[Vista] Static IP instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-03 11:10
via ipconfig/all heb ik wat gegevens op gegaald.
Maar ik stuit op problemen bij het invullen.

Bij IPv6-adres heb ik ingevuld wat er bij Link-local IPv6-adres staat
Bij lengte van voorvoegsel subnet gaf hij toen 64 ik heb geen id wat dit betekend???
Bij standaardgateway vulde ik in wat er staat bij standaardgateway maar dan geeft hij aan:
Ongeldig IP op subnetmasker adres.

Ik heb al een x mn IP, subnetmasker en standaardgateway ingevuld maar hij blijft de four melding geven :S

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat voor versie IP gebruikt je netwerk nu? IPv4 (x.x.x.x)? Schakel dan IPv6 uit, het wordt nu nog niet overal gebruikt dus problemen ga je er heus niet mee krijgen. Vul gewoon je IPv4 adres in die je wilt en klaar.

Commandline FTW

Verwijderd

gebruik je wel ipv6? waarschijnlijk niet.

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-03 11:10
Heb nu het IPv4 maar gebruikt en nu werkt het gewoon dus geen reden om met IPv6 te gaan prusten bedankt he!!

Verwijderd

je had zoiets van "hoe hoger hoe beter ;)"

Verwijderd

Hoe heb je het opgelost dan want ik heb onder XP altijd binnen een paar seconden een static aangemaakt maar onder Vista lukt het me maar niet om mijn poort in utorrent open te krijgen. In me modem heb ik alles gewoon goed staan, hoefde altijd alleen maar me static te maken en dan deed hij het.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat jij moet doen is je even verdiepen in het verschil tussen ipv4 en 6.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:51:
Hoe heb je het opgelost dan want ik heb onder XP altijd binnen een paar seconden een static aangemaakt maar onder Vista lukt het me maar niet om mijn poort in utorrent open te krijgen. In me modem heb ik alles gewoon goed staan, hoefde altijd alleen maar me static te maken en dan deed hij het.
In dat geval kan je beter gewoon instellen dat de lease van je ip oneindig duurt, of dat je router aan dezelfde pc's dezelfde ip's blijft geven.

Verwijderd

sanfranjake schreef op maandag 26 februari 2007 @ 16:06:
Wat jij moet doen is je even verdiepen in het verschil tussen ipv4 en 6.
Waarom? Naar mijn mening heb ik niets te maken met ipv6?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 16:52:
[...]

Waarom? Naar mijn mening heb ik niets te maken met ipv6?
dus jij wilt zeggen dat je static ip hebt ingevuld maar dat deze werkt niet? of kon je het niet vinden?

of zegt je programma dat de juiste poort niet open staat?

Verwijderd

Ik heb alles in mijn router goed staan, static ip al heel vaak aangemaakt, dat kan ik allemaal dromen.

Het is sinds vanmiddag opgelost, de firewall die in Windows LiveOne Care zit was het probleem. Heb deze wel ingesteld maar blijkbaar niet helemaal goed. Heb hem verwijderd en Norton 360 weer geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Pagina: 1