Bekend defect dell 2000fp

Pagina: 1
Acties:
  • 3.302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ik heb net, via een zekere mede-tweaker ;) hoi braggus... een prachtig tft-scherm binnen gekregen. Hij vertoont een zeer bekend defect bij deze eerste-generatie 20 incher:

http://www.dellcommunity...._monitor&message.id=63591

Het zit dus zo, als ik een 15~20VDC adapter eraan vastmaak gaan alle ledjes aan en gaan ze niet meer uit, en is het scherm volledig unresponsive. Als de monitor wel beeld gaat geven (sporadisch geval) zijn de knoppen sowieso niet of niet lang responsive. Het probleem zit *definitief uitgevonden* op het main logic board, oftewel het bord waarop de pixelworks engine, adc, frame buffer en wat dies meer zij zit. Het enige dat apart zit in deze apparaten is de schermmatrix en inverter. Vrij hopeloos dus.

Het lijkt erop, volgens meerdere internetbronnen (google op "2000fp esr" of gewoon "2000fp") dat het probleem hem zit in de smd condensatoren die een hoge esr geven. Echter, het zijn helaas condensatortjes die niet gaan lekken oid als ze stuk gaan, dus er is visueel niks te zien. Bovendien heb ik geen goed meetgereedschap om ze on-board te testen, of ze überhaupt te testen.

Ik verwacht, gezien de pixelworks engine, adc en dat soort spul het gewoon prima lijkt te doen als hij eenmaal aanstaat, dat het probleem hem ligt in een of andere aanstuurchip ofzo. Het is speculatie, vandaar de vage bewoordingen. Een hoop leads vanaf de schermbesturing lopen ook naar een tweetal chips die waarschijnlijk voor het 'booten' van het scherm verantwoordelijk zijn. Er zitten daar een weinigtal condensatoren. Mijn eerste idee is dus: die dingen vervangen?

Maar eerst even een rondvraag: heeft iemand ervaring met dit probleem en heeft die persoon het opgelost. Nog veel beter: heeft iemand zo'n scherm dat ook stuk is staan en is hij of zij bereid samen met mij te zoeken naar een oplossing? Nog veel beter dan dat zelfs: is hier misschien een die-hard elektrotechnisch ingenieur die mij beter in de richting kan sturen? Ik bedoel, 20" is een leuk scherm!! Ik investeer graag (onevenredig) veel onbetaalde uurtjes om erachter te komen hoe ik hem kan repareren, of in ieder geval om erachter te komen hoe zo'n ding precies werkt.

en nee, het is gewoon een hobby-object, ik heb hem niet *nodig* ofzo. Ik ga hem niet duur _laten_ repareren ofzo. Dell biedt ook geen reparatie aan op dit model gezien hij >3 jaar oud is en er überhaupt geen replacement-bordjes zijn hiervoor. Er zijn twee louche buitenlandse bedrijfjes die voor grof geld dat bordje aanbieden, daar ga ik ook niet aankloppen. Ik wil het graag op de avontuurlijke manier oplossen :9 :9~

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 18:29
Essentiële informatie: wat heb je van meetapparatuur staan? Zonder scoop kan je niet veel aanvangen vrees ik, laat staan zonder multimeter.

Onboard condensatoren testen is niet echt handig, het wordt wel gedaan in automatische meetopstellingen maar dan wordt in de omliggende circuits vanalles verbonden of naar massa gezet en dergerlijken om het component zo geïsoleerd mogelijk te meten, niet haalbaar bij jou thuis dus.

Het beste wat je kan doen, is eens alle voedingslijnen goed bekijken, zien of er geen te grote rimpel op zit, zo ja ligt dit waarschijnlijk aan de te hoge ESR van de condensatoren, dus die moet je dan vervangen. Voor alle zekerheid kan je ze echter allemaal preventief vervangen, ben je zeker dart er daar geen problemen meer zitten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

