Toon posts:

heel erg traag opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik word er nu echt een keer zat van dat het soms heeeeeeeel erg lang duurt voordat hij eindelijk in windows is. ik had al iets gelezen over een koude start dat het aan de voeding of aan het moederbord kan liggen. mijn voeding lijkt me sterk, zat vermogen. dus ligt het dan aan het moederbord? bij het opstarten gaat het in de bios normaal totdat hij windows moet laden. soms is hij wel een kwartier bezig en dan gaat alles nog heeeeeel traag in windows zelf. als ik dan reboot dan duurt het 10 minuten ongeveer en als alles dan geladen is in windows dan doet hij het eindelijk normaal. dus dat duurt veel te lang. altijd als je net snel nog even wat wil doen dan is dat snel al gauw voorbij. het is niet altijd zo maar wel vaak, ik heb er sinds eind november last van. mijn systeem is 1 jaar en 2 maand. ik dacht eerst dat het aan mij geheugen lag omdat er meer dan 7000 errors in zaten maar die heb ik dus teruggestuurd en daar ligt het dus niet aan.

moederbord: gigabyte ga-k8n sli
cpu: amd64 fx-55
geheugen: 4x512 (tijdelijk 2x512)
videokaart: asus N7800gt
voeding: antec 450W

ik hoop dat iemand me kan helpen want ik vind het echt heel vervelend

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens gepoogd je OS te herinstalleren?
En heb je de snelheid van je hdd(s) al eens gemeten? Misschien is die wel zwaar brak waardoor alles zo lang duurt.

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23
Probeer eens met crapcleaner (www.ccleaner.com) je systeem schoon te maken en daarna te defragmenteren.
Let wel op met crapcleaner, standaard wordt echt alles inclusief in IE ingevoerde URL's (webpagina's) schoongemaakt, dus eerst even alle instellingen nalopen.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-02 18:12

Archimond

Lopende Helpdesk

Als het probleem aan een koude start ligt, moet het moederbord nadat die boven de 25 graden is gekomen bij een warme reboot gewoon snel herstarten.

Hoor je trouwens tijdens het opstarten heel veel geratel van de harde schijf of heel weinig?

Het beste is om windows opnieuw te installeren, maar ga dat alleen doen als je tijd ervoor hebt en alles goed hebt gebackupt van "mijn documenten" en instellingen van al je programma's hebt opgeslagen. Als je nieuwe windows hebt geinstalleerd, moet je daarvan direct een image maken, zelfs de drivers moet je nog niet installeren.

Als je windows niet opnieuw wilt installeren kun je nog het volgende doen:
- Drivers updaten van je moederbord
- BIOS updaten van je moederbord
- Andere videokaart drivers van Nvidia gebruiken (84.37 is een stabiele driver van Nvidia), welke driver versie gebruik je op dit moment?
- Task manager hele tijd openhouden en kijken of CPU bij een koude start hele tijd op 100% zit
- Heel goed luisteren of kijken naar de harde schijf, wanneer die iets doet.
- AMD CPU driver uninstalleren
- AMD Cool en Quiet uitschakelen
- Virusscanner instellingen checken of die bij elke start de belangrijke bestanden in windows scant.

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
Nog meer tips, kijk naar de programma's die geladen worden tijdens het opstarten, ruim je windows register op, defragmenteer je harde schijf. Kijk ook of er bv een aangesloten apparaat niet naar behoren werkt. Checken op spyware.

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste bedankt voor jullie reacties.

aan mij os ligt het niet, omdat ik eerst windows xp had en daar begon het al mee dus ik dacht ook dat het daar aan lag dus heb ik nu vista er op staan (wat ik ook 10x beter vind) maar dat heeft dus niks geholpen. hd speed is ook wel goed k meet nu met hd tach 230mb/s, ik weet niet hoet het is als deze koud is maar zou dat veel verschillen?
tijdens het opstarten heb ik niet veel geratel van de harde schijf (ik neem aan dat je bedoelt dat hij de harde schijf gebruikt als geheugen? ik denk niet dat het dat is).
alle drivers zijn up to date, videokaart heb ik 97.46 op staan (vista x64 driver)
bios is up to date
cpu is niet de hele tijd 100% bij het opstarten, en het geheugen ongeveer 60% en dat is nog minder als ik mij andere gig weer trug heb.
waarom cpu driver uninstalleren?
en waar kan ik cool n quiet uitzetten? ik dacht in de bios maar kan het niet vinden
ik gebruik nod32, wat zoiezo al heeel weinig geheugen vreet dus heel handig, en bij het opstarten gebruikt deze ongeveer niks van de cpu.
de grootste geheugenvreter is svchost als ik in windows zit maar daar kan ik niks aan veranderen als het goed is.
dus zou het dan toch het moederbord zijn?
als hij eenmaal warm is dan werkt alles wel weer normaal dus dat vind ik wel raar.
Pagina: 1