[SBS 2000] directory kan niet gewist worden door admin

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 11:50
Probleem:
Een directory op de server heeft een probleem met de rechten, zelfs de administrator mag de folder niet deleten en kan ook geen rechten aanpassen.

Oorzaak:
Iemand die nu geen admin rechten meer heeft lopen kloten.

Dus nu zit ik met een probleem dat er een directory eigenlijk weg moet, maar het lukt dus niet... Is er een manier om hier omheen te gaan en toch deze directory te wissen?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Admin eerst ownership van de map geven?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan idd rechten probleem zijn, maar ook filesystem probleem. Als je met ownership niet oplost, dan eens een grondige chkdsk draaien.

• golfdiesel
pjlgt schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 10:49:
Admin eerst ownership van de map geven?
Dat gaat dus niet. De administrator kan van deze map de ownerships niet veranderen.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Met een linux bootcd (bv knoppix) oid starten en dan de map verwijderen?

[ Voor 9% gewijzigd door sh4d0wman op 23-02-2007 11:00 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• golfdiesel
probleem is al opgelost.
Ik kreeg ineens een ingeving, de default administrator zit ook in de groep "domain users" en die groep had geen rechten meer op deze map. Ik heb een tijdelijke administrator aangemaakt die niet in de domain users groep zit en daarna kon ik de map gewoon wissen.

draadje mag dicht

Verwijderd

lol zowieso je admins nooit in de domain user groep zetten :)
en verder je ownership policy ff nakijken. dikke kans dat administrators daar niet bij staat.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 12:54 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik denk dat je ook moet oppassen met Deny-permissies, die Allow-permissies overrulen. Administrators zouden dan meestal nog wel ownership moeten kunnen nemen. Lijkt me typisch gevalletje "ik wil niemand bij mn bestanden hebben" van iemand die niet goed weet hoe ntfs werkt....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1