Toon posts:

Windows Vista Upgrade (de kleine lettertjes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarnet mijn Windows Vista upgrade DVD ontvangen, maar alvorens ik de dvd mn pc in knal wil ik toch even een paar dingen kortsluiten.

1. Ik heb gehoord dat er in de gebruikersovereenkomst van Vista staat, dat wanneer je de DVD gebruikt om de upgrade te doen, je tegelijkertijd afstand doet van je Windows XP versie.
Met andere woorden, als dit waar is zou je die dus niet meer mogen gebruiken.
(Ik heb dit zelf nog niet gechecked, ik hoop dat iemand anders hier meer van weet en/of dit kan bevestigen)

Stel dat ik dit doe, en ik heb mijn Windows XP nog geinstalleerd op een andere pc (ok ik weet het, dan ben ik in principe al in overtreding). Kan ik deze dan blijven gebruiken zonder meldingen of update blokkeringen? (misschien bannen ze de serial of iets dergelijks?)

2. Wanneer ik mijn Vista upgrade installeer, en het bevalt me niet.. heb ik dus geen recht meer op mijn oude geliefde Windows XP?

Als dit zo is namelijk, zie ik nog liever even af van Vista want m'n pc werkt perfect.

Alvast bedankt.

(edit: typfout)

Verwijderd

Of de tweede computer nog werkt weet ik niet en dat is ook niet van belang omdat dit toch al verkeerd is, Maar dat je met de upgrade je XP-key kwijtraakt is zeker. Er is misschien wel een mouw aan te passen maar niet legaal. Dus het word of XP of Vista, aan jou de keus.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-03 12:08
Als antwoord op 1:
Ze zullen de License-key niet blokkeren maar je Vista Upgrade stoelt op de licentie van XP die je hebt. Je Vista-licentie is geen volledige licentie en heeft de XP-licentie nodig om compleet te zijn. Door Vista te installeren combineer je je Vista Upgrade-licentie en je Windows XP-licentie tot 1 volledige Vista-licentie.

Ze zullen de key daarin tegen niet gaan blokkeren dus je kan em wel op een andere PC gebruiken zonder problemen, maar je hebt er officieel geen licentie meer voor want die heb je al verbruikt. Ander dingetje is dat als je Vista Upgrade wil installeren je dit uit een werkende, geactiveerde en gevalideerde XP moet doen, anders wordt namelijk je Vista-key niet geaccepteerd. Wellicht dat je dus op een gegeven moment in de problemen komt met het activeren van XP (te veel verschillende activaties, is op te lossen door ff met MS te bellen ;))

Als antwoord op 2:
Als je Vista installeert dan maak je gebruik van een gebruiksrecht voor Vista en geldt de voorwaarde dat je geen gebruik meer mag maken van XP. Als je daarna dan Vista eraf gooit en XP installeert dan maak je gebruik van het gebruiksrecht op XP, dan heb je alleen te maken met de EULA die voor XP geldt.

Hierdoor kun je dus gewoon gebruik maken van XP (hoewel je toch in overtreding bent door de 2e PC, maar das even buiten de scope van het probleem).

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
drie woorden:

jullie zijn geweldig!

thanks

(oke meer dan 3)