geen breedbeeld bij games

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2025
ik heb een radeon mobility x1600, nu met omega drivers. versie 3.8.330

ik heb nu bij games (mohaa) geen breedbeeld meer (wat ik dus wel graag zou willen), is hier een oplossing/update voor?

laptop= toshiba a100-683
vorige driver ati catalyst driver 6.9
etc

(snap de reactie van moderator turkish totaal niet, want de toegevoegde informatie is mijns inziens niet relevant voor dit probleem)

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:14
Mischien breedbeeld instellen in de games?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:46
En wat gebeurt er als je de oude drivers weer installeert, 6.9 dus? En wat ik eruit begrijp had je hiervoor wel breedbeeld in games, hoe zit het in Windows (welke versie hiervan gebruik je » ook wel degelijk relevant!)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Hapkars
inderdaad dat was ook het eerste waar ik aan dacht! ! maar ik kon helaas geen optie vinden, erg vervelend dus

ik heb windows xp home edition, alles geupdate

ik heb die nieuwe drivers erop gezet omdat deze een beter resultaat geeft in 3dmark06, heb dus niet zo'n trek om weer terug te gaan

[ Voor 46% gewijzigd door Hapkars op 22-02-2007 21:48 ]

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Veel spellen ondersteunen geen breedbeeld. Je moet meestal een inf file o.i.d. " hacken"

ik zoek even een forum voor je waar de meeste spellen voorbij komen :)

edit:
widescreengamingforum

[ Voor 25% gewijzigd door hellboy123 op 22-02-2007 21:49 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Installeer eens gewoon de 7.2 catalyst.

En ondersteund dat spel uberhaupt widescreen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Hapkars
@ helluyboy123: dat zou zeer fijn zijn:d kwist niet dat die mogelijkheid bestond

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
tja, sommige spellen kunnen dit wel standaard (d.m.v. de resolutie instellen) en bij sommige moet je het op een minder conventionele manier doen.

En de reactie van turkish was zeker wel relevant. Je zei alleen dat breedbeeld niet werkte en of daar een patch voor zou zijn. Je verteld niet wat je al geprobeerd hebt, je verteld niet bij welk spel etc.
Voor ieder spel is het weer anders namelijk.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:10
Hapkars schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:48:
@ helluyboy123: dat zou zeer fijn zijn:d kwist niet dat die mogelijkheid bestond
ik heb mn vorige post ge-edit

• Hapkars
@helluboy123

ik heb de site bekeken, ik kwam er niet uit

ik heb ondertussen de omega drivers eraf geooid, en draai nu op catalyst 7.2, en de drivers die daar bij zitten

ik heb alleen het oh zo vaak voorkomende probleem met het "could not load openGL subsystem"

ik heb nu de nieuwste drivers voor mijn videokaart, omdat dit probleem vaak wordt toegeschreven aan oude drivers lijkt me dit nu vrijwel onmogelijk, ik weet dat ik nu wel op het terrein van een ander forum kom, maar is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Die site is niet echt moeilijk hoor. Je klikt gewoon op games (links) en dan ga je naar de desbetreffende game. Je noemde bijvoorbeeld Mohaa. Daar heb je een Mohaa wiki pagina voor. Daar staat precies hoe je widescreen moet instellen.

Namelijk:
This is a combinatin of .ini edit and a console setting, for the FOV

Go to <gameDir>\main\configs. Delete "unnamedsoldier.cfg." Run the game once, and set all of the settings how you like them, EXCEPT for the game resolution (you can adjust the color depth, though). Now open up the newly generated "unnamedsoldier.cfg" file. Scroll down to the "cvars" section. Add these lines in:

seta r_customwidth "1280"
seta r_customheight "800" //set these variables to whatever you want the resolution to be
seta r_mode "-1"
seta ui_console "1"
seta developer "1"

Now start the game. Whenever you load a level, you must bring down the console ("~" key), and type "fov 90." You can go higher, but the default is 80, and upping it to 90 seems to preserve the vertical coverage the most. This must be done every time you enter a new level, and it doesn't work in multiplayer. Advanced users may consider binding an out-of-the-way key to "fov 90".
Je moet dus een .cfg bewerken (dit kan met notepad gewoon) en daarna in de game in het console het commando fov 80 of fov 90 invullen. Moet je kijken wat je het beste bevalt. Er zit echter één maar aan en dat is dat je dit commando (fov 80 of 90) elke keer moet laden bij een nieuwe level en dat het NIET werkt in multiplayer..

Valt dus best mee als een beetje Engels kunt en good luck verder !
Pagina: 1