Wat is de juiste vertaling van angular momentum in het Nederlands? Heb het nodig voor een stukje wat ik schrijf.
Het is gewoon een natuurkundige term. Maar is hoek moment een goede natuurkundige term. M'n moeder had er nog nooit van gehoord en ze heeft natuurkunde gestudeerd.Op zondag 04 februari 2001 22:11 schreef Apoc2 het volgende:
Hoek moment?
Geen zin om het op te zoeken. Probeer een woordenboek LAtijn op altavista.
Verwijderd
Als het zo'n gewone natuurkundige term is dan begrijp ik neit dat je moeder hem niet kent als ze wel natuurkunde heeft gestudeerd. Zo gewoon natuurkundig is die term blijkbaar niet.Op zondag 04 februari 2001 22:31 schreef wVm het volgende:
[..]
Het is gewoon een natuurkundige term. Maar is hoek moment een goede natuurkundige term. M'n moeder had er nog nooit van gehoord en ze heeft natuurkunde gestudeerd.
Maar zoals ik al zei: zoek het op in een online woordenboek Latijn. Want het is in ieder geval wel een uit het latijn afgeleide term.
moment van een eenparige beweging: p = m.v
hoeksnelheid: 2pi/T, waarbij T de tijd voor een rotatie.
hoekmoment zal dan zijn: p = 2pi.m/T
hoeksnelheid: 2pi/T, waarbij T de tijd voor een rotatie.
hoekmoment zal dan zijn: p = 2pi.m/T
Houdoe
de correcte vertaling is impulsmoment
dat moet toch bekend zijn...
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
De correcte vertaling van momentum is inderdaad impulsmoment. Maar nu nog 'angular'. Dat heeft iets met een hoek te maken.de correcte vertaling is impulsmoment
Houdoe
Nee, de correcte vertaling van angular momentum is impulsmoment.
Het impulsmoment is het product van traagheidsmoment en hoeksnelheid, dus daar zit de draaiing al in.
L = I×w (kleine omega dus)
Het impulsmoment is het product van traagheidsmoment en hoeksnelheid, dus daar zit de draaiing al in.
L = I×w (kleine omega dus)
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Hoort hier niet echt thuis (hoort gewoon in SG), en je hebt je antwoord dus kan ie dicht.....
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()