enters verdwijnen bij opslaan in kladblok

Pagina: 1
Acties:

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 16:28
Ik heb het volgende vervelende probleem.
Als ik thuis bestanden(code) schrijf doe ik dat regelmatig in kladblok.Ziet er prima uit, gaat prima.
Echter als mijn moeder dit op haar pc opend, en aanpast en dan opslaat verdwijnen alle enters van het deel dat ik heb aangepast.
Als zij het bestand gelijk opent in wordpad dan verdwijnen de enters standaard al.

Ik gebruikte vroeger XP nu Vista, mijn moeder altijd al xp.
Het probleem is altijd geweest.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-07 10:06
open het op uw ma haar pc met notepad..?

rechtermuisknop openen met?

heeft niets met uw windows versie te maken maar met wordpad > notepad

[ Voor 33% gewijzigd door Icekiller2k6 op 22-02-2007 23:52 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 5090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1600

• Elephtera
  • Laatst online: 24-07 16:28
op mijn ma dr pc maakt het niet uit hoe ik het open,
notepad => ziet er goed uit, zodra ik opsla verdwijnen alle enters in mijn getypte deel. In het nieuw getypte deel blijven ze bestaan
wordpad => gelijk al geen enters

Ik heb gedacht aan iets als taal instellingen en toetsenbord indeling, maar deze zijn identiek(nederlands - VS internationaal). Ook beide een nederlandse windows.

edit:
Het wordpad -> notepad probleem ken ik, maar dat is dit duidelijk niet.
Als ik het op mijn pc bewerk in kladblok of in wordpad, het geeft op mijn ma dr pc in beide gevallen het zelfde resultaat

[ Voor 20% gewijzigd door Elephtera op 22-02-2007 23:55 ]

“An elephant is a mouse with an operating system”

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zet word wrap in beide notepad's uit en kijk wat er dan gebeurt: zijn het wel eoln's?

Open het anders ook eens met een reader die beide manieren om eoln aan te duiden ondersteund (CR resp. CR+LF), bijv. notepad2.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)