Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen Fiat Multipla's meer in Nederland...

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het doek is in Nederland gevallen voor de Fiat Multipla. De importeur is gestopt de omstreden zeszitter te voeren. Reden voor ons om de auto binnenkort te eren met een In Memoriam. We zijn benieuwd naar uw verhalen.
Ikzelf vind het wel vreemd.. De meeste mensen (waaronder ik) die de eerste af-schuwe-lijk vinden, vinden het nieuwere model van de Multipla zo lelijk nog niet. Wat vinden jullie er nu van dat het tweede, en eigenlijk wel minder lelijke model heeft moeten lijden onder het slechte imago van het eerste?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

TheZeroorez schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:24:
[...]

Ikzelf vind het wel vreemd.. De meeste mensen (waaronder ik) die de eerste af-schuwe-lijk vinden, vinden het nieuwere model van de Multipla zo lelijk nog niet. Wat vinden jullie er nu van dat het tweede, en eigenlijk wel minder lelijke model heeft moeten lijden onder het slechte imago van het eerste?
2de model is inderdaad minder lelijk. Het blijft een kwestie van smaak.

Achter, met z'n 3-en naast elkaar is:
  • Niet relaxed
  • Ziet er echt niet uit (dat is een feit, geen mening ;) )
De Honda FR-V is ook geen verkooptopper :)

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 22-02-2007 20:33 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
..Maar dan nog is 112 debiel weinig :o

En ja, ik ben het met je eens dat er veel betere MPV's te vinden zijn, maar kom op, hij is toch niet zó vreselijk dat hij amper verkocht wordt, ik kan het me bij die tweede best wel voorstellen dat iemand hem zou kopen, wat bij die 1e minder is.. Toch lijkt het alsof ik die juist meer zie :S

• PWM
  • Niet online

PWM

TheZeroorez schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:35:

En ja, ik ben het met je eens dat er veel betere SUV's te vinden zijn, maar kom op, hij is toch niet zó vreselijk dat hij amper verkocht wordt, ik kan het me bij die tweede best wel voorstellen dat iemand hem zou kopen, wat bij die 1e minder is.. Toch lijkt het alsof ik die juist meer zie :S
Afbeeldingslocatie: http://www.autovisie.nl/_internal/cimg!0/m3f9gdug6uqlz3

Een schoonheid is het niet ;)

Maar inderdaad, er zijn veel ergere auto's. Ik denk dat het puur ligt aan het met z'n 3-en naast elkaar, of in ieder geval de 3 voorstoelen (waardoor de bestuurder overigens niet bijzonder ruim zat).

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Mijn pa heeft er eentje gehad sinds 2002... :D :X
Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/multivlaai.jpg

Zit overigens na 1,5 a 2 jaar rijden met dat ding een ruilmoter en nieuwe versnellingsbak in (oude bak heb ik persoonlijk gemold, schakelstangen kwamden door de bak naar buiten. :+ ).
Dus ik zou niemand aanraden deze bak te kopen, die is vakkundig technisch afgeragd (zoals het hoort bij een lelijke leasebak). :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• TrailBlazer
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

design afdeling onderkant ok 2x3 is dat 2 of 3 rijen we maken er 3 van.
design afdeling bovenkantok 2x3 is dat 2 of 3 rijen we maken er 2 van.

assemblage. Ach dat lassen we wel in elkaar

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:00

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Er is al een partij die het resultaat claimt. Tja, het is een auto waar ik nu ook niet echt warm voor zou lopen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Er rijden er helaas nog genoeg als taxi rond hoor. Voorlopig zie je ze nog wel voorbij zeilen.

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik heb ooit iemand zo'n ding onder zien schijten na een avond stappen...

Ik heb geapplaudiseerd :X

¯\_(ツ)_/¯

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:23:
Er rijden er helaas nog genoeg als taxi rond hoor. Voorlopig zie je ze nog wel voorbij zeilen.
Idd ja, als taxi. :X

Ik heb wel eens aan zo'n chauffeur gevraagd of hij een taxi voor me kon bellen...

hij: 'Ik ben toch een taxi?'
ik: 'Nee, je bent een multipla, voor dat geld wil ik wel in een echte taxi zitten..'

