Flash geheugen als cache gebruiken *

Pagina: 1
Acties:

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Goeden dag mensen.

Ik ben op zoek naar een stukje software voor windows (xp), dat geheugenkaartjes of USB sticks kan gebruiken als cache geheugen. De reden hiervoor is niet snelheid, want daar verwacht ik niets van, maar vooral stroombesparing, mijn pc staat dag en nacht aan (ik ben me weer eens doodgeschrokken van mijn energie nota), en dat ding staat altijd wel te downloaden, of heeft andere minimale hardeschijf activiteit. wat ik wil is dat mijn schijven zolang mogelijk uit blijven, en dat alle data dat gescreven moet worden eerst op flash geheugen wordt gezet, wanneer het flash vol is, dient het naar hdd geschreven te worden. is er software die dit kan?

Ik heb al veel dingen gelezen, zoals de nieuwe Robson Cache, en de nieuwe features van Vista, echter blijf ik eerst liever bij windows XP ;), een oplossing in linux mag ook, daar ik binnenkort ook weer even een pc-tje hiermee voorzie. iemand?

edit: Bedankt voor het editen van topics title. :)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSand op 23-02-2007 15:45 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Waar download je mee? :)

Signature

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

tweakerbee

dus..?

Je schijven gaan niet zo'n gigantische besparing opleveren als jij denkt. Die schijf verbruikt gemiddeld waarschijnlijk rond de 10W. Het zijn je processor/chipset/videokaart die het leeuwendeel opslokken.
Een apart superzuinige downloadbak is waarschijnlijk een betere optie dan je geld weggooien aan flashgeheugen.

You can't have everything. Where would you put it?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DarkSand schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:23:
...
Ik heb al veel dingen gelezen, zoals de nieuwe Robson Cache, en de nieuwe features van Vista, echter blijf ik eerst liever bij windows, een oplossing in linux mag ook, daar ik binnenkort ook weer even een pc-tje hiermee voorzie. iemand?
...
Sinds wanneer is Vista geen windows meer?
Maar heb je zelf al gekeken wat je met het geheugen kan doen? Bijvoorbeeld swap uitzetten, of die verplaatsen naar een flash geheugen.
Wil je echt voor energiezuinig gaan zul je aan mini-itx met laptopschijven of zuiniger moeten denken..

• DarkSand
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
teigetjuh schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 06:05:
[...]

Sinds wanneer is Vista geen windows meer?
Maar heb je zelf al gekeken wat je met het geheugen kan doen? Bijvoorbeeld swap uitzetten, of die verplaatsen naar een flash geheugen.
Wil je echt voor energiezuinig gaan zul je aan mini-itx met laptopschijven of zuiniger moeten denken..
Natuurlijk bedoelde ik Windows XP :)

En ja, ik heb een micro atx kaartje, met een 1.6 Pentium M, die wilde ik ook gaan gebruiken voor linux, dat was al in me opgekomen, echter wil ik gewoon niet dat de schijven 24 uur draaien, als voor hetzelfde geld, 2gb gecached kan worden voor een paar uur, 30 seconden disk toegang, en dan weer spindown
voornamelijk torrents, op een niet al te snel lijntje, 3mbit

[ Voor 36% gewijzigd door DarkSand op 23-02-2007 11:56 ]