[Planet] Overstap ADSL only -> IPB

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Ik zal eerst de huidige situatie uitleggen waarna ik het probleem zal beschrijven.

Waar ik woon, maken 4 appartementen gebruik van 1 ADSL verbinding. Deze ADSL verbinding stond op naam van één van de bewoners (zoon van de huisbaas).
Het betrof een Planet Internet ADSL economy verbinding en een Belbudget abonnement van KPN.

Op het moment van verhuizen heeft de zoon van de huisbaas, het ADSL abonnement omgezet in een ADSL Only Economy van Planet Internet en daarbij dus de Belbudget lijn laten "verwijderen".

Op het laatste moment is deze verwijdering ongedaan gemaakt omdat de nieuwe huurder de beschikking wilde hebben over de vaste lijn.
Hierdoor is dus een situatie ontstaan met ADSL Only en Belbudget op dezelfde lijn.

Totale kosten zijn € 35,95 en iets van € 10,- voor de belbudget lijn.
Maar InternetPlusBellen Standard van Planet Internet is maar € 42,95, waarbij je 3 mbit krijgt en dus gewoon kan bliven bellen.

Ik heb dus Planet gebeld met de vraag om het abonnement om te laten zetten. Dit was geen probleem en zou binnen 3 weken geregeld zijn.

Na 3 weken nog geen bericht van Planet, dus maar eens gebeld. Toen bleek het niet mogelijk te zijn en werd geadviseerd door KPN, dat ik Planet opdracht moest geven het terug te zetten naar een inbelabonnement en daarna IPB moest aanvragen.

Planet gebeld, die konden me melden dat het niet zo omslachtig hoefde en dat het mogelijk was door een nieuwe klant aan te maken en IPB aan te vragen.

Maar nu kreeg ik dus van KPN een brief dat er op de lijn, niet dezelfde ISP aanwezig was, als van het nieuwe aangevraagde abonnement.
Hierop KPN gebeld, die verwijzen me door naar de Klantenservice, die me weer doorverwijzen naar Planet - Afdeling retentie.

Daar werd weer nagevraagd hoe ADSL only om te zetten in IPB en dat zou technisch niet mogelijk zijn.

Mocht het echt niet mogelijk zijn, dan zit ik dus tot januari 2008 aan Planet vast met ADSL only.

Heeft er iemand een idee of tip hoe ik toch naar IPB kan overstappen?

Dich bis echt unne foëzen haas

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Als ze zeggen dat het niet kan, wie denk je dan dat wij zijn om te zeggen dat het wel kan en hoe zou je dat tot uitvoering willen brengen?

I'm not as think as you stoned I am

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Het probleem is, dat het de ene keer wel kan, de andere keer niet.
Ik vraag me dus af, wat ik nog moet geloven..

Misschien dat er mensen zijn die een dergelijke situatie kennen of hebben gehad en weten hoe ze toch een overstap hebben kunnen uitvoeren.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

als ik t zo lees zit er op t ene aderpaar een adsl lijn zonder vaste telefonie, en op t andere aderpaar een telefoonlijn. T wordt erg lastig dat te combineren, omdat je volgens mij niet meer een telefoonlijn onder een adsllijn kunt hangen, maar wel een adsl lijn over een telefoonlijn.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Er zijn 2 aderparen beschikbaar. Alle 2 zijn in gebruik.

Vandaag maar weer eens Planet gebeld en opeens kan het weer wel. Ik moet gewoon mijn ADSL Only telefonisch opzeggen. Planet zorgt er dan voor dat ik direct geen internet meer heb en zij zetten dan de order voor IPB opnieuw door.

Even regelen dat ik internet van de buurman kan lenen. Ik ben benieuwd als het allemaal gaat lukken :)

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21
Als adsl only op het ene aderpaar zit en de telefonie op het ander paar moet je gewoon IPB op het telefonie paar aanvragen en dan je adsl opzeggen zodra je IPB het doet. Zo kom je niet zonder internet te zitten.
Pagina: 1