[7900GT] Call of duty 2 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Illuzionz
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 14:37
Beste medetweakers,

Maandag middag heb ik een nieuwe pc samengesteld met de volgende configuratie:
Intel Pentium 4, 3.4 GHZ
ASUS P5B-E
G.E.I.L. 1 GB DDR2-800
SEAGATE Barracuda 320 GB
XFX 7900 GT
Antec sonata lifestyle 2 met 450 Watt voeding
Dit allemaal draait op een Belinea 17" TFT met windows xp

Nadat ik alles werkend had, ging ik er een spel op zetten.
Ik instaleerde Call of duty 2, dat ging vlekkeloos.
Maar toen ik hem eenmaal wilde starten komt die niet verder als de 2 intro filmpjes.
Het beeld loopt gewoon vast, ik kan geen ctrl alt delete doen, niets.
Ook gaat het lichtje uit van mijn g15 als dit gebeurt.
Mischien een beetje vage omschrijving maar ik kan het niet beter.

Wat ik zelf al geprobeert heb;
Call of duty 2 reinstall
Verschillende versie's van de nvidia drivers
Reinstall van windows XP
Gezocht op google
Gezocht op GoT

Mischien weten jullie wat er aan de hand is? :>

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chipsetdrivers geïnstalleerd?

• Illuzionz
Ja, die zaten bij de meegegeven CD van het moederbord

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs.
Werken andere zwaren games wel op jouw systeem?
Als ook het lichtje van je g15 uitgaat betekent het waarschijnlijk dat je pc het ergens niet trekt, misschien dat je voeding niet sterk genoeg is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Heb je nog wel beeld wat vast staat, of zie je een zwart beeld na de filmpjes?
Denk niet dat dit aan je videokaart ligt trouwens, anders zou je lcd van je G15 toch ook niet uitgaan.

• Illuzionz
Turkish schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:25:
Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor tips en trucs.
Werken andere zwaren games wel op jouw systeem?
Als ook het lichtje van je g15 uitgaat betekent het waarschijnlijk dat je pc het ergens niet trekt, misschien dat je voeding niet sterk genoeg is
Ik heb als kast een Antec sonata lifestyle 2 met 450 watt voeding, is dat niet genoeg?

Verwijderd

Wat voor voeding gebruik je? Het zou kunnen dat hij te zwak is voor je setup...

• Illuzionz
BigBadT schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:26:
Heb je nog wel beeld wat vast staat, of zie je een zwart beeld na de filmpjes?
Denk niet dat dit aan je videokaart ligt trouwens, anders zou je lcd van je G15 toch ook niet uitgaan.
Nee geen zwart beeld na de filmpjes, gewoon wat die als laatste kan laden dat blijf ik zien

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07 12:57
Hangt alleen COD2 of heb je ook problemen met andere games?

En, hij hangt bij het intro filmpje, is dat nadat nadat je een nieuwe game bent gestart of bedoel je het introfilmpje wat komt voordat je in het hoofdmenu van COD2 zit?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Illuzionz
ChojinZ schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:30:
Hangt alleen COD2 of heb je ook problemen met andere games?

En, hij hangt bij het intro filmpje, is dat nadat nadat je een nieuwe game bent gestart of bedoel je het introfilmpje wat komt voordat je in het hoofdmenu van COD2 zit?
Ja ik heb wel een andere game geprobeert die ik even snel kon vinden, maar dat is een heel oud spelletje op dx 8.1
en hij loopt vast bij het filmpje VÓÓR dat ik in de game zelf ben

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03-2025
probeer die multiplayer modevan cod2 op te starten die heeft geen filmpjes als intro die moet na het intro schermpje in xp gelijk naar het menu vliegen.

Gisteren avond had een vriend van mij ook zon hangende cod maar die kwam niet verder dan het intro plaatje in xp probeer is patch 1.3 van cod2 miss zit het daar wel in.

Ik zou anders ook niet weten dit is het enige wat te maken denk ik kan hebben met cod2 heb je wel de nieuwste drivers van je vid kaart?

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

• Illuzionz
fingerhead schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:42:
probeer die multiplayer modevan cod2 op te starten die heeft geen filmpjes als intro die moet na het intro schermpje in xp gelijk naar het menu vliegen.

Gisteren avond had een vriend van mij ook zon hangende cod maar die kwam niet verder dan het intro plaatje in xp probeer is patch 1.3 van cod2 miss zit het daar wel in.

Ik zou anders ook niet weten dit is het enige wat te maken denk ik kan hebben met cod2 heb je wel de nieuwste drivers van je vid kaart?
De MP heb ik ook al geprobeert, pakt die ook niet, blijft ook hangen, ik kom nét in het menu
de nieuwste drivers heb ik al en de patch download ik nu, goede tip ;)

• Illuzionz
Ik heb nu alle updates geinstaleerd, en dat geeft geen effect.
Ook heb ik een command line geprobeert die het intro filmpje weghaalt.
Nu krijg ik dat plaatje van cod als je em start, dan zwart beeld, lichtes uit van me g15, en reboot

Verwijderd

De molex van je videokaart wel aangesloten?
Ik was het zelf nl. ook vergeten alleen kwam er al achter voordat ik spel had opgestart :)

Edit:
Heb je ook de temperaturen bekeken van je graka / CPU e.d.?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 13:50 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-07 23:01
Mjah je hebt nog een prescott en die trekken veel watt. Mijn oude 3.0 trok 2.5x zoveel als een E6600 :S dus ik zou een andere voeding proberen maar voor je dat doet alle drivers updaten en je temperaturen controleren.

Specs

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Ofwel het probleem is softwarematig (patches installeren en fix voor de .exe downloaden zodat 'ie de intro skipt, dx9 opnieuw installeren, proberen in safe mode op te starten), of een hardwareprobleem (controleren of 6-pin connector is aangesloten, checken of je voeding niet brak is, videokaart in andere games testen en scannen voor artifacts).

Een aantal van de bovenstaande tips heb je al opgevolgd, dit zijn alle dingen die in mijn hoofd in ieder geval opkomen. :) Ik speel zelf ook Call of Duty 2 met een 7900GT, en weet in ieder geval dat het spel vol met bugs zit, die doorgaans weinig met je hardware te maken hebben.

...overigens een aparte processor keuze voor een nieuwe configuratie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Phrantic op 23-02-2007 18:49 . Reden: completer is beter ]

hoi

• Illuzionz
Ik heb even gekeken naar zo'n Power Supply Calculator, en als ik daar mijn configuratie invul, dan kom ik niet eens op de 350 watt, en er zit een 450 Watt voeding in :S?

• Illuzionz
En nog een update, sorry voor de dubbelpost; World of warcraft kan ik wel spelen? mischien kan dit komen omdat dit veel van mijn geheugen vreet, ipv cpu en daarom minder stroom nodig heeft?
Wie heeft een verklaring?
Pagina: 1