Toon posts:

Krijg Dlink Access Point niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 6.613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Dlink Access Point gekocht (DWL-g700ap http://www.dlink.com/products/?pid=326)

modem/router die ik heb is: SpeedTouch 546

De wifi apdapers zijn:
Apple iMac intel core duo
Dell d620 laptop
sitecom USB adapter 54g turbo

Nu krijg ik hem echt niet aan de praat, heb al wat rond gezocht op het forum maar ik snap er echt niks van.

Volgens de handleiding moet ik het volgende doen:
Access point gewoon aansluiten op een uitgang van de router.

Dit heb ik allemaal gedaan: Nu moet ik op me webbrowser http://192.168.0.50/ intypen en dan hoor ik een aanmeldings scherm te krijgen.

Er stond niet vermeld of ik dit vanaf een systeem met wifi moest doen of vanaf een systeem dat gewoon via een kabel op de modem/router zat, dus heb het allebei geprobeerd.

Maar er gebeurd gewoon niks dan. (Kan pagina niet vinden of De server op 192.168.0.50 doet er te lang over om te antwoorden)

In handleiding staat verder dus niks wat ik moet doen als dit niet werkt.

Weet iemand wat het aan ligt of wat de oplossing is? (graag in simpel Nederlands)

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Wat waarschijnlijk het geval is dat je zelf een ip hebt gekregen van de speedtouch 546. Deze is meestal iets in de trend van 10.0.0.150. De 192.*.*.* zit in een hele andere range. Klik eens op start, uitvoeren en dan cmd. Voer hier dan eens in ipconfig. Post dan maar eens wat voor ip je hebt.

Wat je kunt doen is dan het adres handmatig in gaan voeren. Klik je op start, configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechtermuisknop op de LAN verbinding. Dan doe je de eigenschappen van het
Internet Protocol (TCP/IP). Hier stel je dan bijvoorbeeld het volgende in:

IP adres: 192.168.0.5
subnetmask: 255.255.255.0

Probeer het dan nog maar eens om op de accespoint te komen.

P.s. staad = staat

Zorg eerst dat je een LAN verbinding krijgt met je access point. Dus met je Dell laptop, dan kun je in de webinterface van de access point zodat je hem ook goed kunt instellen. Daarna kun je wel je Mac instellen zodat deze ook verbinding ermee kan maken.

[ Voor 153% gewijzigd door MasterMike op 23-02-2007 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
O sorry heb hem verkeerd geplaats moet in netwerk foutje.

Klik eens op start, uitvoeren en dan cmd. Voer hier dan eens in ipconfig. Post dan maar eens wat voor ip je hebt.

Neem aan dan aangesloten via een lan kabel.

En kan dit via een apple via de console

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
MasterMike schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:51:
Wat waarschijnlijk het geval is dat je zelf een ip hebt gekregen van de speedtouch 546. Deze is meestal iets in de trend van 10.0.0.150. De 192.*.*.* zit in een hele andere range. Klik eens op start, uitvoeren en dan cmd. Voer hier dan eens in ipconfig. Post dan maar eens wat voor ip je hebt.

Wat je kunt doen is dan het adres handmatig in gaan voeren. Klik je op start, configuratiescherm, netwerkverbindingen, rechtermuisknop op de LAN verbinding. Dan doe je de eigenschappen van het

IP adres: 192.168.0.5
subnetmask: 255.255.255.0

Probeer het dan nog maar eens om op de accespoint te komen.

P.s. staad = staat

Zorg eerst dat je een LAN verbinding krijgt met je access point. Dus met je Dell laptop, dan kun je in de webinterface van de access point zodat je hem ook goed kunt instellen. Daarna kun je wel je Mac instellen zodat deze ook verbinding ermee kan maken.
Ik vind hier dus 3 netwerken en heb dus geen idee welke van mij is. 1tje is niet beveiligd daar kan ik via de mac en de laptop via internetten.

Als ik dan ipconfig doe krijg ik:
ip adres:10.0.0.159
subnet: 255.255.255.0
standaard gateway: 10.0.0.138

ik kan gewoon internetten nu maar om naar 192.168.0.50 te gaan lukt niet.

dit kan ik niet vinden als ik op netwerk en internet verbindingen klik krijg ik enkel draadloos netwerk intellen en widows firewall, mijn netwerk locaties

Via wifi als ik standaard gateway: 10.0.0.138 intyp kom ik wel in menu van me modem/router.
Dus ik zit al via accespoint te internetten.

Maar via 192.168.0.50 kan ik nog steeds niet in accesspoint komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 12:58 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 14:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Internetproviders en Hosting >> Netwerken

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 24-02-2007 03:04 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
kickje

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem als de topicstarter. Met de oplossing van MasterMike lukte het me om de accesspoint in te stellen. Dank je wel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja . als neem even de moeite om het eerste antwoord van mastermike te lezen

@marcos

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 02-03-2007 19:58 ]

Iperf

Pagina: 1