ik ben geen "die-hard elektrotechnisch ingenieur"maar ik repareer dagelijks high end electronica dus mischien heb je wat aan deze basis tips:
-Controleer altijd alle voedingspanningen (de waarde met een voltmeter en indien mogelijk de rimpel zoals naftebakje beschrijft).
-Ik weet niet over welk soort condensatoren je het hebt maar defecte elco's zijn vaak 0 ohm dit kun je vaak gewoon in-circuit meten met een ohm meter (uitgezonderd als een er een spoel parralel aanstaat want die is zelf ong. 0 ohm)
-wat ook vaak een oorzaak is van sporadisch fouten zijn zogenaamde dry-joints oftewel slechte solderingen van bv ic's. dit is het best op te lossen door gewoon domweg alle solderingen opnieuw te vertinnen.
-als laatste zou je de fout ook nog verder kunnen proberen te isoleren maar dat kan lastig worden. dit door functies die de werking van het scherm niet belemmeren 1 voor een te verwijderen/onderbreken (bijvoorbeeld backlicht, knopbediening ledweergave enz. let er wel op dat een cfl backlight met hoge spanningen word aangestuurd, weet dus wat je doet!)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel nou dat je uiteindelijk het scherm niet meer aan de praat krijgt; ik wil de voet wel hebben. ;) De voet van mijn 2000FP is gebroken in transport (in 2003 uit de VS geshipped), en het zou aardig zijn als ik hem ergens neer kon zetten zonder een ondersteunend doosje tussen de voet en het scherm.:) Als je wat vragen hebt over een werkende versie van het scherm, laat maar weten. Ik ga hem echter niet helemaal openschroeven, want daar zijn Dell schermen niet echt op gebouwd, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Mooi, snelle, goede reacties. Bedankt mensen!

@Naftebakje: helaas, ik heb alleen maar een elektronische en analoge (langzame, helaas) multimeter. Ik kan eventueel aan een gigantische oscilloscoop komen maar daarvoor moet ik iemand heel lief aankijken dus dat kan ik niet garanderen. Ik weet niet zeker of het aan de vrm ligt; er zitten nog *meer* condensatoren op het bord, daar kan het misschien ook aan liggen. Maar goed, gezien GDLT ook al zegt dat voedingslijnen een culprit kunnen zijn zal ik dat als eerste bekijken.

Daarover gesproken, is er enige mogelijkheid om een wisselspanning te bekijken met bijv. een line-in van een computer? Misschien zeg ik hier iets verderfelijks, maar het lijkt me misschien mogelijk om een audiokabeltje te voorzien van een dikke audiopotmeter (zodat je geen 200V op je line-in zet maar het signaal ook niet wordt vervormd) en met zoiets simpels als audacity het signaal te bekijken. Mic-aansluiting heeft misschien een te lage impedantie = te grote kans op problemen.

Allemaal vervangen lijkt mij een prima oplossing maar ik moet het doen zonder smd-equipment dus mijn temperatuurgeregelde soldeerboutje van een b-merk, m'n loodvrije soldeer dat behoorlijk warm moet worden en m'n schoonmaakalcohol moeten het allemaal goed doen om dit tot een succes te maken. Bovendien, deze condensatortjes zijn niet zomaar te krijgen, het kan zijn dat ik oude videokaarten/andere hardware moet slopen om de juiste dingen te vinden.

Dat leidt me tot de volgende vraag. Er staan drie dingen op zo'n aluminium condensatortje: het eerste lijkt me de capaciteit (is in mijn geval o.a. 22 en 47, lijken me standaard condensatorwaarden), maar wat zijn de tweede en derde? Ik kan me zo voorstellen dat de tweede (gezien ik er één met 6.3 heb) de voltage rating is, maar dat weet ik niet zeker, evenals de derde. Kan ik ze door een ander soort elco's (gewoonlijk dus niet-surfacemounted) vervangen? Daar heb ik er tonnen van liggen en die zijn ook heel makkelijk te kopen. (Stuut & Bruin in de buurt bijvoorbeeld)

@GDLT: er zitten geen parallelle spoelen op dus ik denk dat ik dat wel kan proberen. Echter, ik verwacht eigenlijk dat ze niet helemaal stuk zijn, maar slechts gedeeltelijk. Het is duidelijk een verergerend probleem geweest. Naar welke orde van grootte van impedanties moet ik kijken? tienden van ohms? hele ohms? wat is een normale weerstand?

Over de dry joints; dit kan maar met weinig elementen op het bordje. De pixelworks engine is bijvoorbeeld multi-layered gesoldeerd in de pcb dus daar is GEEN mogelijkheid van dat ik ook maar enige verbinding kan hersolderen. Ook zijn de pin pitches op veel chips veel te klein (o.a. de adc en pixel buffer) voor mijn soldeerbout. Er blijft weinig over behalve de meest basic componenten die ik kan hersolderen. En daar is het probleem bij dat ik toch wel op hoge temperatuur moet solderen dus evt schade kan veroorzaken?

