Toon posts:

[Exchange 2003] Exchangetabs niet zichtbaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb Exchange 2003 op DC1 geinstalleerd. Op DC1 in AD users&Computers zijn bij gebruikerseigenschappen de Tabs tbv Exchangeinstellingen beschikbaar. Op DC2 in hetzelfde domein zijn ze echter bij dezelfde gebruiker(s) niet zichtbaar.
Ik heb de replicatie nagekeken en dat ziet er goed uit.
Als ik een userobject aanmaak op DC2 krijg ook geen prompt voor een mailbox aan te maken.

Wat zie ik over het hoofd??

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Xtremelead

powered by E-MU

je moet op dc2 de exchange admin tools installeren

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfelde ernstig aan je tip maar je hebt wel gelijk. Snappen doe ik het niet helemaal.
Dacht dat die tools voor workstations of memberservers bedoelt waren. Ik dacht dat bij het veranderen van het schema dezelfde attributen ook op een andere DC aanwezig/zichtbaar zouden zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 12:20 ]

Verwijderd

heb ik ook wel eens gehad. ik heb het toen opgelost door op dc2 een nieuwe gebruiker aan te maken en een vinkje te zetten bij create mailbox. Daarna had ik ze wel

zal vast een andere manier voor zijn, maar dit werkt prima :)

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

Xtremelead

powered by E-MU

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:18:
Ik twijfelde ernstig aan je tip maar je hebt wel gelijk. Snappen doe ik het niet helemaal.
Dacht dat die tools voor workstations of memberservers bedoelt waren. Ik dacht dat bij het veranderen van het schema dezelfde attributen ook op een andere DC aanwezig/zichtbaar zouden zijn.
er staan wel meer dingen in het schema die niet in ADUC te zien zijn :)
ik meen dat de ADUC mmc-tool met een dll ge-update wordt als je deze exchange tools installeert.

hier wat meer ifno: Exchange-related tasks are missing from the Active Directory Users and Computers snap-in

[ Voor 5% gewijzigd door Xtremelead op 23-02-2007 13:36 . Reden: meer info ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer helemaal op de hoogte en draadje kan dicht. Dank allen en tot het volgende probleem. _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2007 02:51 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een topic hoeft niet op slot hoor als er een oplossing is. We sluiten doorgaans enkel topics die niet aan de regels voldoen. Mocht er in de toekomst nog eens iemand het exact zelfde probleem hebben maar het niet met deze tips op kunnen lossen, is het handig om misschien hier verder te gaan dan een nieuw topic te starten. Ook kan je topic gemist worden, omdat door velen wellicht gesloten topics niet meegenomen worden in zoekopdrachten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1