:P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Specht schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:44:
Mijn pa heeft er eentje gehad sinds 2002... :D :X
[afbeelding]

Zit overigens na 1,5 a 2 jaar rijden met dat ding een ruilmoter en nieuwe versnellingsbak in (oude bak heb ik persoonlijk gemold, schakelstangen kwamden door de bak naar buiten. :+ ).
Dus ik zou niemand aanraden deze bak te kopen, die is vakkundig technisch afgeragd (zoals het hoort bij een lelijke leasebak). :P
Oh mijn God het is dan wel het moederbedrijf van Ferrari maar in die bak wil ik nog niet dood gevonden worden.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheZeroorez schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 20:35:

En ja, ik ben het met je eens dat er veel betere SUV's te vinden zijn, maar kom op, hij is toch niet zó vreselijk dat hij amper verkocht wordt, ik kan het me bij die tweede best wel voorstellen dat iemand hem zou kopen, wat bij die 1e minder is.. Toch lijkt het alsof ik die juist meer zie :S
SUV nog wel?

Too much credit imo ;)

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik vind het ook gruwelijk lelijke auto's. Ben wel eens naar een Italiaanse dag geweest op Zandvoort. Rijden er allemaal dikke Ferrari's enzo rond, zie je deze gedrochten rondrijden als pendelbusjes..... Ik zou er niet eens dood in gevonden willen worden :P

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb er een keer in gereden, en de diesel versie rijdt zo slecht nog niet. Ook niet met de 200k die op de teller stonden. Maar mooi is inderdaad anders, ook van binnen.

\_Specs_/

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Aaah, geweldig! Ik heb nog nooit kunnen begrijpen dat mensen dit vrijwillig kopen en er in rijden. Zou de designer nog werkzaam zijn of subiet op straat gegooid zijn? Erger nog: quality assuarance oid zal toch hopelijk ook wel vervangen zijn? :P

Ik las overigens dat dit model het in andere landen wel een stuk beter doet dan hier in NL. Toch wel apart.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• TheZeroorez
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:41:
[...]

SUV nog wel?

Too much credit imo ;)
Err.. MPV, sorry :X

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

sh4d0wman schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:49:
Aaah, geweldig! Ik heb nog nooit kunnen begrijpen dat mensen dit vrijwillig kopen en er in rijden. Zou de designer nog werkzaam zijn of subiet op straat gegooid zijn? Erger nog: quality assuarance oid zal toch hopelijk ook wel vervangen zijn? :P

Ik las overigens dat dit model het in andere landen wel een stuk beter doet dan hier in NL. Toch wel apart.
Nou ja nederlanders hebben sowieso geen smaak.... en dus ook geen slechte smaak. :+
De meeste rijden allemaal in een "veilige" grijze muizenbak zoals een golf of een astra.
Wat dat betreft lach ik een astra rijder harder uit dan een multipla rijder, puur vanwege het feit dat diegene in de multivlaai zich tenminste nog durft te onderscheiden van de grijze massa. :)

Al zie ik het natuurlijk nog liever dat iemand zich onderscheid in een speciale cq mooiere auto, en ben ik ook blij dat mijn pa dat ding niet meer rijd. :P

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Die "nieuwe" lijkt wel op de nieuwe Fiat Panda (wat op zich best een fijn autotje is)

Toen ik nog postbode was op zaterdag had ik in mijn wijk ook een Multipla staan...die was voorzien van "getunede" voor en achterbumpers en had 19" lichtmetalen velgen :X :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

al was fiat meteen met deze gekomen.. was het misschien anders gelopen want die eerste generatie was gewoon te lelijk

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 18:08
TroonStaal schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:22:
Die "nieuwe" lijkt wel op de nieuwe Fiat Panda (wat op zich best een fijn autotje is)

Toen ik nog postbode was op zaterdag had ik in mijn wijk ook een Multipla staan...die was voorzien van "getunede" voor en achterbumpers en had 19" lichtmetalen velgen :X :D
Foto's? Wij hebben ook een "Foute Tuning Topic" :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

The Godsha schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:19:
[...]