Isoleren heb ik al gedaan; het ligt *niet* aan alles behalve het hoofdbordje. Tegen de tijd dat ik klaar was om op het hoofdbordje te gaan werken aan het isoleren van het probleem daar, deed de monitor het helemaal niet meer. Waarschijnlijk doet hij het pas over een paar dagen weer. En ohja, ik ben de ccfl-kampioen, ik experimenteer er al een jaartje intensief mee, dus ik weet wat er kan gebeuren :-p. Tip: vervoer geen ccfl's ingeklemd tussen twee scherpe, zware objecten :+

@Kryz: ik heb nog een voet van een iiyama 17" die niet veel minder woog. Hij is wel wit ipv zwart maar het kan best eens dat hij past. Zodra ik weer terug ben in mn appartementje (zondagavond) zal ik voor je kijken, ok? En: de 2000fp is erg, erg goed open te maken en te demonteren. Ik vind best een fijn ontwerp. Onderaan zitten drie weerhaakjes waar je de achtershell van af moet klikken, en dan moet je progressief de zijkanten langs alsof je een laptop-beeldscherm openmaakt (daar zitten dus van die kleinere weerhaakjes). Dan is hij open en is de rest puur schroefwerk.

Misschien dat ik nog wel eens wat info nodig heb (bijv. als dubbelcheck voor ik iets ga vervangen) maar op dit moment ziet het daar niet naar uit. Dat kan veranderen dus stand by ;-)

(enigszins offtopic: als je die voet wilt en hij past (wat beiden nog moet worden onderzocht), wat geef je er dan voor :+ geld lijkt me wat overbodig, maar een leuk stukje ruilhardware is misschien wel op zn plaats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
schopje: ik wil echt graag weten of ik de condensatoren door standaard elco's kan vervangen en (minder belangrijk) de rest van wat ik hierboven heb gevraagd. De markeringen op die condensatoren hebben meestal de vorm:

1H
100
25V

of:

47
16s
1m7

wat betekenen die?

Verder

Kryz, die voet die ik heb liggen past niet. Jammerdepammer. En mijn dell 2000fp voet houd ik!!! al was het maar om je te pesten!! (naja voorlopig, zolang het er nog naar uitziet dat er reparatiemogelijkheden zijn, wil ik hem nog even houden, daarna is een ruil/koop mogelijk)

[ Voor 12% gewijzigd door mux op 27-02-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wonderland
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-09 22:40
Datasheet over de vermoedelijke elco's (153 CLV serie)
http://www.vishay.com/capacitors/list/product-28302/
Vergeet niet om ook even naar je tantaaltjes te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door W.Wonderland op 27-02-2007 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Goed, even een hele harde kick. Kan ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenkatetextiel.eu/images/M5110148-s.jpg

vervangen door dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tenkatetextiel.eu/images/M5110149-s.jpg

alternatieve vraag: kan iedereen die mij foto's toestuurt minstens deze kwaliteit foto's maken? :+ ik word moe van blurry klotefoto's...

[ Voor 21% gewijzigd door mux op 12-03-2007 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:38:
Kryz, die voet die ik heb liggen past niet. Jammerdepammer. En mijn dell 2000fp voet houd ik!!! al was het maar om je te pesten!! (naja voorlopig, zolang het er nog naar uitziet dat er reparatiemogelijkheden zijn, wil ik hem nog even houden, daarna is een ruil/koop mogelijk)
offtopic:
Kijk maar, als het echt niet lukt en je wilt het hele ding weggooien, dan weet je dat iemand geinteresseerd is in de voet. Ik doe al bijna 5 jaar met een beschadigde voet, dus ik overleef het nog wel even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

ssj3gohan schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:55:
Goed, even een hele harde kick. Kan ik dit:

[afbeelding]

vervangen door dit:

[afbeelding]
Lastig te zeggen, meestal kan je niet echt achterhalen wat voor elco's het zijn omdat ze geen duidelijke typeaanduiding hebben of alleen wat vage getallen. Als het general purpose elco's zijn kun je ze wel vervangen met een simpele elco, zolang spanning en capaciteit maar minstens gelijk zijn. De vraag is alleen of je die through hole dingen er fysiek op krijgt. SMD condensators zijn trouwens ook gewoon te koop, dat lijkt me makkelijker.

Maar als er ook low ESR condensators tussen zitten is dat lastig want die zijn meestal niet goed te herkennen omdat ze er net zo uit zien. Wel zullen deze voornamelijk bij voedingen in de buurt zitten.

