Toon posts:

a7n8x en maxtor sata schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik de laatste 2 uur zitten klooien en zoeken naar een oplossing voor het volgende probleem

ik heb dus een asus a7n8x main board dus met een nforce 2 chipset
en een sillicon image sata raid onboard controller

er hangt dus een seagate 120 gb ide schijf aan een ide controller en dat werkt perfect
maar heb ik dus 2 x 160 gb sata maxtor schijven aan de silicon image controller hangen

en die zijn TRAAAAAAAAAAG

als ik mp3's van een maxtor naar de andere kopieer haal ik toch zeker 2mb doorvoer

dit probleem had ik onder xp ook al maar nu onder vista is dat helemaal niet meer te doen

ik heb al 100.000 driver geprobeerd maar allemaal geen succes

ben nu langzamerhand ten einde raad

her raam staat al open hoef het alleen nog maar naar buiten te gooien

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Pff 100000x dan heb je waarschijnlijk geen leven. Eerst even een aanmerking op je post, haal alle losse regels er eens tussen uit. Maak de opmaak van je post duidelijker en gebruik geen woorden waarvan je capslock vast blijft zitten.

Ik heb het zelfde moederbord als jou. Ik heb op www.guru3d.com chipset drivers gedownload en deze geinstalleerd. De snelheid met kopieren is iets wat ik nog aan het uitzoeken ben (benchmark tools geven rond de 60 MB/s aan). Maar naar min inziens klopt dit niet.

2 MB is erg weinig. Heb je al je sata kabel gechecked?

Ik heb een 200 GB maxtor en een Plextor sata brander, met kopieren heb ik geen problemen qua snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 23-02-2007 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al verschillende kabels geprobeerd en ook de driver die jij zei maar het probleem blijft

het vreemde is hang ik een ander merk schjf erbij ipv 1 van die maxtors dan is er geen probleem dan haal ik makkelijk tussen de 50 en 60 mb/s doorvoer

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

raid 0 raid 1 ?
welke driver versie, sata of normaal ?

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op zondag 25 februari 2007 @ 21:35:
raid 0 raid 1 ?
welke driver versie, sata of normaal ?
sillicon image onboard sata raid controller de sil 3112
driver versie 10.56.01

de sata schijven hangen niet in een raid gewoon schijf per schijf

Verwijderd

heb ook a7n8x en een ide schijf van maxtor heb al op veel fora gezien dat maxtor en nforce niet goed samenwerken heb hier zelf ook al slechte ervaringen mee gehad heb bij de aanschaf van m'n nieuwe hdd er vooral op gelet of dat het geen maxtor is

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:19:
heb ook a7n8x en een ide schijf van maxtor heb al op veel fora gezien dat maxtor en nforce niet goed samenwerken heb hier zelf ook al slechte ervaringen mee gehad heb bij de aanschaf van m'n nieuwe hdd er vooral op gelet of dat het geen maxtor is
Het is erg jammer dat Maxtor in deze de grote schuld krijgt toe geworpen, terwijl Nvidia degene is die zich niet correct heeft gehouden aan de S-ATA specificaties, terwijl Maxtor dit nu juist wel heeft gedaan.

Maar er zijn een paar opties die je zou kunnen proberen: 1. zet de jumper op de schijf zo dat de S-ATA II features worden uitgeschakeld. 2. Kijk voor BIOS update's dit zou het probleem ook kunnen verhelpen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

kijk ook eens naar de uber bios voor de a7n8x, hierin hebben ze de sata-bios van de silcontroller verder geupdate...

[ Voor 20% gewijzigd door Jimbolino op 26-02-2007 00:23 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

er is ook ergens hier op tweakers een mod hiervoor met geloof pin 11 aan aarde
weet dit niet zeker maar even googlen naar maxtor en nvidia levert veel op:)
Pagina: 1