[MS Software] Validatie

Pagina: 1
Acties:

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hi everybody
Hi docter Nick

Ik heb daarjuist Windows Defender afgehaald voor mijn werkstation, en het viel me op dat ik eigenlijk door een dubbele validatie heen moet gaan
  1. Op de site
  2. In het programma zelf
Dit gebeurt ook in IE7, en waarschijnlijk nog andere die ik niet direct kan herinneren.

Nu heb ik niets tegen het controleren op het feit dat mijn software niet legaal is (ik betaal graag genoeg voor iets wat ik +- 12 uur per dag gebruik, maar moet het zo streng?

Waarom ook op de site zelf? Wat heeft dat voor zin, als in de software zelf nog wordt gecontroleerd of mijn software legaal is?

Ik vind het zo een ambetante extra drempel waar men over moet. Gaat dit wegvallen (ik kan mij herinneren dat vroeger alleen op de site een check was, en niet in de software?), gaan ze het verplaatsen naar de software of blijft dit zo?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:17

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Tja dubbele controle zal wel zijn omdat je 'm met een legale versie kunt downloaden en vervolgens op je illegale versie kunt installeren, waarna alsnog validatie vereist is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dan kunnen ze beter toelaten om met alle versies het programma te downloaden maar enkel te laten installeren op legale installaties. Ik vind heel dat validatie gedoe ook nogal omslachtig soms hoor.