Dual screen volgorde

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Hallo! :)

De laatste paar dagen ben ik bezig geweest met het proberen van het opzetten van dual screen. Dit wil helaas niet helemaal lukken zoals ik het wil.

Videokaart
Nvidia GeForce Go 7300

Monitoren
1 - Notebookmonitor (vermoedelijk van het merk LG)
2 - Samsung SyncMaster 940BW

De SyncMaster is in de notebook geprikt op de DVI poort.
Nieuwste drivers van zowel de videokaart als de monitor zijn geinstalleerd.

Nu is het probleem niet het verkrijgen van beeld in een dualscreen set-up, maar het grote probleem is dat ik de SyncMaster niet als primair beeldscherm kan instellen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/renslinders/tw1.JPG
Beeldscherm 1 is de notebook monitor en beeldscherm 2 is de SyncMaster. Maar ik kan dus niet bij scherm 1 ''dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken'' uitvinken, en bij scherm 2 ook niet aanvinken.

Is er misschien een andere optie om de volgorde van de schermen in te stellen? ;(
Alvast veel dank.

Overigens heb ik eerst de FAQ en de search geraadpleegd, maar ik heb geen topic kunnen vinden met overeenkomstige problemen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer de Nvidia dualview drivers eens. Dan kukn je veel makkelijker de monitoren instellen :)
Je zult dan even op zoek moeten gaan naar de nvidia drivers voor de 7300GO (maar die staan vast op de site)

Verwijderd

Welk OS, want het lijkt me Vista ... maar kan ook XP met Vista look zijn ;)

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je geprobeerd om eerst het tweede scherm als tweede monitor te activeren. Hierna kun je namelijk de tweede monitor als primair beeldscherm instellen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 16:43
Eerst je 2e scherm inschakelen, en dan primair maken. :)

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-07 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:29:
Welk OS, want het lijkt me Vista ... maar kan ook XP met Vista look zijn ;)
XP met Vista look

Maar om op het probleem terug te komen: is bij notebooks het notebookscherm niet altijd het primaire scherm?
Je kunt altijd eens Ultramon proberen als het met dualview niet lukt.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
Wat ik doe is eerst het beeld op het externe beelscherm krijgen als single monitor, dus notebook scherm niet ingeschakeld. En vervolgens de dual monitor aanzetten en het 2e scherm uitbreiden bij de desktop. Dat werkt altijd volgens mij.
Om het beeld om te schakelen op een notebook heb je meestal van die speciale functie toestsen

Hail to the king baby!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:42
het is heel simpel om dit te fixen :) je kan die 1 en 2 logo tje's ook nog verschuiven he dan kan je de 1 rechts zetten en de 2 links etc, misschien dat dit helpt

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, en die laatste oplossing werkt niet: je kunt wel simpel je monitoren van positie wisselen, maar dat maakt het tweede scherm niet primair, en dáár gaat het juist om toch? (in mijn geval wel iig)
Pagina: 1