mijn (HD Ready, 720p) TV dus prima, voor anderen met Full HD (1080) misschien niet zo.

Edit:
Ohnee, 480p zie ik.
bummer.

[ Voor 4% gewijzigd door LDenninger op 23-02-2007 16:20 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:09:
Mkay. Dan is het wachten op 3rd party software voor de PS3 die dat wel doet (of je doet het via linux).

Verwijderd

Topicstarter
Heb ffdshow (upscaler software voor o.a. dvd) geprobeerd en via dvi op tv aangesloten en moet zeggen dat het resultaat toch een stuk beter is dan de upscaler van mijn tv.
Pagina: 1