Beamer toont minder rood na lamp vervanging

Pagina: 1
Acties:

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-05 07:28
Hey Tweakers,

Ik zit met een probleem; namelijk:

Ik heb een infocus beamer waarvan pas de lamp kapot is gegaan. (Ge-explodeerd zegmaar gerust) Vervolgens heb ik een nieuwe lamp gekocht (€340,- |:( ) en deze erin geplaatst. Eerst leek de beamer goed te werken maar nu valt me op dat hij te weinig rood toont. Zeer weinig zelfs! Alles wat rood hoort te zijn is bijna zwart en roze is blauw ?

Dit lijkt mij een te kort aan rood maar hoe kan dit?

Greets,
b03tz

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

• b03tz
Ik heb ook al gezocht op internet..ik kan er maar niets van vinden. Wel mensen die het ook hadden maar ook geen oplossing hebben 8)7

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Zijn al je lcdtjes nog heel???

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

Als jij zegt gexplodeerd, dan denk ik aan glasscherven die in je hele projector zijn terug te vinden.
Zoja, dan is er inderdaad een kans dat er wat beschadigd is.. Smht maakt dus een slimme opmerking (ook gezien het feit dat een lamp natuurlijk niet zomaar de kleur rood kan laten verdwijnen, dus dan ligt de verdenking snel bij de rest van de projector).

[ Voor 27% gewijzigd door job op 23-02-2007 15:52 ]

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurd bij zo'n explosie. Blijft dat allemaal binnen de lamp-unit wat je moet vervangen, of gewoon in het hele apparaat :?

• b03tz
sewer schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:45:
Ik ben ook benieuwd wat er gebeurd bij zo'n explosie. Blijft dat allemaal binnen de lamp-unit wat je moet vervangen, of gewoon in het hele apparaat :?
Het is er op gebouwd. In iedergeval bij de InFocus. Er zit een hele behuizing om de lamp heen met gaas en extra dik glas (erbij voor) zodat het glas nergens heen kan. Wanneer je zo'n nieuwe lamp koopt zit de hele behuizing er weer bij. Je hoeft dus niet met je vingers bij het glas. Ik weet niet of dit bij elke projector is though.
Als jij zegt gexplodeerd, dan denk ik aan glasscherven die in je hele projector zijn terug te vinden.
Is dus ook niet van toepassing, het lag allemaal netjes in het opvang bakje. Inderdaag, de hele voorkant van de lamp knalt eruit (Knal van een rotje/strijker zo hard ging het :*) we schrokken ons dood) maar dat lijkt mij niet het probleem.

Iemand het het ook over een Colorspinner ofzo? Een soort gaasje waar de kleuren doorheen gaan...dat de rood daarvan af kan slijten?

Ik heb serieus geen idee.

[ Voor 7% gewijzigd door b03tz op 23-02-2007 16:26 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 13:19

Emiel1984

Made in NL

b03tz schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:26:
[...]
(Knal van een rotje/strijker zo hard ging het :*) we schrokken ons dood) maar dat lijkt mij niet het probleem.
Mischien is er door de knal toch wat lost gaan zitten. Heb je geen garantie meer en kan je niet bij de winkel waar je de nieuwe lamp het gekocht vragen(laten kijken) naar wat het probleem is(kan zijn).

[LTS][MTS][HTS]

• b03tz
Emiel1984 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:00:
[...]

Mischien is er door de knal toch wat lost gaan zitten. Heb je geen garantie meer en kan je niet bij de winkel waar je de nieuwe lamp het gekocht vragen(laten kijken) naar wat het probleem is(kan zijn).
Lijkt me stug als zo'n beamer erop is gebouwd. Het was trouwens een soort "pof" .. geen boem die trilling veroorzaakt zegmaar. Heb nog steeds nergens anders een antwoord gevonden en garantie zit er niet meer op volgens mij :S

Pagina: 1