Foto's? Wij hebben ook een "Foute Tuning Topic" :+
Als ik nog eens in de buurt kom (heb nu een veilig kantoorbaantje :P) dan zal ik zeker een foto maken :D

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:11

Cyphax

Moderator LNX
Ik vind die Multipla niet mooi, maar dit is naar mijn mening erger:
Afbeeldingslocatie: http://www.pentonmotorgroup.com/images/new-cars/new-citroen-cars/citroen-xsara-picasso-250.jpg
Damn wat lelijk. Liever de Multipla dan. Die lijkt me nog best praktisch.

Saved by the buoyancy of citrus

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11 13:46

Xtremelead

powered by E-MU

deze dan:

Afbeeldingslocatie: http://perso.orange.fr/f5nts/images/avantime.JPG

:r

[ Voor 4% gewijzigd door Xtremelead op 23-02-2007 15:32 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stipt op nummer 1 blijft toch wel Renault. Daar zijn ze aan de voorkant begonnen, en bij de achterkant was het geld op. Dus dan maar 2 stukken karton aan elkaar nieten met wat verf erover. Helaas gaat dat bij Renault met elke auto zo. Vreemd, tijd voor een beter financieel team misschien ;)

Verwijderd

TommyGun schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:35:
Stipt op nummer 1 blijft toch wel Renault. Daar zijn ze aan de voorkant begonnen, en bij de achterkant was het geld op. Dus dan maar 2 stukken karton aan elkaar nieten met wat verf erover. Helaas gaat dat bij Renault met elke auto zo. Vreemd, tijd voor een beter financieel team misschien ;)
Ah ! Dat is waarom Renault zoveel auto's verkoopt en Fiat zo weinig !

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:39:
[...]

Dat is omdat al die wijven dat kontje mooi vinden door die verschrikkelijke reclame's :r

Iemand met een beetje respect voor auto's begrijpt mij wel ;)

Maar theoritisch gezien heb je wel gelijk ja, Fiat komt in dit stukje niet eens voor;
Volkswagen Golf is best verkochte auto in Europa
27/12/06

De Duitse auto's hebben het dit jaar goed gedaan in West-Europa. In de top tien van best verkochte wagens staan voor de eerste keer zeven Duitse modellen, met helemaal bovenaan de Volkswagen Golf. Dat heeft de Duitse federatie van de automobielindustrie (VDA) meegedeeld.

De populairste wagen was in 2006 de VW Golf met 442.780 verkochte wagens. Op twee staat de Clio van het Franse automerk Renault, gevolgd door de Ford Focus (VS).

VW staat drie keer in de top tien, met nog de Passat op zes en de Polo op tien. Opel staat met de Astra op zeven, de BMW 3-serie op negen. Volgens de VDA nam het marktaandeel van de Duitse autoconstructeurs in 2006 toe van 45,5 tot 46 procent in West-Europa.

In Duitsland presteren de Duitse merken nog beter. Daar bezetten Duitse modellen de eerste 23 plaatsen in de verkooptabellen, met bovenaan de VW Golf, de VW Passat en de BMW 3. Op plaats 24 is Toyota het eerste buitenlandse merk.

In 2007 verwacht een Duitse analist liefst 104 nieuwe modellen in de Europese showrooms. (belga/hln)
http://www.hln.be/hlns/ca...tml?wt.bron=hlnRPArtikels

Niks vreemds dat de Golf zo goed verkoopt. Niet dat het zo'n super goeie wagen is, maar al die sjonnies willen er een om te 'tunen' natuurlijk :')

[ Voor 78% gewijzigd door TommyGun op 23-02-2007 15:56 ]

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:10
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:39:
[...]

Fiat weinig?
De Punto is geloof ik 1 van de best verkopende modellen in Europa

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Tegenstrijdige posts hierboven.
Bovendien zitten we hier nog altijd in Nederland... dus ik had het over Nederlandse verkopen.
Ten slotte, dit moest een Fiat-bash topic worden. Bekijk de eerste foto bovenaan maar, genoeg rede om daarmee lekker door te gaan....

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Was een stukje vergeten in mijn post, zo is het beter ;)

• Wok
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

Modelspecifiek gezien, heeft Fiat met de Panda en de Grande Punto inderdaad twee kaskrakers in huis. Als je echter kijkt naar de totalen, zul je zien dat Renault toch best wel behoorlijk wat meer auto's afzet dan Fiat.

