Toon posts:

Welke merk netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van @home een netwerkkaart gekregen, maar ik weet niet welke drivers ik moet installeeren (* ik weet niet welke merk) en weet niet of het 10 of 100 mbit netwerkkaart* is !

Ik heb mijn kaart bekeken en ik vond de volgende informatie:

- Sticker met serienr met naam: Farallon

- Een chip met naam: Digital (tm)

- een component met naam: Delta

- made in china :)

Weet iemand misschien welke merk en 10/100 mbit het is ??

Greetz,

Tolga

Verwijderd

Waarschijnlijk een 10 mbit de rest moet je ff zoeken (zie sig)
Suc6

www.farallon.com/support/software/windowdrivers.html

Verwijderd

kijk in je systeem eigenschappen, in win, daar staat het

Verwijderd

Digital is een deel van compaq(weetik zeker) of Compaq heette vroeger digital.
Kijk ff bij http://www.driverguide.com voor drivers en voer digital in of compaq en probeer gewoon drivers uit

login: drivers
pw : all

en zeer zeker 10mbit

Verwijderd

Topicstarter
in configutatiescherm staat ( standaard voor netwerk kaarten in windows): INTEL 21041 BASED PCI ETHERNET ADAPTER...

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Digital Chip :?
21041 oid :? Zoek op dat nummer dat onder Digital® staat!!!
Die zijn echt goed!
Helaas geen 100Mbit :(
Maaruh wel supersnel met multitasking 8-) heb 'r zelf een :)
Ennuh, Digital Equipment Corporation aka DEC is idd overgenomen door Comprak :(
beide toko's zijn btw gericht op de markt van 'redunant computing' ofwel banken die dik willen sponsoren voor een systeem dat ~nooit crashed (zoals de beurs van Amsterdam vorige week nog kon ondervinden >:)>:)>:)

Ik heb nog wat tijd ;-)
http://www.google.com/search?q=%2B21041+%2Bdriver

Voor je ^C combi :)
Alle drivers 8-)

Powered bij meergranenbrood.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

1. Farallon is een redelijk bekend B-merk voor netwerk-kaarten.
2. Compaq heeft Digital overgenomen, maar bijna onmiddelijk de chip-divisie, die onder andere de 2104x Ethernet-chips en de 2105x PCI-bridges maakte, aan Intel overgedaan. Ondertussen zijn alle netwerk-eindproducten van Digital overgedaan aan Cabletron, die uit de bundeling DNPG (Digital Networks Products Group) vormde. De Gigabit-switches zijn aan Extreme Networks overgedaan, en nog wat andere spullen zijn over andere bedrijven verspreid.

Je kaartje is dus een Farallon-kaart, gebaseerd op een Digital-chipset, die door de recentere OSen wordt geidentificeerd onder de naam van de nieuwe eigenaar Intel.
Support ofwel via Farallon, ofwel via developper.intel.com (daar staan de chipsets).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
ik heb dat ding ook.... je kunt hem kwa snelheid/stabiliteit gewoon vergelijken met een 3com 10mbit pci kaartje. [ik kan het weten. ik heb ze beiden]
Pagina: 1