Toon posts:

Progje voor het locken oid van de cdspeler van notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He hallo,

Misschien een rare vraag en misschien dat die al eens gepost is maar ik kan het niet vinden:

Ik heb een notebook en nu komt het regelmatig voor dat ik per ongeluk het knopje aan de zijkant aanraak van de dvd speler zodat deze open gaat(is zo'n kloterig tiptoetsje :( ), m.a.g. dat als je er een cd of dvd in hebt zitten het notebook ik weet niet hoe lang bezig is terwijl je net ergens anders mee bezig was.

Nu heb ik ooit ergens gelezen(ik weet niet meer waar vandaar de vraag) dat er een klein progje bestaat waarmee je je cd/dvd speler tijdelijk kunt locken zodat die niet open gaat als je op het knopje drukt. Dan kun je hem met dat progje open doen.

Wie kan mij helpen, ik heb al hier en op google gezocht maar ik weet niet wat ik in mijn zoekopdracht moet zetten!!
Alvast bedankt _/-\o_
Jeroen

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
probeer eens wat te googlen dan ... slimmerik, we gaan geen werk voor je doen wat je zelf ook kunt

Lees ook de FAQ eens even door, want dit kan echt niet op GoT

Welkom trouwens!

[ Voor 30% gewijzigd door Smht op 23-02-2007 10:40 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
weet niet hoe je op google hebt gezocht. maar is toch echt snel te vinden.

http://www.cd-eject-tool.com/

een cd-speler staat bij je stereo, je PC heeft een cdrom.......

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Welkom :)

Ik verplaats je vraag even van Windows Clients naar Client Software Algemeen, omdat je vraag niet Windows als OS betreft.

Smht, zeker bij een nieuwe user kan het best wat aardiger ;)

En ik denk dat het leerzaam is om de zoektermen dan ook even te geven (ook als iemand niets vindt).

Inderdaad ben je er met een tooltje als www.cd-eject-tool.com
Dat is bijvoorbeeld de eerste hit bij [google=disable cd eject button]: je wilt op het web "altijd" engelse termen gebruiken, aangezien er toch meer mensen die taal spreken dan Nederlands :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk ook eens in Cd speler dichthouden met software voor meer tips. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
@Smht
Dit is nu exact de reden waarom ik me nooit heb aangemeld, laat staan gereageerd heb, omdat er altijd wel etterbakken bij zitten die geen fatsoenlijk antwoord kunnen geven!!

@freggel
bedankt, ik had er ff niet aangedacht dat het cdrom betreft

Verwijderd

Topicstarter
Cd eject tool werkt! Alleen moest ik wel ff bij de cd romspeler lock aanvinken want hij ging zo weer open.
Bedankt
Pagina: 1