Toon posts:

Van Vista terug naar XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleempje: ik heb Vista op mijn PC geinstallleerd maar ik zou toch graag weer teruggaan naar XP (prestaties van mijn PC zijn wat minder met Vista) wanneer ik echter de Windows XP disc plaats is het knopje Install grijsgekleurd, ik kan er niet op drukken. Ik mijn bios heb ik ingesteld dat de CD drive bij het booten eerst gelezen moet worden en daarna pas de hd, ook nu geen resultaat, alleen iets langere boot-tijd. Nu is mijn vraag: is er een simpele manier om gewoon XP weer op mijn machine te krijgen, clean install heb ik graag dus moeilijkdoen met behoud van files hoeft niet, heb al backup van essentiele bestanden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Format C: ? Dan zou het toch gewoon weer moeten werken.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52
start je je pc wel op met de cd andres gaat dat idd je moet dus niet de install proberen te starten in windows maar booten vanaf de cd

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik je de originele CD of een kopie? Misschien dat de CD brak is (of de cd-rom speler).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de bios ingesteld op eerst booten van cd, maar nu moet ik zeggen dat ik niet heel erg thuis ben in die bios. wanneer ik mijn pc aanzet met de win xp disc in de drive wordt deze wel even gelezen maar daarna word er gewoon rustig doorgeboot naar vista.

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:14:
Ik zit met een probleempje: ik heb Vista op mijn PC geinstallleerd maar ik zou toch graag weer teruggaan naar XP (prestaties van mijn PC zijn wat minder met Vista) wanneer ik echter de Windows XP disc plaats is het knopje Install grijsgekleurd, ik kan er niet op drukken. Ik mijn bios heb ik ingesteld dat de CD drive bij het booten eerst gelezen moet worden en daarna pas de hd, ook nu geen resultaat, alleen iets langere boot-tijd. Nu is mijn vraag: is er een simpele manier om gewoon XP weer op mijn machine te krijgen, clean install heb ik graag dus moeilijkdoen met behoud van files hoeft niet, heb al backup van essentiele bestanden.
Wanneer je opstart vraagt hij of je van CD wil opstarten en in dat geval moet je een toets indrukken (geen [Alt] of Shift ed nl.) om dit te bevestigen. Wanneer je dit niet doet of wanneer je schijf je bootable is start je ingeïnstaleerde OS op je HD gewoon op (in dit geval Vista).

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Topicstarter
als ik opstart kan ik op f12 drukken voor boot sequence waarna ik vervolgens kan kiezen voor een device. ik kies dan de cd-rom speler maar dan draait die alleen een beetje en dan word mij verteld dat het apparaat niet aanwezig is (in het engels dan). maar over dat formatteren, hoe gaar dat in zijn werk, is dat moeilijk of iets dergelijks?
Pagina: 1