Telnet niet mogelijk op WRT54G met Alchemy

Pagina: 1
Acties:

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-01 08:34
Ik heb een WRT54G met daarop de Alchemy firmware. Via HTTP kan ik de router gewoon benaderen, maar via telnet kom ik met geen mogelijkheid binnen. Telnet is enabled via de webinterface. Ik krijg ook een login-prompt maar hij accepteert mijn wachtwoord niet, terwijl ik dezelfde naam/wachtwoord-combinatie gebruik als in de webinterface. Iemand enig idee hoe dit kan en wat ik kan doen om toch via telnet in de router te komen?

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Gebruik je ook een username? Of laat je deze leeg, net als voor de webpage?
Ik heb zelf gemerkt, dat wanneer ik op de webpage inlog, er geen username opgegeven hoeft te worden.
Maar wanneer ik via Telnet aanlog, dan moet ik de gebruikersnaam [root] opgeven.

Misschien heb je wat aan deze informatie.

Gebruik wel je wachtwoord die je normaal gesproken voor je router gebruikt.

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-01 08:34
via de webinterface log ik in met admin/password. Bij telnet gebruikte ik als username ook admin en het bijbehorende password. Maar dat pakte hij dus niet. Door jouw opmerking heb ik geprobeerd als username root te hanteren... en dat werkte wel! :D
Thanks!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:59
xburchartz schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:42:
via de webinterface log ik in met admin/password. Bij telnet gebruikte ik als username ook admin en het bijbehorende password. Maar dat pakte hij dus niet. Door jouw opmerking heb ik geprobeerd als username root te hanteren... en dat werkte wel! :D
Thanks!
Hier ook met username root en je gewone password lukt het.
WRT54G v5.1 met DD-WRT micro V23 SP2