Ik krijg het maar niet voor elkaar om in Access een collectie te maken van een eigen gegevenstype, zie onderstaand voorbeeld:
Bovenstaande code creëert een gegevenstype (ordertype) en vervolgens maak ik in het subje een collectie aan die ik wil vullen met orders.
Ik krijg volgende nogal cryptische foutmelding:
------
Compileerfout:
Alleen typen die door een gebruiker in openbare objectmodules zijn gedefinieerd, kunnen naar of uit een variant worden gedwingen, of worden doorgegeven aan functies die tijdens het uitvoeren zijn gekoppeld
------
Ik begrijp werkelijk niet wat er bedoeld wordt, en ook google biedt geen soelaas.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Option Compare Database Type ordertype ordernummer As Integer aantal As Integer artikel As String End Type Sub winkelmandje() Dim myOrders As New Collection Dim myOrder As ordertype Set myOrders = Nothing myOrder.ordernummer = 1 myOrder.aantal = 2 myOrder.artikel = "Witbrood" myOrders.Add myOrder myOrder.ordernummer = 2 myOrder.aantal = 6 myOrder.artikel = "Pistoletjes" myOrders.Add myOrder MsgBox "In het winkelmandje zitten " & myOrders.Count & " orders." End Sub |
Bovenstaande code creëert een gegevenstype (ordertype) en vervolgens maak ik in het subje een collectie aan die ik wil vullen met orders.
Ik krijg volgende nogal cryptische foutmelding:
------
Compileerfout:
Alleen typen die door een gebruiker in openbare objectmodules zijn gedefinieerd, kunnen naar of uit een variant worden gedwingen, of worden doorgegeven aan functies die tijdens het uitvoeren zijn gekoppeld
------
Ik begrijp werkelijk niet wat er bedoeld wordt, en ook google biedt geen soelaas.
Houdoe