Fiat is sterk in het bouwen van compacte auto's, maar in de overige populaire markten als het C-segment (Golf/Astra) en de (midi-)MPV-klasse (Zafira, Touran, Voyager), heeft Fiat nooit potten kunnen breken (de Stilo is bijvoorbeeld een grote flop geweest en voorganger Brava/Bravo heeft ook nooit echt goede verkoopcijfers gekend), terwijl Renault ook in deze segmenten een aantal volumemodellen heeft: Mégane, Scenic, Espace...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Renault heeft schijnbaar een goede marketing/reclame team en goede verkopers, tel daarbij op dat mensen hier in Nederland ook totaal geen verstand hebben van auto's, en je verkoopt zomaar een hoop auto's. :P

Terwijl ik verschillende kanten hoor dat er met Renaults enorm veel problemen zijn, kennis van mij die in de leasewereld zit, noemt het niet voor niets Createur de problematique, en als zelfs een renault monteur tegen mij zegt koop never nooit een renault want het is rotzooi, dan zegt dat al genoeg lijkt me. :P

En tja Fiat bash topic? Ik ben opgegroeid met Fiat's/Alfa's en Lancia's op de oprit dus ik kraak liever andere merken af. >:)

Verwijderd

Specht schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:46:
Terwijl ik verschillende kanten hoor dat er met Renaults enorm veel problemen zijn, kennis van mij die in de leasewereld zit, noemt het niet voor niets Createur de problematique, en als zelfs een renault monteur tegen mij zegt koop never nooit een renault want het is rotzooi, dan zegt dat al genoeg lijkt me. :P
Het enige wat dat zegt is dat die monteur niet zo slim is dat ie daar nog werkt dan... dus zullen zijn uitspraken ook wel van dat niveau zijn.
Maar het ging over die uberlelijke multivla hiero. Die gare kermiskar. Ontopic dus maar :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:51:
[...]

Het enige wat dat zegt is dat die monteur niet zo slim is dat ie daar nog werkt dan...
Juist wel... Die heeft iig genoeg te doen...

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

MikeyMan schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:53:
[...]

Juist wel... Die heeft iig genoeg te doen...
:D

Monteur in kwestie is overigens in opleiding en werkt er als stagiair... inderdaad DE juiste plek om het vak te leren dus. :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens vind ik het altijd een beetje vreemd om auto's niet aan te bieden als ze toch van de band rollen...

Wat brengt het nou voor kosten met zich mee om dat ding wél in het assortiment te houden? De boot/truck/trein met auto's gaat toch wel van turijn naar nederland...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19

FlyEragon

Alien Monkeys

omg, mijn gebeden zijn gehoord, geen multipla's meer in Nederland, yahoooo ! Hoewel de 2e niet zo extreem lelijk is, zouden ze er goed aan doen om het een nieuwe naam te geven. Multipla zal ik nooit meer vergeten, staat bij mij ingebrand als een ijkpunt (absolute nulpunt) voor extreem lelijke dingen :P

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Goede vraag.... denk dat het voor de importeur als dealers wel kostenbesparend is, hoeven geen multipla zooi meer in de showroom te hebben etc etc.
En mensen durven weer bij de fiat dealer naar binnen. :P

Overigens voor de mensen die een multivlaai hebben, kunnen bij Novitec nog wat extra slagroom halen. }:O
Afbeeldingslocatie: http://www.novitec.at/Fiat/Bilder/MULTIPLA.jpg

http://www.novitec.at/Fiat/Multipla.php

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:48

momania

iPhone 30! Bam!

Specht schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:01:
Overigens voor de mensen die een multivlaai hebben, kunnen bij Novitec nog wat extra slagroom halen.
Ik heb zo'n plaatje wel eens in een tuning blaadje zien staan, van een gepimpte multipla.
Normaal heb je dan in zo'n blad wat korte nieuws items, paar regeltjes text, etc.

Bij die multipla stond alleen maar: "hoe durven ze..." :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:51:
Het enige wat dat zegt is dat die monteur niet zo slim is dat ie daar nog werkt dan... dus zullen zijn uitspraken ook wel van dat niveau zijn.
Een goede monteur willen ze niet kwijt en krijgt dan ook een redelijk goed loon. Daarom dat ze in de garage niet graag investeren in Bachelors Automechanica omdat die te goed zijn en na 2 a 3 jaar naar het hoofdkantoor / andere firma rollen.