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan die smd elco's wel vervangen door gewone elco's. Neem dan wel elco's met lage esr en 105 graden. (die de meeste electronica boeren ook niet hebben, en als je uiteindelijk toch besteld bij digikey / farnell kun je netzo goed de smd versie nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Gigantische kick :)

condo's zijn nu vervangen door anderen van farnell, als het goed is (maar weet niet 100% zeker) low esr. Het leek een tijdje goed te gaan, maar nu gaat het weer mis... Iemand nog ideeën/voortschrijdend inzicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Goed, ik heb een bedrijf gevonden dat reparaties uitvoert op de Dell 2000FP, en ik heb zowaar een antwoord gekregen: niet een elektrisch component is stuk, maar de programmatuur in de EEPROM van de pixelworks engine/genesis controller is halfbrak. Nu wachten of ze bereid zijn de voorgeprogrammeerde eeprom op te sturen vanuit texas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 17:50

Part

Helemaal niets.....

ssj3gohan schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:15:
Goed, ik heb een bedrijf gevonden dat reparaties uitvoert op de Dell 2000FP, en ik heb zowaar een antwoord gekregen: niet een elektrisch component is stuk, maar de programmatuur in de EEPROM van de pixelworks engine/genesis controller is halfbrak. Nu wachten of ze bereid zijn de voorgeprogrammeerde eeprom op te sturen vanuit texas...
Dan zou het van het begin al niet goed moeten doen.
Wat was de bestelcode van farnel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Geen farnell onderdeel, maar een eeprommetje dat LCD Repair LCC uit amerika weet op te sturen. Het probleem zit hem in de opstartcyclus die gemakkelijk corrumpeert na verloop van tijd, of iets dergelijks. Dus ondanks dat het scherm het goed kan doen voor een bepaalde tijd, zal hij na alles tussen een paar weken tot een paar jaar gaan dysfunctioneren en niet meer opstarten. Blijkbaar heeft dit bedrijf de fout in de code gevonden en verbeterd, of een workaround gemaakt. Het kost 26,50 dollar vanuit amerika, beetje duur naar mijn smaak voor een simpel prommetje, maar ik doe het maar gewoon (blijft toch een scherm van een grove 200 euro)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje vaag , hoe weten ze dat dan zeker dat de eeprom corrupt is als ze het onderdeel uit Amerika moeten halen?
Ze kunnen er pas 100% zeker van zijn als ze dit onderdeel hebben en testen.
Je monitor word nu gebruikt als "we proberen dit wel even , de klant betaald toch"
Mocht dit onderdeel het probleem niet oplossen zal je het merken in de reparatiekosten.
En hoe kan het dat de eeprom corrupt raakt?
Gaat dit dan weer gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Het is niet zomaar een defect, het is een telltale 'eigenschap' van de 2000fp: als je zon monitor hebt, weet je zeker dat dit op een bepaald moment zal gebeuren. Blijkbaar is dit de oplossing, want een stel duitsers op een ander forum (google is your friend) gaven aan dat dit het probleem verholp. Het is maar 20 euro, dus ik probeer het gewoon?

Als het niet lukt komt ie op V&A te staan en mogen jullie er verder aan solderen :)

• JLM2SQUARE
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06 10:20
Ik heb precies zelfde scherm ik hoop niet dat ik zulk probleem later tegen gaat komen ^^

Verwijderd

Ik heb dit scherm al sinds 2003, en dit scherm is drie jaar lang zeer intensief gebruikt. Nog nooit een probleem gehad (behalve de voet die bij verscheping gebroken was), dus ik zou me maar niet al teveel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Iedereen zeikt (mij incluis) dat bij acers de stroomaansluiting en scharnieren altijd stuk gaan, maar interpreteer dat 'altijd' maar als 'in 10% van de gevallen' oid. Natuurlijk zullen er genoeg goede modellen zijn. Bovendien is het defect eruit gehaald in de tweede productieloop, alleen de schermen van 2002 en eerder hebben het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 11:24

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb onlangs via een toko in de VS een vervangende inverter gekocht voor een dell tft die ik van de container gered heb.

