Progressive Scan probleem (Pioneer DV-490)

Pagina: 1
Acties:

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-02 22:27

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn Pioneer DV-490 DVD speler, i.c.m. mijn Samsung (LE26R51B) LCD TV.

Ik zag (nog nooit opgevallen) bij een film dat ik een enorm probleem heb. Als ik bewegende beelden zie, zie ik een 2tal mensen ipv 1. Het lijkt op een soort ghosting, maar dit is veel erger.

De dvd speler zit d.m.v. een hdmi kabel aangesloten op mijn lcd tv. Ik dacht, laten we eens een component kabel kopen en die aansluiten.

Ik kreeg hetzelfde probleem wanneer de component kabel aangesloten was via Progressive Scan. Als ik hem op Interlaced zet, is er geen probleem.

Nu zul je denken van; probleem opgelost? Nou, ik heb de dvd speler gekocht om via HDMI aan te sluiten, maar dat werkt dus niet goed.

Ik weet niet of het nu aan de dvd speler ligt, of aan mijn tv.

De samsung tv heeft recent nog een firmware update gehad, en daarbij zijn al een aantal problemen opgelost.

Hoe kan ik er het beste achter komen waar het precies aan ligt? Ik heb weinig zin om het apparaat op te sturen voor reparatie, en vervolgens terug te krijgen met de omschrijving dat er niets gevonden is, en of ik vriendelijk wat geld wil betalen.

Via component werkt hij nu prima op interlaced, maar niet op progressive.

Verwijderd

het beste is controleren of de bron inderdaad ook de veroorzaker van het probleem is. Heb je toevallig een ATI kaart in je pc zitten? Meestal krijg je daar een YUV converter kabeltje mee toegestuurd. zo kun je je bron nu als videokaart gebruiken, om te zien dat de dvd de veroorzaker is.
mijn 1900xt heeft bijvoorbeeld zo'n optie, en gebruik ik momenteel om via component op de beamer af te beelden.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:28:
het beste is controleren of de bron inderdaad ook de veroorzaker van het probleem is. Heb je toevallig een ATI kaart in je pc zitten? Meestal krijg je daar een YUV converter kabeltje mee toegestuurd. zo kun je je bron nu als videokaart gebruiken, om te zien dat de dvd de veroorzaker is.
mijn 1900xt heeft bijvoorbeeld zo'n optie, en gebruik ik momenteel om via component op de beamer af te beelden.
Helaas niet. ik heb een mac.

Zou het kunnen zijn dat de upscaler defect is in de dvd speler?

• Nero85
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik geloof dat dit een bekend probleem is met deze dvd-speler bij PAL dvd's, volgens mij staat er een uitgebreid topic hierover op avforums.co.uk

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Topicstarter
Nero85 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:42:
Ik geloof dat dit een bekend probleem is met deze dvd-speler bij PAL dvd's, volgens mij staat er een uitgebreid topic hierover op avforums.co.uk
Thanks, ik ga even doornemen of ik het topic kan vinden!

Mocht dat zo zijn, ga ik aankomende week pioneer even bellen om te vragen wat ze er aan kunnen doen.

Verwijderd

Bij de Aldi liggen trouwens prima dvd spelers met zowel een hdmi als component aansluiting.
De speler bevalt mij momenteel echt prima, en kost 5 tientjes...

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

Rico

Wie dit leest is gek....

Ligt gewoon aan de speler.
Wil je een goede progressive DVD speler dan moet je zoeken naar een met een Faroudja chip.
bv Denon 1920
Pagina: 1