Of de monteur is gewoon zo slecht dat hij altijd slechte reparaties uitvoert.
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 15:51:
Ten slotte, dit moest een Fiat-bash topic worden. Bekijk de eerste foto bovenaan maar, genoeg rede om daarmee lekker door te gaan....
Je weet dat je elke keer het gas intrapt van je lease common rail diesel je te maken hebt met een door Fiat ontworpen systeem? Of dat de BMW dieselmotoren op basis van Peugeot patenten wordt gebouwd?

Fiat moet doen waar ze het beste in is. Het ontwerpen van nieuwe systemen en het designen achterwege laten. De multipla is inderdaad niet moeders mooiste maar wel apart. Wat mij betreft mogen ze multipla gewoon rustig verkopen, iedereen mag toch zelf beslissen waar die in mag rijden :?
MikeyMan schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 16:57:
Overigens vind ik het altijd een beetje vreemd om auto's niet aan te bieden als ze toch van de band rollen..
Nou, ik zal niet liegen. Ik denk dat het toch wel rond de 250 000 euro scheelt aan opleidingskosten alleen. En dan schat ik het nog laag in ook denk ik. Voor ieder model moeten er cursussen worden gemaakt, moet het ding compleet worden gedemonteerd, een voertuig ombouwen voor lesdoeleinden, blablablabla....

Als ik naar mijn opdracht van BMW terug kijk dan zit er toch wel 1000 manuren. Welke a 75 euro per uur zou hebben gekost als het door de aanwezige TA/TT moest worden geschreven en dan heb je alleen de cursus nog maar geschreven, wat metingen uitgevoerd, veel fouten van de meegekregen informatie corrigeren, 2 exemplaren geschreven voor intern doeleinde en dan nog 2 exemplaren voor lesdoeleinden. En dat is dan nog maar 1 taal dus moet nog naar een extern bedrijf worden gestuurd blablabla. Dan moet er nog voor catering worden gezorgd en de lessen worden door de importeur eventueel nog gratis gegeven en dan is dat goed voor 3 a 4 dagen waarbij de importeur het loon van de lesvolger betaald.

Je wilt niet weten wat 1 model kost voor de importeur.

[ Voor 84% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2007 17:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Chevy454 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 17:09:

[...]

Nou, ik zal niet liegen. Ik denk dat het toch wel rond de 250 000 euro scheelt aan opleidingskosten alleen. En dan schat ik het nog laag in ook denk ik. Voor ieder model moeten er cursussen worden gemaakt, moet het ding compleet worden gedemonteerd, een voertuig ombouwen voor lesdoeleinden, blablablabla....

Als ik naar mijn opdracht van BMW terug kijk dan zit er toch wel 1000 manuren. Welke a 75 euro per uur zou hebben gekost als het door de aanwezige TA/TT moest worden geschreven en dan heb je alleen de cursus nog maar geschreven, wat metingen uitgevoerd, 2 exemplaren geschreven. En dat is dan nog maar 1 taal dus moet nog naar een extern bedrijf worden gestuurd blablabla.
Mjah, dát begrijp ik...

Maar het model is er al... Is hier verkocht geweest... Er hebben mensen aan gesleuteld en de techniek is verwant aan de andere Fiats (denk ik?)
Kost het dan nogsteeds zoveel?

• Chevy454
  • Niet online
Afhankelijk. Van een cursus voor een simpele update voor de mini waren er 2 dagen cursus ingepland. 16 uur loon waarbij er 1 per dealer les komt volgen. Er zijn ongeveer 100 dealers? 1632 x 50 euro en dan de catering, cursussen. Dan heb ik het alleen over het lesgeven. Niet eens de voorbereiding erop.

Mijn cursus BMW motorelektronica heeft de Technical Teacher nog 5 uurtjes aan gewerkt zei hij om wat kleine detail foutjes eruit te halen of anders te verwoorden. En daar was eerst 5 dagen les vanuit Duitsland ingepland. En dat was dan niet eens voor de introductie van een nieuw model maar gewoon een simpele bijscholingscursus. De kosten zijn hoog.

Een model welke gewoon niet goed verkoopt wordt gewoon gedumpt.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 23-02-2007 17:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1