[Testcase] Anouk

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Gister voor het eerst met een dame op stap gegaan voor wat foto's te gaan schieten. Dame in kwestie is dus geen echt fotomodel maar vond haar niet slecht voor de 1e keer :) Qua locatie was ik een beetje met handen gebonden, heb geen studio dus dat valt sowieso al af. Aangezien ik toch vrij nette shots wilde nemen zonder veel achtergrond kwam als locatie uit de bus:

Een openbare toilet..

Jaa, we zijn dus samen gebouw binnen gelopen, briefje op de deur geplakt (niet storen) en zijn gaan schieten.
Heb hierbij een 350D met 17-55IS 2.8 gebruikt samen met een 430EX flitser. Foto's zouden iets teveel ruis kunnen bevatten, vermoedelijk brakke 350D :'(

1:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/anouk/anouk1-s.jpg

2:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/anouk/anouk2-s.jpg

3:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/anouk/anouk3-s.jpg

4:
Afbeeldingslocatie: http://atfook.nl/got/anouk/Anouk4-s.jpg

Mijn allereerste modelshoot dus. Opbouwende kritiek welkom, graag wel goed onderbouwen. Bedoeling is dat ik hier iets van leer ;)

laat nog wat van me heel a.u.b

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
1: Aardige foto, misschien wat minder spontaan. De kleuren staan er lekker op en toch een leuke plaat om naar te kijken.
2: Anouk had zelf misschien iets scherper gemogen, en ik had de foto nét iets naar links gekropt (ze komt nu teveel op de voorgrond voor zo een onscherp 'object' (klinkt aardig cru, weet even niet anders :X ) en, wat is dat daar rechts in de spiegel? :9
3: Foto is niet al te interessant, de dame in kwestie kijkt wat ongeïnteresseerd naar beneden en spontaniteit schijnt er niet vanaf te blinken. Ook de schaduw is te duidelijk aanwezig, had je beter in een iets andere hoek kunnen schieten, of flitsloos (geen idee hoe donker het daar was?).
4: Meer mijn soort foto, lekker spontaan, een glimlach, alleen iets te licht. Probeer ook de foto eens in kleur te posten (of erbij te linken), misschien dat die me iets meer aanspreekt :)

Als je hier iets mee kan: succes met je volgende shoot! ;)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:18
Laat ik vooraf even zeggen dat ik absoluut geen vestand heb van fotografie.

Het zou misschien beter geweest voor je foto's als het model op enkele foto's zou lachen, dit is niet negatief bedoeld richting het model. Ik bedoel echter dat het model op enkele foto's niet echt vrolijk overkomt.

• Foto 1: Je kunt duidelijk zien dat het model probeert te lachen, maar helaas is het geen (echte) lach. Het komt op mij in ieder geval niet over als een echte lach. Ik mis de vrolijkheid, de enthousiasme.
• Foto 2: Deze vind ik de meest geslaagde foto van de testcase, mede dankzij het gebruik van zwart / wit contrasten, de pose van het model en blik in de spiegel.
• Foto 3: Laat ik zo zeggen: het model zit er een beetje bij.
• Foto 4: Over deze foto kan ik geen mening geven.

Ondanks dat geen slechte eerste fotoshoot. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 22-02-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik ben niet iemand die over ruis zuikt, ik voeg het vaak toe aan foto's en vind het veelal mooi, maar dat gaat hier niet op. Tenzij je foto's op 1600 iso geschoten hebt en thuis erachter kwam dat je 2 stops onderbelicht had, vind ik dit geen best resultaat voor een 350d. What happend here?

Over de foto's:

1: Model kijkt niet erg mooi hier, waardoor de foto wat mij betreft niet zo geslaagd is. Ze zit er ook maar een beetje braaf te zijn, laat haar spelen met de camera.

2: Al een stuk beter, het model weet wat ze moet doen en vind het (zo lijkt het) ook leuk om te doen, foto is wel net een beetje scheef en in de spiegel is je flitser nog net te zien? Jammer van de slordigheidjes (flitser, beetje scheef e.d.).

3: Neerkijken op een model terwijl ze niet blij kijkt en in elkaar, voorover gebogen zit, geeft niet een vrolijke indruk. Geen mooie foto.

4: Wat mij betreft je beste foto. Compositie is grappig, het model is zelf iets aan het doen en kijkt vrolijk, z/w is ook wel een toevoeging (Zeker door je geschoten kwaliteitsgebrek, waarmee ik je enorme ruis bedoel). Ruis is bij deze foto ook het minst aanwezig.

