Toon posts:

Vista 64 bit en P5w DH de luxe onboard geluidkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojust de bussines versie van vista (64 ) installed.
alles schijnt weer als een zonnetje en ik waan me eigen een gelukkig man.

maar.....Ik heb geen geluid meer. Ik heb een P5w DH deluxe moederbord en maak gebruik van de onboard geluidkaart die ik erg goed vindt werken. Ik zie op de site van asus dat er drivers beschikbaar zijn. Ik weet niet welke lui hun systemen daar afhandelt maar ik ben al een half uur aan het wachten voor drivers va +/- 30 MB em nog 45 min te gaan.

weet iemand waar ik die drivers elders kan downloaden. Mobo'tje is redelijk populair en ik kan me best voorstellen dat iemand andere stakkers de leidensweg van Asus wilt besparen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde als jou (P5W Deluxe en Vistax64) en heb ook de drivers van ASUS site gehaald gister wat me dik uur had gekost...

• cobusje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06-2022
In het bios zit een optie om aan te geven of de geluidchip (AC97 audio) voor Vista beschikbaar moet zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens het geluid is gelukt. ik heb weer geluid!

maar het is nog niet helemaal hoe het moet. ik heb namelijk een creative inpire t6060 5.1 aangesloten op deze kaart. ik krijg de instellingen bij god niet goed. wellicht dat het hiermee verband houd.

probleem is als volgt.

uit mijn achter speakers komt het geluid van voren en van mijn zijspeakers het geluid van achteren.
mijn woofer en front speaker maaken beide bas geluid.

edit:
ik heb maar de stekkertjes omgedraaid, dan werkt het wel. Het zit me niet lekker maar het werkt wel

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2007 14:52 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je kan ook de driver van Realtek installeren, dat is de maker van de geluidskaart die op de P5W DH Deluxe zit (heb hem zelf ook).

Te downloaden op meuktracker: Realtek HD Audio 1.60

Daar zit ook zo'n tool bij waar je de speakers mee goed kan instellen. Hier werkt dat iig goed (ook de 64-bits versie).

Virussen? Scan ze hier!