htpc / game pc budget € 1500,-.

Pagina: 1
Acties:

• fingers
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07-2024
Hallo,

Ik wil een goede htpc / game pc bouwen. Nu heb ik al een aantal onderdelen op het oog .
De samenstelling die ik op het oog heb:

Moederbord: Asus Moederbord P5LD2 SE/C € 75,63
Weinig poespas, ik heb geen raid of wifi nodig.

Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Kit Of 2 € 105,88
Lijkt me goed geheugen, ik ga toch niet overclocken.

Processor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed € 249,58
stja.......

Hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 61,34
Wat ik heb begrepen een goede en stille hardeschijf.

Kast: SilverStone Behuizing SST-LC14S Zilver, Geen Voeding € 113,4
Ziet er mooi uit, en past mooi tussen m`n hifi spul.

Voeding: Antec Voeding NeoHE Power 500 Watt, Zilver € 73,95
stil ?

DVD Speler: Samsung SH-D163A 16 X, 48 X, SATA, OEM, Zwart € 15,97

VGA Kaart: Club3D VGA GeForce 8800GTS 320 MB € 232,77
DirectX10 + HDCP

Dit is wat ik op het oog heb totaal tot nu toe € 1105,- . Mijn budget is € 1500,-.
Alleen ik zit nog met een paar vragen zoals:Besturingssysteem: Windows Vista of Windows media Center ?

Geluidskaart: een losse geluidskaart of m`n moederbord daar voor gebruiken ?
Overigens PC komt aan receiver te hangen.

En ik ben op zoek naar een goed draadloos toetsenbord / muis.

In de toekomst wil ik hem nog upgrade met een hd-dvd en/of blu-ray drive.

Als nog iemand suggesties heeft over het getoonde spul laat het me maar weten.
Ik wil er dus goed mee kunnen gamen en (hd)dvd`s mee afspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door fingers op 23-02-2007 18:16 ]

ooit komt er een einde aan het eind

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:44
Waarom heb je deze onderdelen gekozen? Wat wil je precies mee? Iets meer info is wel gewenst anders is deze heel snel op slot. ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Ziet er zeker goed uit. Je kunt hier heel aardig mee gamen (en andere fun) de komende tijd. Mijn opmerkingen:

1. Besturingssysteem: De keuze tussen Windows Vista of XP is op dit moment nog vooral persoonlijk. De meeste deskundigheden zijn het er over eens dat Vista over het algemeen wel beter is dan XP, maar er zijn ook nadelen. De beschikbaarheid van drivers is de oorzaak van vele problemen, met name met videokaarten in combinatie met games. Dit wordt natuurlijk wel snel beter, over een maandje of twee zullen er meer en betere drivers zijn. In een nieuw systeem als dit heeft Vista zeker wel zijn voordelen, en in de toekomst zal Vista toch de standaard worden. Ik heb dus zelf Vista wel besteld bij mijn PC (Vista Home Premium 64-bit NL OEM) omdat ik de problemen wel oplos of voor lief neem (tijdelijk) en de voordelen groter vind dan de nadelen. Je kunt ook kiezen voor XP MCE met Vista upgrade coupon (is bij bepaalde winkels te verkrijgen), dan heb je ze beide voor de prijs van één. De upgrade kost dan alleen administratie- en verzendkosten en kan ingestuurd worden tot 27 maart. Je krijgt dan dus XP MCE én Vista Home Premium, beide de meest geschikte versies voor een gaming-/htpc.

2. Geluid. Ik zou als ik jou was eerst de onboard-geluidskwaliteit gaan proberen. Als je dan niet tevreden bent, prik je er voor een paar tientjes een geluidskaart bij. Dat kun je dus later doen, als je zeker weet dat je ontevreden bent met onboard.

3. Toetsenbord/muis: Vaak wordt draadloze besturing voor gaming nog als inferieur gezien, maar ik weet niet of dit wel zo terecht is. Vaak zijn draadloze muizen wel wat minder responsief en zijn ze zwaarder vanwege batterijen. Ik heb zelf gekozen voor de Logitech MX518 muis. Die is met draad, kost ongeveer 40 euro en schijnt erg lekker te spelen. In een HTPC kan ik me echter wel voorstellen dat je voor draadloos gaat, maar die producten ken ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.

Succes verder!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 09:30
Mag ik misschien vragen hoe je aan die goedkope prijzen komt?
Zijn ze excl btw?

#FFTB #CRO validator Kingstaker

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 06:32
Ja, dat lijkt me wel dat ze ex. BTW zijn .. :)

• fingers
hesr schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:00:
Mag ik misschien vragen hoe je aan die goedkope prijzen komt?
Zijn ze excl btw?
Ja.

• vitokj
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-04-2024
mss kan je 10 euro meer uitgeven aan een hd van 320 GB. als je m als HTPC wilt gaan gebruiken kun je er weer wat meer op kwijt.

evt. als voeding de Hiper type r? is heel erg stil en voordeel van modulaire kabels.
kun je zelf bepalen hoeveel kabels je in je kast wilt. kost iets van 85 euro. een stille voeding is zeker aan te raden als je m als HTPC wilt gaan gebruiken. eigen ervaring.

zou als OS kiezen voor media center. en dan ff een AB kopen. kun je het makkelijk vanuit je luie stoel bedienen :Z
zou dan geen duur draadloos toetsenbord en muis nemen, maar minder duur en met draad. is ook beter mbt gamen

heb alleen geen monitor erbij gezien. heb je die al? of via de tv?

en waarom geen dvd brander? kost 10 euro meer en altijd makkelijk

• fingers
vitokj schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 17:03:
mss kan je 10 euro meer uitgeven aan een hd van 320 GB. als je m als HTPC wilt gaan gebruiken kun je er weer wat meer op kwijt.
250GB is voor mij meer dan voldoende, voor dat ik die eens vol krijg.............al zou ik het wel kunnen overwegen natuurlijk.
heb alleen geen monitor erbij gezien. heb je die al? of via de tv?
Ik ga geen monitor gebruiken, want ik wil de computer aan mijn beamer en lcd tv hangen
en waarom geen dvd brander? kost 10 euro meer en altijd makkelijk
Zit al in mijn andere pc

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 21:18
Omslachtig werken moet je eerst de bestanden die je wil branden op het andere systeem zetten als je het gelijk kan branden gaat het makkelijker.
Verder ziet het systeem er leuk uit.

Maar mss kun je naar een ander mobo kijken bv de asus [url="http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?baseId=2419&artno=gpea71"]P5N-E SLI[/url0]
Hiermee heb je nog de mogelijkheden om later up te graden

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Ga je ook gamen met een beamer? gaat dat werken ik weet het niet iig, maargoed ik zou idd ook een brander nemem die 10 euro op de 1500?
en als je gaat gamen zou ik ook geen draadloze muis/tobo nemen.

• fingers
whiplash1990 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:38:
Ga je ook gamen met een beamer? gaat dat werken ik weet het niet iig, maargoed ik zou idd ook een brander nemem die 10 euro op de 1500?
en als je gaat gamen zou ik ook geen draadloze muis/tobo nemen.
Ja, waarom zou dat niet werken ik heb er nu ook mijn xbox360 aanhangen na volle tevredenheid.
En een brander, ik brand toch niet zo veel en wat ik brand is hoofdzakelijk muziek en dat doe ik op mijn andere pc.

Pagina: 1