Algemeen, ruis is vaak geen storend element, maar bij portretten en model fotografie bijna altijd wèl.
Of je camera is brak, of je schoot op iso 1600 of hoger, of je foto's waren behoorlijk onderbelicht en zijn gepusht. Hoe dan ook, de ruis is echt storend.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me zou de tweede foto zo aan de muur hangen.
/me is erg picky.

Love the pic! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor een eerste shoot niet slecht, ik ben zelf ook nog niet echt een held in portretten schieten maar ik zie toch wat dingetjes die ik anders zou doen.

Foto 1: foto technisch ok (misschien het model iets meer naar links plaatsen), alleen jammer dat ze wat minder leuk lacht.

Foto 2: Leuk idee, dof is mooi gekozen, en een leuke pose/blik van het model. Ik zou zelf het model in de reflectie wat meer in het midden van de spiegel plaatsen, ze staat nu erg strak tegen de rand aan.

Foto 3: Jammer van de slag schaduw, als ze wat "dromeriger had gekeken" had het een mooiere foto geweest denk ik.

Foto 4: Toppertje

Misschien dat je met neat image de ruis wat uit de foto's kan krijgen.

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Een openbaar toilet???

Man, geen wonder dat ze zo teleurgesteld kijkt! Ik heb veel rare dingen gedaan in mijn leven - ja, ook op toiletten..., maar dit slaat alles. Ranzig en bovendien fototechnisch niet interessant, wat het dubbel erg maakt ;). Neem je lieve model gewoon mee naar het park, een speeltuin of een kinderboerderij, dan heeft zij ook een fijne dag en krijg jij gegarandeerd leukere foto's.

BTW, de ruis is idd gruwelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze kijkt wat moeilijk

1. ze kijkt wat moeilijk
3. ze kijkt wat moeilijk
2 + 4: vind ik wel leuke foto's

met andere woorden, een klein beetje serieuzer mag ook wel

[ Voor 65% gewijzigd door YellowCube op 26-02-2007 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

Ik vind de keuze openbaar toilet brillant!

De enige echte opmerking die ik zou hebben is dat je de fotograaf (z'n gear) in de spiegel ziet van foto 2.

You can either agree with me or be wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:25
Ik ben iets minder positief als dat goed is :)

Je hebt zelf de ruis al gezien.. stond je iso verkeerd of waren de foto's onderbelicht en enorm moeten pushen?

Over de foto's:
#1: deze had je van mij meteen mogen trashen: het model kijkt niet lekker, geen interactie met model, hele vlakke saaie belichting (gewoon recht op gezicht geflitst?), afgekapte handjes, storende achtergrond,
#2: Leuk idee, maar slordig uitgevoerd: papierbak in beeld, flitser in beeld, lamp in beeld, spiegel staat er door de hoek scheef op. Denk dat je dit beter op ooghoogte wat dichterbij de spiegel zou kunnen doen.
#3: beetje zelfde als bij #1, geen interactie met model en ook geen interessante gezichtsuitdrukking ofzo, irritante tegeltjes, belichting is ietsjes beter als bij #1 maar nog steeds zeer vlak, met vervelende schaduw op achtergrond, de foto zegt nu erg weinig imo. Ik had de foto wat meer van voren genomen en net zo lang doorgeklikt tot ze er een keer leuk op staat (en dan nog vraag ik me af of ie boeiend geworden was :?).
#4: dit vind ik een leuke foto!

Over de locatie:
Tenzij je een zeer puike lichtinstallatie hebt (met behoorlijk wat ervaring) is een toilet een zeer lastige plek om mooie sfeer foto's te maken (al dat wit, met tegeltjes, irritant licht, enz), ik zou dus ook voor de volgende keer een andere locatie opzoeken die van zichzelf al wat leuke belichting / spanning met zich mee brengt.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
Geen rare blikken gekregen toen jullie uit het toilet kwamen, en het niet storen bordje erafhaalden?

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Sorry voor de ruis allemaal, maar dat komt echt door mijn camera. Die word dus ook ter reparatie gebracht.

Toch fijn dat ik commentaar krijg waar ik iets aan heb hier, al met al vond ik het niet slecht voor de eerste fotoshoot :)

Ik heb haar uitdrukkelijk gevraagd wat voor foto's ze wilde, en waar ze die zou willen laten maken. Zelf zat ik gewoon met dat idee in mijn hoofd, en ze sprong er meteen op in toen ik het voorlegde. Daarnaast, moest toch een beetje origineel zijn? :)

@dedoskabouter,
nee hoor ;) niemand gezien

[ Voor 19% gewijzigd door Timo op 25-02-2007 21:28 ]

Pagina: 1