Waar te kijken USB 2.0 of 1.1

Pagina: 1
Acties:

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand weet waar je kan kijken op je PC om te weten te komen of je USB 2.0 hebt of USB 1.1?? Heb gekeken bij dxdiag maar kon daar nog iets vinden, stond wel wat over de invoer in: Vendor-id, stuurprogramma, en nog een paar andere dingen. Weet iemand waar je dat kan bekijken???

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat zal (als je USB on board is) waarschijnlijk in de documentatie van je moederbord staan. Zo niet, dan iig in de documentatie die je bij je insteekkaart kreeg :)
Verder kun je dit ook in het BIOS zien als het goed is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Bij de system properties in de device manager onder Universal Serial Bus Controllers. Bij mij staat daar als extra regel : USB2 Enhanced Host Controller. Succes!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:43:
Dat zal (als je USB on board is) waarschijnlijk in de documentatie van je moederbord staan. Zo niet, dan iig in de documentatie die je bij je insteekkaart kreeg :)
Verder kun je dit ook in het BIOS zien als het goed is :)
Die documentatie heb ik niet meer maar ander vraagje waar kan ik de BIOS vinde??? Ik heb op wikipedia gelezen dat dat een programma is als je computer nog aan het opstarten is??? :$ sorry ik ben *nog* heel dom op dit gebied

@hierboven thanks :) gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door Chip. op 23-02-2007 10:51 ]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:10

Theo

moederbord

Je kan het ook bevestigen/controleren door even een usb stick aan de pc te hangen en met een programma als HDtune bepalen hoesnel de stick is. Als hij sneller is dan 1.5 MB/s dan heb je te maken met usb 2, usb1 komt namelijk niet boven de 12 Mb/s uit (=1.5 MB/s)

Nu met WP, PV, EV en PC

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 12:19

TommyGun

Stik er maar in!

Technattic schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:47:
Bij de system properties in de device manager onder Universal Serial Bus Controllers. Bij mij staat daar als extra regel : USB2 Enhanced Host Controller. Succes!
Yep, dit antwoord is juist en het makkelijkste.

Mocht deze regel er niet staan, dan kun je nog altijd alle USB hubs verwijderen, en opnieuw laten detecteren. Vaak verschijnt deze regel er dan ineens wel. (Maar dat is meer een Windows 'iets' denk ik, blijft natuurlijk afhankelijk van de USB controller).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 11:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> WC

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1