Die toko verkoopt ook logic boards. Voor de 2000fp is het echter wel 90 dollar.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Mjah, op zich kost bij LCD Repair LCC de firmwarechip maar 11 dollar plus verzendkosten, maar ik heb de tijd nog niet gevonden om eraan te beginnen. Die hele logic boards hebben niet zo heel veel zin gezien het scherm zelf hard in waarde aan het dalen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKM
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 13:25

DKM

Ik heb ook twee van die schermpjes op de kop getikt met exact hetzelfde probleem. Bij 1 zijn twee dingetjes (geen idee wat het is) van de inverter uitgefikt.
Heb je de EEPROM nog uiteindelijk besteld? en heeft het gewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Helaas, ik ben even bezig geweest met een bijprojectje en ik vertrouwde de transactiemethode niet. Ik heb zelf geen creditcard dus ik moet het via mijn ouders doen, die zie ik niet zo vaak. Hopelijk bestel ik hem vandaag nog (gezien ik er nu eindelijk weer eens ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

kun je me vertellen op welke website die EEPROM voor de Dell 2000fp te koop is?
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Flash gevonden en wel hier (het was LCD repair LLC en niet LCC):

http://www.lcdrepair.us/at49bv8192.html

Hij kost $11,- maar de verzendkosten zijn $14,50.

Daarom heb ik er maar gelijk 2 besteld. Als alles goed gaat hou ik er dus 1 over. Als iemand interesse heeft kan hij die eventueel van me overnemen (moet hem eerst maar eens binnenkrijgen en plaatsen).

Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ben, ik koop hem wel van je over. Mail me even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de bestelde flash ontvangen en op mijn board vervangen.
De monitor draait inmiddels twee dagen zonder problemen, dus mijn voorzichtige conclusie is dat het de oplossing lijkt te zijn!

Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKM
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 13:25

DKM

Hoe heb je die dingen vervangen joh?
Ik heb daar geen soldeerbout voor, maar zou wel graag ze willen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Ben heeft mij onlangs ook nog geholpen met een reparatie van mijn scherm, dat werkt nu perfect. Je kunt het met een heteluchtsoldeerstation of een vaste hand en een fijn puntje vervangen (althans, Ben schijnt het met een fijn puntje te hebben gedaan, wat ik zelf nog best knap vind). Je kunt ook altijd de Sprite_tm-methode gebruiken: grote klodder soldeer eroverheen, warm maken (niet langer dan gespecificeerd in de datasheet en niet een te hoge temperatuur!) en eraf trekken. Maar dat is op eigen risico :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook al iemand die de AT49BV8192AT gewoon weg al eens heeft doorgesoldeerd?
Dus zonder het ic gelijk te vervangen..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2008 @ 23:18:
Is er ook al iemand die de AT49BV8192AT gewoon weg al eens heeft doorgesoldeerd?
Dus zonder het ic gelijk te vervangen..
Ik kan je verzekeren dat daar je probleem niet zit. Het is puur de data erop die corrupt raakt, gebeurt vrij vaak.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, de soldering van de flash is het probleem niet (zag er ook bij mijn monitor gewoon perfect uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
He

Ik heb hetzelfde probleem en heb inmiddels zo een chip besteld
http://www.lcdrepair.us/at49bv8192.html

kan iemand een cirkel zetten op de afbeelding van het logic board
http://www.lcdrepair.us/s...ages/DSC_4676-416x256.jpg

waar de defecte chip zit (die dus vervangen moet worden)

bij voorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik wil niet veel zeggen, maar ik zie maar één chip met die verhoudingen...
rechts in het midden

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominicr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-11-2020
ik vind het plaatje nogal aan de kleine kant om het goed te kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:18:
Ik wil niet veel zeggen, maar ik zie maar één chip met die verhoudingen...
rechts in het midden
Mooi niet! De bewuste chip zit aan de onderzijde van de print (niet zichtbaar dus op de foto).

Ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walphie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:34
Ik heb zo'n chip besteld maar het uitbreken van de chip ging iets te grof.
De nieuwe chip is nog volledig onaangetast.
iemand interesse? mail me dan

[ Voor 4% gewijzigd door walphie op 18-03-2010 22:39 ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-10 13:04

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Even een klein schopje... :+

Ik heb dit scherm al een tijdje in gebruik en dit weekend stopte die met werken. Het wel bekende hier beschreven probleem. Zou hem graag weer aan de praat krijgen als het niet te duur word. Ding is immers al wat ouder.

Heeft iemand al geprobeerd de EEPROM nieuw te programmeren met data van een werkend scherm?

Website waar jullie de chip besteld hebben, blijkt niet meer te bestaan.

Ik gebruik dit scherm op mijn Retro-Machine omdat dit scherm native resolutie van 1600x1200 heeft en dus ook 800x600 super weer kan geven. En hij heeft een Composite en SVHS ingang. Als het niet meer te repareren valt of te duur word, zal ik waarschijnlijk een 2001FP of 2007FP aan gaan schaffen, in de hoop dat die niet ook in 100 jaar de geest geven.

Ik hoop dat die genen die hier gepost hebben nog steeds op tweakers aanwezig zijn }:O

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1