Toon posts:

[Vista] Backup and Restore op een interne schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van m'n computer-ellende-topic ([Asus P5B] Geen POST, wel een mooi zwart scherm) ben ik tot de ontdekking gekomen dat m'n interne geheugen naar de knoppen is -of- dat de geheugenbanken op m'n mobo bijzonder gaar zijn. Hoe dan ook, de kans is redelijk groot dat er een nieuw mobo in moet, wat waarschijnlijk een BSOD oplevert als ik Vista (OEM versie) daarna weer start; opnieuw activeren is gelukkig geen probleem wanneer je hardware binnen twee weken kapot gaat; het is tenslotte geen andere PC. Om te voorkomen dat ik fijn moet gaan formatteren en allemaal onvervangbare data kwijt raak, wil ik een backup maken.

Nou heb ik naast de schijf waar Windows op staat, nog twee andere schijven. Op beiden kan ik een volledige backup kwijt van m'n Windows installatie, maar... ik durf niet goed op de 'Start backup' knop te drukken, want op die twee schijven staat ook belangrijke data. Is er iemand die kan bevestigen dat die Backup and Restore tool gewoon een image bestand aanmaakt op de schijf waar ik de backup naar maak? Ik zit er namelijk niet op te wachten dat ik ineens doodleuk een 'Bezig met formatteren...' schermpje voor m'n neus krijg en alles kwijt ben wat daarop staat.

De help functie die erbij zit en Google zijn beiden niet bijzonder behulpzaam, omdat de meeste mensen backuppen op DVD. Daar heb ik, met 53GB aan data, geen zin in. Bovendien gaat het veel sneller naar een interne HDD. :P

Dus, als iemand kan bevestigen dat ik de data op de backup schijf gewoon behoudt, dan scheelt dat mij weer wat zorgen. :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is de backup functie niet alleen voor wat lokale bestanden :? Hoe wil je je Windows later gaan terugzetten als je geen Windows draait?

Ghost 2003 / 8.0 kan iig wel wat jij wil.

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Als je een backup maakt van je systeem schijf naar een andere lokale schijf, maakt hij in de root een map WindowsImageBackup aan waarin hij het image zet (naast de overige data die al op die schijf staat dus).
Als je dan vervolgens met de Vista dvd opstart kun je via repair zeer eenvoudig het image terug zetten vanaf die schijf.
Suc6

[ Voor 9% gewijzigd door DyStiC op 23-02-2007 19:40 ]