Battlefield 2 icm Vista Home Premium 64-bits

Pagina: 1
Acties:

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11 11:49

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Topicstarter
Sinds kort ben ik ook overgestapt naar Vista en voor mijn dualcore systeem met 4GB geheugen ben ik dus gelijk naar de 64-bits versie gegaan.

Klein overzichtje van mijn specs:

AMD Athlon 64 X2 4800+ Toledo (S939, 2x2.4GHz, 1MB, 400MHz Bus, 110W)
DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D, nForce4 Ultra-D (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394)
PowerColor Radeon X800 XT 256MB DDR3 (AGP, DVI, ViVo), R42-PD3B
1GB x 4 (4GB) PC3200 DDR, CL3 (Kingston KVR400X64C3AK2/2G)

En ik gebruik een wireless kaartje om verbinding te maken met mijn Experiabox.

Battlefield 2 loopt perfect en supervloeiend met alles op 'hoog' en AA op 4x in de resolutie 1200x1024, maar ik heb 1 klein probleempje. Eens in de minuut (ongeveer) krijg ik heel eventjes de melding 'Er is iets mis met uw verbinding' in die gele letters, ingame. Heel irritant als je net iemand wil gaan neer hakken.

Ik heb al vanalles geprobeerd totenmet resolutie terugzetten naar 1024x768 en AA uit. Maar het probleem blijft. Gister ook maar gelijk Catalyst 7.2 erop gezet, probleem blijft.
Ik heb ingame een ping van 14 dus dat is ook geen probleem.
Mijn NOD32 heb ik al even voor HTTP verkeer gedisabled (volgens mij maakt dat niks uit natuurlijk omdat BF2 niet echt HTTP gebruikt :) )

Wat ik nog kan proberen is firewall exception maken voor BF2 neem ik aan , maar wat zie ik nog meer over het hoofd ?

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Verwijderd

ik zou zeggen dat de wireless het probleem kan gegeven

en instelling van video aanpassen als er een probleem is met netwerk :? :?

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 14:06
Ik had precies het zelfde probleem met een USB WiFi dongle van Linksys. (de goedkoopste)
Met een duurdere PCI linksys WiFi insteekkaart was het probleem een heel stuk minder.

Nu heb ik gewoon tussen mijn pc en router koper liggen en dat werkt probleemloos.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Ik kan het beamen wat ze hier zeggen. Ik had zelf ook een USB WiFi dongle en in het spel wat ik speelde kreeg ik constant een korte lag spike. Nu ik met een kabel aan ben gesloten heb ik nergens last van.
Ik heb gehoord dat dat komt omdat WiFi om de zoveel tijd een signaal stuurt met elkaar om de snelheid o.i.d. te bepalen. En dit signaal zorgt voor een korte verstoring van je verbinding. Ik weet niet of het klopt maar het klinkt logish.
Dit is voor vooral merkbaar in FPS games.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 08:49 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat je ook zou kunnen doen is in BF2 zeggen dat je op een modem verbinding zit. Als je dan een ping van 300ms er tussen hebt zitten zal BF2 niet hierover klagen.

Zo was het in iedergeval in Quake :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Opzich had ik dat ook als eerste gedachte hoor ... die Ralink card is ook niet de duurste. Of eigenlijk is het een Digiconnect kaart met een Ralink chipset. Maar onder XP x64 had ik dat probleem niet met dezelfde wireless kaart en zelfde BF2 settings.

De reden dat ik een resolutie terugschakeling probeerde is omdat je een framedrop ook kan terugzien als een 'Er is iets mis met uw verbinding' maar dan gaat vrijwel altijd ook even je ping aan de haal naar boven de 100. Die blijft nu echter strak op 14-20 staan, ook tijdens de 'glitch'.

Ik ga vanavond maar ens even de 15 meter Cat5 uitrollen denk ik :) want dat van die tussentijdse handshakes tussen de WiFi kaart en WiFi accesspoint dat klopt.

En ik zal eens proberen om mijn connectiespeed op een iets lagere stand te gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 23-02-2007 09:00 ]

Verwijderd

Falcon schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 08:53:
Wat je ook zou kunnen doen is in BF2 zeggen dat je op een modem verbinding zit. Als je dan een ping van 300ms er tussen hebt zitten zal BF2 niet hierover klagen.

Zo was het in iedergeval in Quake :)
De ping is niet het probleem, het is het kort verliezen van verbinding (soort packetloss). Dat is erger dat een hoge ping.

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 131% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:33 ]

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Ik heb het zelfde probleem ligt aan me wireless verbinding ik speel gewoon lekker
tot eens in de 2 minuten ik een lag krijg van 2 seconde en dan weer gewoon ff kan spelen. Ligt dus waarschijnlijk aan je wireless internet
Dat is inderdaad wat ik ook vermoedde, al had ik met XP x64 dit probleem niet. Ik ga het wel testen vanavond :) en dan maar weer de kabeltrekker spelen als dat echt de oplossing is haha.

Pagina: 1