Draadloos toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Hallo,

ik ben aan een draadloos toetsenbord voor mijn MacBook toe. De laatste tijd heb ik namelijk veel rsi-klachten, waardoor ik wat moet oppassen. Nu zou je denken dat er toetsenborden genoeg zijn, maar toch heb ik moeite om mij een gepast exemplaar te vinden. Het moet natuurlijk mac-compatibel zijn, en ook draadloos. Voor dit tweede wil ik liefst Bluetooth, omdat mijn muis ook al met deze standaard werkt. Nu is het toetsenbord van Apple zelf wel een oplossing, maar het probleem is dat ik graag een zachte toetsaanslag heb (zo een beetje als het ingebouwd toetsenbord in een notebook), die dit toetsenbord niet heeft. Mijn vraag is dus of er andere alternatieven bestaan, en zo ja, zou ik die graag weten ...

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

حبيبي

F e r o x schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:43:
Hallo,

ik ben aan een draadloos toetsenbord voor mijn MacBook toe. De laatste tijd heb ik namelijk veel rsi-klachten, waardoor ik wat moet oppassen. Nu zou je denken dat er toetsenborden genoeg zijn, maar toch heb ik moeite om mij een gepast exemplaar te vinden. Het moet natuurlijk mac-compatibel zijn, en ook draadloos. Voor dit tweede wil ik liefst Bluetooth, omdat mijn muis ook al met deze standaard werkt. Nu is het toetsenbord van Apple zelf wel een oplossing, maar het probleem is dat ik graag een zachte toetsaanslag heb (zo een beetje als het ingebouwd toetsenbord in een notebook), die dit toetsenbord niet heeft. Mijn vraag is dus of er andere alternatieven bestaan, en zo ja, zou ik die graag weten ...
mja Logitech S530, met muis... :P

edit: ah bluetooth... hm *zoekt verder*

edit2: even tussendoor. Ik zit de laatste tijd ook aardig te kutten met RSI. Ik heb er niet heel erg veel last van, maar merk gewoon dat het langzaam aan het opkomen is. En ik denk dat tekentablet op dit moment een betere keus is.

On Topic, die Logitech Di Novo Edge is ook Bluetooth en schijnt redelijk te werken op een Mac.
Maargoed geen 100% Mac keyboard.

[ Voor 18% gewijzigd door Beta op 22-02-2007 20:53 . Reden: edit ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

F e r o x schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:43:
Mijn vraag is dus of er andere alternatieven bestaan, en zo ja, zou ik die graag weten ...
Heb je al gezocht? Zo ja: wat heb je al gevonden? Waarom vond je dat niets? Enzovoorts... Doe zelf ook even wat moeite, dan zijn wij wellicht ook bereid dat te doen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• F e r o x
Zoals ik zei heb ik enkel het toetsenbord van Apple gevonden, aangezien de andere ofwel niet volledig mac-compatibel zijn, ofwel geen Bluetooth ondersteunen ...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

F e r o x schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:17:
Zoals ik zei heb ik enkel het toetsenbord van Apple gevonden, aangezien de andere ofwel niet volledig mac-compatibel zijn, ofwel geen Bluetooth ondersteunen ...
Ook binnen Apple Talk gezocht? Dan had je bijvoorbeeld Ervaringen diNovo muis/toetsenbord op de iMac. wel gevonden :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• F e r o x
Ik vind nergens een diNovo toetsenbord zonder de muis erbij (+ het heeft ook geen toetsen zoals het appeltje/cmd). Maar toch bedankt voor de suggestie.

• F e r o x
Aangezien er geen echte alternatieven zijn zal ik waarschijnelijk toch een Apple keyboard gaan halen. Hopelijk zal de toetsaanslag mij niet teleurstellen.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34
F e r o x schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:13:
Aangezien er geen echte alternatieven zijn zal ik waarschijnelijk toch een Apple keyboard gaan halen. Hopelijk zal de toetsaanslag mij niet teleurstellen.
Als je de mogelijkheid hebt om 'm even een tijdje uit te proberen bv. in een Apple winkel dan zou ik dat zeker doen... Dwz. minimaal 15-20 min.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Exirion

Gadgetfetisjist

http://www.logitech.com/i...CRID=2166,CONTENTID=12343

Is dit geen optie? Ook meteen fijn voor je nek/schouders omdat je het beeld op de goeie hoogte kan zetten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• F e r o x
Bedankt voor de link, maar het is niet echt een optie aangezien het geen voor Mac is, plus dat ik al werk met een iCurve.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 09:46

Nitai

Live the life you love.

Het eerste wat me opvalt, als je een toetsenbord wilt dat je RSI verminderd dan zou draadloos of bedraad niets uit moeten maken toch? Maar goed, je hebt een aantal eisen dus daar gaan we dan maar van uit.

Het dichts kom je bij wat AvdE noemt. http://www.logitech.com/i...CRID=2162,CONTENTID=11420
Het is dan niet bluetooth, maar het 3 van 4 eisen van jou.
  1. Het heeft Zero-tilt technologie (tikt echt heerlijk, je bovenste toetsen van je toetsenbord zijn lager dan de onderste).
  2. Het is Mac-compatible (in principe zijn (bijna) alle toetsenborden dat.)
  3. Het is draadloos
Het enige waar het niet aan voldoet is het feit dat dit niet bluetooth is.

WIl je persé bluetooth dan kun je kijken naar:
http://www.logitech.com/i...oductlist/BE/NL,crid=2155

Verder heeft Microsoft ook toetsenborden die bluetooth zijn alleen weet ik niet wat de aanslag is.
http://www.microsoft.com/...&feature2=2.4GHzBluetooth
Ze zijn wel Mac compatible (en zoals ik al zei, bijna alle toetsenborden zijn dat.)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

De MS optical desktop Elite heeft iig niet zo'n laptop-feel. Die Wireless Entertainment desktops hebben dat volgens mij wel, als ik ze zo zie.

Maar ik heb slechte ervaringen met die draadloze MS tobo's. Bij mij blijft vaak een toets hangen. Niet fysiek zeg maar, maar wel op de PC. Verder pakt hij de shift, ctrl en de alt af en toe niet. (spreek uit ervaring met een wireless optical desktop elite)

NOSIG

Pagina: 1