Keynote voor een Quiz

Pagina: 1
Acties:

• Quirit
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12-2025
Hey

Ik wil een keyote maken voor een Quiz. Nu is het probleem hierbij dat je wss de volgorde waarin de verschillende antwoorden verschijnen niet kan kiezen, maar op voorhand vastgelegd zijn. (Dus als een persoon B en C antwoordt op een vraag - met als verschillende antwoorden in lijstvorm A B C D -, dat ik dan sowieso A eerst moet laten zien voor ik antoorden B en C kan laten verschijnen) -> Het principe van antoorden laten verschijnen in "De Slimste Mens" (Quiz op één in België)

Is er een mogelijkheid van dit te doen in Keynote, of heeft er iemand anders hier mss een (eenvoudige) oplossing voor.

mvg
Quirit

ps: ik hoop dat ge er at aan uit kunt

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Hoe doet iemand mee aan deze Quiz? Op beamer en dan op papier invullen of moet hij zelf iets doen met deze keynote?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Quirit
De Keynote is enkel om de gezegde juiste antwoorden te tonen. De gene die antwoord moet dit gewoon zeggen.

Aangezien je dus op voorhand niet kan zeggen in welke volgorde de mogelijke antwoorden gezegd gaan worden, heb ik een manier nodig op het moment zelf te selecteren/tonen.

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
In Flash is dit zeker en vast mogelijk, maar ik weet niet of je dit zal kunnen realiseren in Keynote.
Succes ermee !

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kun je geen interne linkjes aanmaken? (Heb mijn Mac op dit moment niet bij de hand).

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Quirit
Wat bedoel je hiermee ?

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Slide 1:
Vraag
Kies:
A - Gaat naar 2
B - Gaat naar 3
C - Gaat naar 4

Slide 2: Antwoord A - Fout
Slide 3: Antwoord B - Goed
Slide 4: Antwoord C - Fout

Te doen via:
Voeg in -> Tekstkoppeling - Dia (verder spreekt wel voor zich)

Let op:
Je moet dus goed gaan linken met de vragen en antwoorden.
Het is dus handig dat je alle volgordes dus al weet. (Dus maak alvast de slides op papier)
En bij elk antwoord dia moet je dus een link weer zetten naar de volgende vraag.

Proefprojectje
http://www.uploading.nl/index.php?file=Quiz.zip

:') presentaties... i hate my study... way too much of this... B) :+

[ Voor 7% gewijzigd door T-Junkie op 23-02-2007 13:53 ]

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 12:23
Maar dat is niet wat hij bedoelde. Hij weet immers niet de volgorde van de antwoorden.
Even een dom voorbeeldje:
Noem 4 steden in Nederland:
A: Maastricht
B: Amsterdam
C: Rotterdam
D: Utrecht
De kwisser zal nu een zijn tijd mogen gebruiken om zowat alle steden die hij kent af te ratelen in de hoop deze 4 gezegd te hebben. Wat de ts dus niet weet is in welke volgorde hij deze gaat opnoemen.
En het is hier voor hem de bedoeling om wanneer 1 juiste is geraden deze te tonen op het scherm.

Links gaan volgens mij dus helaas niet werken, en ik vrees ook dat het gewoon niet mogelijk is met Keynote (iig niet met mijn, beperkte, kennis ervan). Denk dat je eerder in Flash ofzo zult moeten werken, zoals hierboven aangehaald.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Quirit schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:10:
De Keynote is enkel om de gezegde juiste antwoorden te tonen. De gene die antwoord moet dit gewoon zeggen.
Gewoon non-lineaire presentatie.. kan dus met linkjes
in elke sheet een 'menu' maken met linkjes naar elke andere sheet..

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Kiff schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:37:
Maar dat is niet wat hij bedoelde. Hij weet immers niet de volgorde van de antwoorden.
Even een dom voorbeeldje:

[...]

De kwisser zal nu een zijn tijd mogen gebruiken om zowat alle steden die hij kent af te ratelen in de hoop deze 4 gezegd te hebben. Wat de ts dus niet weet is in welke volgorde hij deze gaat opnoemen.
En het is hier voor hem de bedoeling om wanneer 1 juiste is geraden deze te tonen op het scherm.
Dat kan prima binnen keynote: Je zet A, B, C en D al neer, en zet er een linkje onder die zorgt dat bij een klik op de letter het bijpassende antwoord ernaast komt. Als hij dan Rotterdam noemt, klikt TS op de C en verschijnt Rotterdam ernaast. Als je dan in de notes of op de volgende site de juiste antwoorden zet kun je zelf op je Presenter's Desk zien welk antwoord waarbij hoort.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Quirit
Hertog schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:01:
[...]

en zet er een linkje onder die zorgt dat bij een klik op de letter het bijpassende antwoord ernaast komt.
Kan je dit even verduidelijken ? Ik zie niet hoe ik dit precies moet verwezenlijken.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Quirit schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:26:
[...]

Kan je dit even verduidelijken ? Ik zie niet hoe ik dit precies moet verwezenlijken.
Ik weet niet zeker of de poster waar ik op reageerde goed had weergegeven waar je op doelde, maar wat ik bedoel is het volgende. Je hebt de volgende sheet:
code:
1
2
3
4
5
6
Vraag

A
B
C
D

Achter iedere letter zet je, onzichtbaar, het bijbehorende antwoord. Vervolgens maak je van iedere letter een link die dit antwoord zichtbaar maakt. Als je kandidaat dan antwoord C heeft geraden klik je op C en komt er te staan:

code:
1
2
3
4
5
6
Vraag

A
B
C Antwoord
D

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Quirit
Hertog schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:47:
[...]

Ik weet niet zeker of de poster waar ik op reageerde goed had weergegeven waar je op doelde, maar wat ik bedoel is het volgende. Je hebt de volgende sheet:
hij had het goed
Hertog schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:47:
[...]
Achter iedere letter zet je, onzichtbaar, het bijbehorende antwoord. Vervolgens maak je van iedere letter een link die dit antwoord zichtbaar maakt. Als je kandidaat dan antwoord C heeft geraden klik je op C en komt er te staan:
Dit zou een perfecte oplossing zijn, maar kan je even verduidlijken hoe ik die link precies moet maken? Ik kan wel linken naar een andere slide, presentatie of iets dergelijks, maar weet niet hoe je kan linken om het antwoord op deze manier zichtbaar te maken.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Quirit schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 19:57:
[...]
Dit zou een perfecte oplossing zijn, maar kan je even verduidlijken hoe ik die link precies moet maken? Ik kan wel linken naar een andere slide, presentatie of iets dergelijks, maar weet niet hoe je kan linken om het antwoord op deze manier zichtbaar te maken.
Ik heb helaas geen Keynote bij de hand hier, maar dacht dat ik dit effect wel eens gebruikt had. Misschien kan iemand anders je er meer over vertellen, sorry.

Pagina: 1